 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Pomiar kompresji, co dalej |
Autor |
Wiadomość |
cc11
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 18-03-2015, 16:00 Pomiar kompresji, co dalej
Bolid: cc |
|
|
Robilem ostatnio pomiar kompresji silnika. Oto wyniki:
na sucho - 9; 7; 9; 9,5
z olejem - 11; 9; 11,7; 11,5
Silnik to zmodyfikowane 1.1 z obrabiana glowica z 1.2 na wielopunkcie, duza przepustnica 44mm, plus dolot pucha ze stozkiem, jakis ostrzejszy walek, rurowy kolektor wydechowy i przelotowy wydech 45mm. I to wszystko wystrojone.
Silnik jezdzi dobrze, nie bierze oleju, ochoczo wkreca sie na obroty. Samochod jest jednak wykorzystywany w sporcie, wiec kazdy kon jest na wage zlota. Jest pewne podejrzenie UPG - pieni sie plyn chlodniczy.
Zmierzone wartosci odbiegaja od idealnych i zastanawiam sie co z tym fantem zrobic. Na co taka kompresja wskazuje? Wydaje mi sie, ze na drugim cylindrze jest albo walnieta UPG albo ktorys zawor lekko nieszczelny. Dodatkowo proba olejowa wskazuje na to, ze cylindry lub pierscienie nie sa idealne. Poniewaz odchyl nie jest ogromny, to moze tylko wystarczy wymienic pierscienie?
Przede wszystkim jaki wplyw na osiagi moga miec takie wartosci cisnienia sprezania? Ile powinno wynosic wzorcowe i czy roznica jest wprost proporcjonalna do roznicy w mocy?
Ogolnie przy takich wynikach i takim zastosowaniu samochodu zastanawiam sie, czy oplaca sie to ruszac. Ktos moze podac przykladowy koszt takiej naprawy? Czy scenariusz wymiana upg (plus planowanie) i wymiana pierscieni (bez innych ingerencji w silnik) jest realny i sensowny? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2015, 22:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Mix typowy wartości słabe jak na obrobioną czapkę. Nie mylmy kompresji z ciśnieniem sprężania-to dwa zupełnie inne pojęcia.
Kompresja wskazuje na zużycie tego co opisujesz+ uszczelka do wymiany pewnie-podane przez Ciebie wartości są dobre dla 900ki.
Zdejmiessz czapkę zobaczysz czy widać ślady honowania fabrycznego na cylindrach-w serii do 250tys dobrze widać-wtedy wystarczą pierścienie+ uszczelka i szczelność zaworów/stan gniazd.
Wpływ na osiągi na pewno nie dodatni-wartości na takim mixie jak robiłem ze 3 miesiące temu były 13,6-13,8(głowica obrobiona, splanowana 0,3mm-tylko+ metalowa uszczelka od Grande 14.8v.
Na najostrzejszym wyczynowym wałku Świątka, który lubi się pięknie wycierać
głowicę robiłem na maxa-dojedzie na pełnym bucie lub nie-życzenie właściciela-0,8mm+ metal z GP+ 3 dni walki z głowicą i kolektorami+ chłodnica oleju i wody z TRS-u łamana-bo mix grzeje się bardziej niż seryjne 1.2 8v o tej samej mocy wypluł po strojeniu 94,2km/103nm-7456/5380obr.
Twój mix-wróżką nie jestem ale na podstawie tych wytycznych poza słabą kompresją i tym co pisałem to przepustnica 44mm tak naprawdę sprawdza się tylko w wałkach o czasie przekraczającym 280stopni-za dużo powietrza, wtryski nawet mpi, jak dostrojony bogato będą lały-41,6-optimum.
Głowicę zdejmij, zabiel, nie planuj, zmień pierścienie jeżeli są ślady honowania,obadaj zawory i gniazda-przy okazji lobacz czy dobrze siedzą uszczelniacze, albo wymień.
Uszczelka z GP jest metalowa i cieńsza, daje efekt planowania bez planowania-ok 1mm.
Good luck. |
|
|
|
 |
cc11
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 19-03-2015, 13:42
Bolid: cc |
|
|
Glowica byla planowana kiedys, ale nie wiem o ile. Da sie to latwo sprawdzic? Boje sie ze jakbym dal jescze to uszczelke z GP, to moze sie pojawic stuk.
Zabielanie to znaczy? Spotkalem sie z tym okresleniem, ale nie rozumiem do konca co oznacza (pomalowanie czyms na bialo?) i co to ma dac?
Jaki moze byc koszt zrobienia tego (praca czyjas + materialy).
Druga opcja, to wymienic razem z uszczelka dol silnika na ten z 1.2. To by mi pozwolilo wykorzystac caly osprzet, ktory mam. Tylko ciekawe czy obylo by sie bez strojenia, i czy jechalo by to lepiej niz na dole z 1.1? I czy roboty by bylo duzo wiecej?
Ostatnia opcja, to swap calego 1.1 na 1.2 16v (na ktorym smiga chyba wiekszosc konkurencji). Tylko caly czas pytanie o stosunek koszty/osiagi. Czy taki 1.2 16v bedzie jechal duzo lepiej? Ile moze calosciowo kosztowac taki swap?
Masz porownanie jak jedzie wspomaniene przez Ciebie 1.1 >90KM w porownaniu do 1.2 (zarowno 8v i 16v)? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-03-2015, 15:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
cc11 napisał/a: | Glowica byla planowana kiedys, ale nie wiem o ile. Da sie to latwo sprawdzic? Boje sie ze jakbym dal jescze to uszczelke z GP, to moze sie pojawic stuk.
Zabielanie to znaczy? Spotkalem sie z tym okresleniem, ale nie rozumiem do konca co oznacza (pomalowanie czyms na bialo?) i co to ma dac?
Jaki moze byc koszt zrobienia tego (praca czyjas + materialy). |
Należy zmierzyć wysokość głowicy, fabryczna wysokość jest podana np w książce sam naprawiam, więc suwmiarka pokazałaby ile głowica została splanowana. Zabielenie to też planowanie, ale zdejmuje się wtedy możliwie najmniejszą warstwę z powierzchni głowicy, tak żeby tylko wyrównać. Koszty planowania 50-150zł. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-03-2015, 22:04
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Moje 1.1 spi to trochę inna bajka , nie jest wybebeszony, koła 14'' -wyciśnięte max z jednopunktu-78,4/98nm na wałku catcams.
Skrzynia 5gear abarth-seryjne i dłubnięte 1.2(z dolotem/wydechem) bierze bez problemów, z 1.2.16v do 90 gdziesz szedł równo, jak w 1.2 16v nie za zdrowe i kierownik nie miał dsg w łapie to dostawał baty do 100km/h gdzieś-później fizyki nie oszukam.
Mixy-harcorowy mix 1.1/1.2 z robiony z głową i sporym budżetem zjada seryjne, czy tam trochę poprawione 1.2 8v, nie odstaje od 1.2 16v.
harcorowy mix 1.1/1.2 z mocą ok90+ km moment 100-105nm wystrojony w każdym z setek okienek-ma charakterystykę podobną do 1.2 16v-idzie od 4tys do ok. 8-8,5tys.-za to na dole jest słaby NM-i tu jest przewaga 1.2 8v.
Taki silnik w wybebeszonej budzie na oponie 155/65 i 6speed z punto I osiągał na G-techu setkę w 7,8-8,2s. z dsg w łapie.
Paliwo lejesz min Pb 98 jak upalasz?-też nie jestem w fire zwolennikiem mocnego planowania-pod ostre wałki mósisz, bo przepłukują komorę szybko, jak pisałem 1.1/1.2 grzeje się mocniej niż 1.2 8v-więc przygotowujesz go na wyższe temp. -najczęstsza usterka w mixach to UPG seryjna.
Stukowe sprawdzasz na hamowni-dobry diagnosta Ci wychwyci i poda zakresy-głowicę wyrównójesz=zabielasz, ale mósisz wiedzieć ile było zjechane-jaki wałek tam jest w jakim stanie dół.
Zjechać głowicę każdy potrafi-ok, byle z głową i pod inne modyfikacje-jak na Pb 98 boisz się o stukowe na metalowej to możesz założyć 2szt-tzw kanapkę.-dalej będzie to wysokośc prawie seryjnej uszczelki.
Dodają teraz do tego dół z 1.2 8v(o taki bez remontu do sportu ciężko) to zabawa z modami od nowa-strojenie przede wszyskim-inne skoki tłoka i pojemności komór.+ pewnie też pierścienie i wszyskie uszczelniacze out,panewki? Dół z punto II 1.2 60km nie pasuje za bardzo, Panda to samo+ oleju tam wchodzi tyle, że ugotujesz.
Ja bym wymienił pierścienie+ panewki+ uszczelniacze i UPG, zabielił i złożył to na do wyboru-2szt. uszczelek metalowych z GP lub ori uszczelka fiatowska. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 19-03-2015, 22:33
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
cc11 napisał/a: | Glowica byla planowana kiedys, ale nie wiem o ile. Da sie to latwo sprawdzic? Boje sie ze jakbym dal jescze to uszczelke z GP, to moze sie pojawic stuk.
Zabielanie to znaczy? Spotkalem sie z tym okresleniem, ale nie rozumiem do konca co oznacza (pomalowanie czyms na bialo?) i co to ma dac?
Jaki moze byc koszt zrobienia tego (praca czyjas + materialy).
Druga opcja, to wymienic razem z uszczelka dol silnika na ten z 1.2. To by mi pozwolilo wykorzystac caly osprzet, ktory mam. Tylko ciekawe czy obylo by sie bez strojenia, i czy jechalo by to lepiej niz na dole z 1.1? I czy roboty by bylo duzo wiecej?
Ostatnia opcja, to swap calego 1.1 na 1.2 16v (na ktorym smiga chyba wiekszosc konkurencji). Tylko caly czas pytanie o stosunek koszty/osiagi. Czy taki 1.2 16v bedzie jechal duzo lepiej? Ile moze calosciowo kosztowac taki swap?
Masz porownanie jak jedzie wspomaniene przez Ciebie 1.1 >90KM w porownaniu do 1.2 (zarowno 8v i 16v)? |
Zadajesz sporo pytań, na ktore nikt Ci konkretnie nie odpowie, tak czy inaczej trzeba zajrzeć do serca (zdjąc glowicę), a wszystkie podejrzenia to wróżenie z fusów
W zeszłe wakacje robiłem pół remont w 1.2 8v, pierscionki, panewki, planowanie glowicy, uszczelniacze, docieranie zaworów i sporo innych dupereli ktore wyłaziły po wyjeciu silnika. Myślę że tysiaka nie przekroczyłem, ale wszystkie prace niemalże sam...
Kolego jesli ganiasz z kjsach to nie ważne jaki silnik kupisz, predzej czy pozniej klęknie bo nie są to młode silniki, a Ci którzy ostro upalają zazwyczaj mają motorownie po kompleksowej odbudowie, wiec albo robisz to sam, albo zlecasz komuś i liczysz sie z wydatkiem.. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|