FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator - za niskie ładowanie ?
Autor Wiadomość
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-02-2013, 14:31   Alternator - za niskie ładowanie ?
   Bolid: Seicento Dynamic


Witam.Mam takie pytanie.Silnik ciepły,wolne obroty - napięcie ładowania 13,96.Włączam światła (wolne obroty) - 13,93.U kumpla na wolnych obrotach w MPI jest 14,2.Po dodadniu gazu nie ma skoków napięcia w ładowaniu.Więc obstawiam,że regulator jest dobry.Tak się zastanawiam bo idzie powoli do wiosny,że jak będę zmieniał opony na letnie to bym wykręcił altek.Moje pytanie : czy takie napięcie ładowania jest jest OK czy za niskie ?
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 08-02-2013, 14:41   
   Bolid: CCS


Trochę za niskie.Może szczotki Ci się kończą...
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2013, 15:18   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


julian napisał/a:
napięcie ładowania 13,96.Włączam światła (wolne obroty) - 13,93.


jak włączysz nawiew na maxa i szybę to do ilu spadnie ??

julian napisał/a:
czy takie napięcie ładowania jest jest OK czy za niskie ?


,,troszkę '' małe jak nawet dla MPI - ale trzeba sprawdzić pod pełnym obciążeniem od 0 do pełnego i potem dodać gazu ....

Masz tutaj zrobiłem do porównywania - https://www.youtube.com/watch?v=yq-Y5U9aE0E
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
Ostatnio zmieniony przez Tomek16f 08-02-2013, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-02-2013, 15:34   
   Bolid: Seicento Dynamic


Cytat:
jak włączysz nawiew na maxa i szybe to do ilu spadnie ??


Sprawdzę i napiszę jutro bo nie mam światła w garażu.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-02-2013, 10:30   
   Bolid: Seicento Dynamic


Sprawdziłem.Silnik na wolnych obrotach - włączone światła,wentylator na 4 biegu,ogrzewanie szyby - 13,77 V - mało cosik.

PS.Miałem pod ręką innego jeszcze fiata (1.2 16V) - tam akurat pod obciążeniem wyszło mi 13,85.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2013, 10:39   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


julian napisał/a:
włączone światła,wentylator na 4 biegu,ogrzewanie szyby - 13,77 V - mało cosik.


ja w prawdzie mam wentylator do 3 ;) ale do tego włączone podgrzewanie lusterek i radio a to swoje bierze i mam 13.91 V + po dodaniu gazu 13.95 V na obciążeniu i 14.15V bez obciążenia na gazie...

A mierzyłeś z dodaniem gazu ?
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
sobek16nth 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: Gozdowo
Wysłany: 27-02-2013, 21:57   
   Bolid: Sc 1.1Mpi Gaz II


cos nie tak z alternatorem masz, bo mi jak padł to kupiłem od UNO i tez chu... działał. a w starym wymieniłem łozyska za 20zł i malina ładuje ;]
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-02-2013, 08:54   
   Bolid: Seicento Dynamic


Nie za bardzo rozumiem treść Twojego posta.Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem ? Heh :wesoly:
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-07-2013, 17:44   
   Bolid: Seicento Dynamic


Odświeżam temat (może się komuś przyda).Wszystko się wyjaśniło :grin: Mam alternator Denso - regulator 14v - czyli wszystko ok (skoro na wolnych mam 13,96v).
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 17-09-2013, 17:54   
   Bolid: sc75/vwg4/161


U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ?
_________________
75Hp
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 17-09-2013, 17:56   
   Bolid: sc75/vwg4/161


U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ?
_________________
75Hp
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2013, 18:12   

krysy napisał/a:
U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ?
- u mnie przy załączonych wszystkich odbiornikach jest 13,8V,przy załączonych światłach mijania 14V - praca na biegu jałowym i wszystko wyłączone 14,3V - MPI 2009r.
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 17-09-2013, 19:03   
   Bolid: One Point One MPI


julian napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem treść Twojego posta.Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem ? Heh :wesoly:



więcej niż myślisz... np u mnie było tak że łożyska ledwo co chodziły....
na samych swiatłach nie było tego widać ani słychać... ale w deszczowy dzien wycieraczki + nawiew + ogrzewanie tylnej.... i silnik jak by prawie gasł juz nie wspominając o ładowaniu
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 17-09-2013, 22:25   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


julian napisał/a:
Mam alternator Denso - regulator 14v - czyli wszystko ok (skoro na wolnych mam 13,96v).


dla MPI to jest prawidłowe i ma 14V dla 899 jest 14.4-14.6 V reger ;)

julian napisał/a:
Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem


To samo co regulator, stojan, pęknięta obudowa itp - ja sa do d..... to jest problem z ładowaniem...

krysy napisał/a:
U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.


Dla MPI-ka troszke za mało... a w zimie odczujesz ;)

krysy napisał/a:
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ?


Tu masz nagrałem to na prośbe kilku z tego forum ;)

Ladowanie SEICENTO 1.1 MPI
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 18-09-2013, 07:04   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Dzięki Tomek widziałem to ale zastanawia mnie też gdzieś czytałem że są dwa rodzaje alternatorów i reglerów. Jeden daje 13,5v chyba MM a drugi 14v chyba denso.
Trzeba by to zweryfikować. Jak się reglery psuły to z reguły było albo bardzo wysokie napięcie np 16v albo brak napięcia czyli akumulatorowe np. 12v. A mój trzyma stabilnie 13,5v
_________________
75Hp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum