FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
schemat swapu glowicy 1.2
Autor Wiadomość
arasnet 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Wysłany: 04-03-2015, 20:36   schemat swapu glowicy 1.2
   Bolid: Seicento Sporting


Witam wszystkich :) próbowałem szukać ale nie znalazłem :( mam zamiar wsadzić do seja 1.1spi górę od punta 1.2mpi. I potrzebuje schemat jak przerobić wiązkę co konkretnie trzeba żeby samochód działał jak należy

Pozdrawiam :)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 21:20   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli chodzi o wiązkę do wtrysków to cytuję użytkownika szymonek z innego tematu z forum:
Cytat:
"Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+)."


Operacja jest bardzo prosta, zwykłe polutowanie kilku przewodów ze sobą.

A żeby samochód działał jak należy no to jeszcze parę rzeczy trzeba wymienić, np komputer bez immo z 1.2 i pompę paliwa 3bar, ale to pewnie wiesz...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-03-2015, 21:26   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ojjj nie chcę się wcinać ale wtryskiwacz w spi jest kluczowany ze sterownika minusem przewodem różowoczarnym a plus jest po zapłonie na przewodzie zielonoczarnym
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 21:57   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


macher, czyli rozumiem, że na odwrót niż jest w moim cytacie. Powiem szczerze, że to odpowiedź szymonka sprzed 8 lat jak robiłem kiedyś taki sam przeszczep głowicy i wtedy wszystko poszło tak jak trzeba wg jego wskazówek. Ale możesz mieć rację, bo tymi samymi wskazówkami kierowałem się ostatnio przy swapie z 900 na 1.2 i silnik nie chciał działać, bo odwrotnie polutowałem właśnie przewody od wtrysków. Z tymże jak jeszcze raz przeczytałem jak to ma być polutowane to wyszło, że szymonek napisał dobrze a ja po prostu odwrotnie polutowałem, więc teraz nie jestem pewny czy mi się pomieszało czy szymonkowi...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-03-2015, 22:11   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wtryskiwacz to tylko cewka bez diody (chyba) i niezależnie jak przyłożymy potencjał plus i masę tak będzie działać. Ja tylko podałem jak kolorami idzie wiązka i co przenosi
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 22:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


macher, no to chyba jednak nie ma dowolności w podłączeniu + i - do wtryskiwacza. Na samym wtryskiwaczu jest zaznaczone gdzie +, i tak jak napisałem, polutowałem odwrotnie i wtryski nie działały.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-03-2015, 22:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


posłużę się schematem z innego forum ale to 900 SC
http://forum.autokacik.pl/files/285011926-098.JPG
12 to wtryskiwacz
kolor SN to różowoczarny (minus)
kolor VN to zielonoczarny (plus)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
arasnet 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Wysłany: 04-03-2015, 22:40   
   Bolid: Seicento Sporting


chcialbym schemat , kilka osob mi mowilo ze wszystkie wtryski leja w tym samym czasie ale to jest dla mnie nie realne gdyz 2 tloki z dolu by wypluly wszystko.. wiec chcialbym jakos przyjrzec sie schematu lub uslyszec opinie jak ktorys z was to robil :) a dlaczego ma byc komputer bez immo?? a jak mam komputer ze stacyjka, immo, kluczykiem?
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 23:00   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Już Ci odpisałem na PW, wszystkie wtryski w 1.2 8V leją naraz, tak to działa, nic nie jest wypluwane. Wszyscy tak robili bo inaczej się nie da. Oczywiście jak masz kompa wraz ze stacyjką, sterownikiem immo i kluczykiem to jasne, nie potrzeba Ci kompa bez immo.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-03-2015, 23:37   
   Bolid: Seicento 1242


macher napisał/a:
Ojjj nie chcę się wcinać ale wtryskiwacz w spi jest kluczowany ze sterownika minusem przewodem różowoczarnym a plus jest po zapłonie na przewodzie zielonoczarnym


Dzisiaj robiłem te operację :)) I potwierdzam info.,przewód różowo-czarny to jest minus ,plusowy to jest zielono czarny :))

arasnet napisał/a:
kilka osob mi mowilo ze wszystkie wtryski leja w tym samym czasie ale to jest dla mnie nie realne gdyz 2 tloki z dolu by wypluly wszystko.. wiec chcialbym jakos przyjrzec sie schematu lub uslyszec opinie jak ktorys z was to robil :)


Tu też potwierdzę co koledzy wcześniej mówili w 1.2 8V wtryski leją wszystkie na raz, dziwne ale działa :P W 1.2 16V już leją parami 1-4 i 2-3 ,a w 1.4 16V chyba każdy leje osobno.

Z doświadczenia napiszę jeszcze ,że dół 1.1 i góra 1.2 się dzisiaj po prostu nie opłaca :(
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
arasnet 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Wysłany: 14-03-2015, 12:00   
   Bolid: Seicento Sporting


mam jeszce takie pytanie :) bo brakuje mi tylko pompy paliwa i nie wiem jaka zakupic zeby weszla do baku do seja.. od mpi seja nie bedzie pasowac bo jest 1 kabel zasilajacy a ja musze miec zasilanie i powrot.. co sadzicie o tej??
http://allegro.pl/pompa-p...5129328625.html

wejdzie do baku i czy dobrze poziom paliwa bedzie pokazywac??
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-03-2015, 20:53   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Nie potrzebna Ci cała pompa z koszem. Wystarczy wymienić sam wkład na taki 3barowy np:
http://allegro.pl/pompa-p...5114806595.html
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
arasnet 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Wysłany: 17-03-2015, 12:02   
   Bolid: Seicento Sporting


Jeszcze.mam.jedno pytanie :) a wiec w oryginale głowic. 1.1śpi jest czujnik temperatury wody w głowicy poniżej koła rozrządu a w głowicy 1.2 nie ma otworu na czujnik, jest tylko w kolektorze no i mam 1 zbędny kabel bo czujni. Jest jednopinowy co mam z tym zrobić??
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-03-2015, 16:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Generalnie w głowicy z punto I 1.2 MPI 75KM występowało miejsce na czujnik. Może masz głowicę z punto II MPI 60KM. A wałek rozrządu masz na pewno o nr 866? Wiem, że ktoś robił otwór w głowicy i gwintował go pod ten czujnik, ale lepiej byłoby od razu kupić wskaźnik temperatury i wpiąć adapter z czujnikiem w węże układu chłodzenia. Coś jednak wypada mieć co będzie informować o przegrzaniu silnika. Sam przewód możesz zabezpieczyć taśmą i przyczepić gdzieś żeby się nie majtał.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
arasnet 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Wysłany: 17-03-2015, 16:07   
   Bolid: Seicento Sporting


To jest głowica z palio wałe. Jest 866 symbol
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum