Alternator - za niskie ładowanie ? |
Autor |
Wiadomość |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-02-2013, 14:31 Alternator - za niskie ładowanie ?
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Witam.Mam takie pytanie.Silnik ciepły,wolne obroty - napięcie ładowania 13,96.Włączam światła (wolne obroty) - 13,93.U kumpla na wolnych obrotach w MPI jest 14,2.Po dodadniu gazu nie ma skoków napięcia w ładowaniu.Więc obstawiam,że regulator jest dobry.Tak się zastanawiam bo idzie powoli do wiosny,że jak będę zmieniał opony na letnie to bym wykręcił altek.Moje pytanie : czy takie napięcie ładowania jest jest OK czy za niskie ? |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
$iwy
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: OPR
|
Wysłany: 08-02-2013, 14:41
Bolid: CCS |
|
|
Trochę za niskie.Może szczotki Ci się kończą... |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-02-2013, 15:18
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
julian napisał/a: | napięcie ładowania 13,96.Włączam światła (wolne obroty) - 13,93. |
jak włączysz nawiew na maxa i szybę to do ilu spadnie ??
julian napisał/a: | czy takie napięcie ładowania jest jest OK czy za niskie ? |
,,troszkę '' małe jak nawet dla MPI - ale trzeba sprawdzić pod pełnym obciążeniem od 0 do pełnego i potem dodać gazu ....
Masz tutaj zrobiłem do porównywania - https://www.youtube.com/watch?v=yq-Y5U9aE0E |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
Ostatnio zmieniony przez Tomek16f 08-02-2013, 15:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-02-2013, 15:34
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Cytat: | jak włączysz nawiew na maxa i szybe to do ilu spadnie ?? |
Sprawdzę i napiszę jutro bo nie mam światła w garażu. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-02-2013, 10:30
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Sprawdziłem.Silnik na wolnych obrotach - włączone światła,wentylator na 4 biegu,ogrzewanie szyby - 13,77 V - mało cosik.
PS.Miałem pod ręką innego jeszcze fiata (1.2 16V) - tam akurat pod obciążeniem wyszło mi 13,85. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
sobek16nth
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Gru 2012 Posty: 1 Skąd: Gozdowo
|
Wysłany: 27-02-2013, 21:57
Bolid: Sc 1.1Mpi Gaz II |
|
|
cos nie tak z alternatorem masz, bo mi jak padł to kupiłem od UNO i tez chu... działał. a w starym wymieniłem łozyska za 20zł i malina ładuje |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-02-2013, 08:54
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Nie za bardzo rozumiem treść Twojego posta.Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem ? Heh |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-07-2013, 17:44
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Odświeżam temat (może się komuś przyda).Wszystko się wyjaśniło Mam alternator Denso - regulator 14v - czyli wszystko ok (skoro na wolnych mam 13,96v). |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 17-09-2013, 17:54
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ? |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 17-09-2013, 17:56
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ? |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2013, 18:12
|
|
|
krysy napisał/a: | U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5.
Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ? | - u mnie przy załączonych wszystkich odbiornikach jest 13,8V,przy załączonych światłach mijania 14V - praca na biegu jałowym i wszystko wyłączone 14,3V - MPI 2009r. |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 17-09-2013, 19:03
Bolid: One Point One MPI |
|
|
julian napisał/a: | Nie za bardzo rozumiem treść Twojego posta.Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem ? Heh |
więcej niż myślisz... np u mnie było tak że łożyska ledwo co chodziły....
na samych swiatłach nie było tego widać ani słychać... ale w deszczowy dzien wycieraczki + nawiew + ogrzewanie tylnej.... i silnik jak by prawie gasł juz nie wspominając o ładowaniu |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-09-2013, 22:25
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
julian napisał/a: | Mam alternator Denso - regulator 14v - czyli wszystko ok (skoro na wolnych mam 13,96v). |
dla MPI to jest prawidłowe i ma 14V dla 899 jest 14.4-14.6 V reger
julian napisał/a: | Co mają łożyska wspólnego z ładowaniem |
To samo co regulator, stojan, pęknięta obudowa itp - ja sa do d..... to jest problem z ładowaniem...
krysy napisał/a: | U mnie napięcie podczas pracy silnika wynosi 13,5V a przy wszystkich odbiornikach załączonych 13,4 więc niby ok ale nie wiem czy to nie za małe napięcie bo książkowo powinno być 13,8-14,5. |
Dla MPI-ka troszke za mało... a w zimie odczujesz
krysy napisał/a: | Czy koledzy w swoich MPI mają tak samo czy też mam regler, szczotki do wymiany ? |
Tu masz nagrałem to na prośbe kilku z tego forum
Ladowanie SEICENTO 1.1 MPI |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 18-09-2013, 07:04
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Dzięki Tomek widziałem to ale zastanawia mnie też gdzieś czytałem że są dwa rodzaje alternatorów i reglerów. Jeden daje 13,5v chyba MM a drugi 14v chyba denso.
Trzeba by to zweryfikować. Jak się reglery psuły to z reguły było albo bardzo wysokie napięcie np 16v albo brak napięcia czyli akumulatorowe np. 12v. A mój trzyma stabilnie 13,5v |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
|