schemat swapu glowicy 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 04-03-2015, 20:36 schemat swapu glowicy 1.2
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Witam wszystkich próbowałem szukać ale nie znalazłem mam zamiar wsadzić do seja 1.1spi górę od punta 1.2mpi. I potrzebuje schemat jak przerobić wiązkę co konkretnie trzeba żeby samochód działał jak należy
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:20
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli chodzi o wiązkę do wtrysków to cytuję użytkownika szymonek z innego tematu z forum:
Cytat: | "Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+)." |
Operacja jest bardzo prosta, zwykłe polutowanie kilku przewodów ze sobą.
A żeby samochód działał jak należy no to jeszcze parę rzeczy trzeba wymienić, np komputer bez immo z 1.2 i pompę paliwa 3bar, ale to pewnie wiesz... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:26
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ojjj nie chcę się wcinać ale wtryskiwacz w spi jest kluczowany ze sterownika minusem przewodem różowoczarnym a plus jest po zapłonie na przewodzie zielonoczarnym |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:57
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
macher, czyli rozumiem, że na odwrót niż jest w moim cytacie. Powiem szczerze, że to odpowiedź szymonka sprzed 8 lat jak robiłem kiedyś taki sam przeszczep głowicy i wtedy wszystko poszło tak jak trzeba wg jego wskazówek. Ale możesz mieć rację, bo tymi samymi wskazówkami kierowałem się ostatnio przy swapie z 900 na 1.2 i silnik nie chciał działać, bo odwrotnie polutowałem właśnie przewody od wtrysków. Z tymże jak jeszcze raz przeczytałem jak to ma być polutowane to wyszło, że szymonek napisał dobrze a ja po prostu odwrotnie polutowałem, więc teraz nie jestem pewny czy mi się pomieszało czy szymonkowi... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wtryskiwacz to tylko cewka bez diody (chyba) i niezależnie jak przyłożymy potencjał plus i masę tak będzie działać. Ja tylko podałem jak kolorami idzie wiązka i co przenosi |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
macher, no to chyba jednak nie ma dowolności w podłączeniu + i - do wtryskiwacza. Na samym wtryskiwaczu jest zaznaczone gdzie +, i tak jak napisałem, polutowałem odwrotnie i wtryski nie działały. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
posłużę się schematem z innego forum ale to 900 SC
http://forum.autokacik.pl/files/285011926-098.JPG
12 to wtryskiwacz
kolor SN to różowoczarny (minus)
kolor VN to zielonoczarny (plus) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 04-03-2015, 22:40
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
chcialbym schemat , kilka osob mi mowilo ze wszystkie wtryski leja w tym samym czasie ale to jest dla mnie nie realne gdyz 2 tloki z dolu by wypluly wszystko.. wiec chcialbym jakos przyjrzec sie schematu lub uslyszec opinie jak ktorys z was to robil a dlaczego ma byc komputer bez immo?? a jak mam komputer ze stacyjka, immo, kluczykiem? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 23:00
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Już Ci odpisałem na PW, wszystkie wtryski w 1.2 8V leją naraz, tak to działa, nic nie jest wypluwane. Wszyscy tak robili bo inaczej się nie da. Oczywiście jak masz kompa wraz ze stacyjką, sterownikiem immo i kluczykiem to jasne, nie potrzeba Ci kompa bez immo. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-03-2015, 23:37
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
macher napisał/a: | Ojjj nie chcę się wcinać ale wtryskiwacz w spi jest kluczowany ze sterownika minusem przewodem różowoczarnym a plus jest po zapłonie na przewodzie zielonoczarnym |
Dzisiaj robiłem te operację I potwierdzam info.,przewód różowo-czarny to jest minus ,plusowy to jest zielono czarny
arasnet napisał/a: | kilka osob mi mowilo ze wszystkie wtryski leja w tym samym czasie ale to jest dla mnie nie realne gdyz 2 tloki z dolu by wypluly wszystko.. wiec chcialbym jakos przyjrzec sie schematu lub uslyszec opinie jak ktorys z was to robil |
Tu też potwierdzę co koledzy wcześniej mówili w 1.2 8V wtryski leją wszystkie na raz, dziwne ale działa W 1.2 16V już leją parami 1-4 i 2-3 ,a w 1.4 16V chyba każdy leje osobno.
Z doświadczenia napiszę jeszcze ,że dół 1.1 i góra 1.2 się dzisiaj po prostu nie opłaca |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 14-03-2015, 12:00
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
mam jeszce takie pytanie bo brakuje mi tylko pompy paliwa i nie wiem jaka zakupic zeby weszla do baku do seja.. od mpi seja nie bedzie pasowac bo jest 1 kabel zasilajacy a ja musze miec zasilanie i powrot.. co sadzicie o tej??
http://allegro.pl/pompa-p...5129328625.html
wejdzie do baku i czy dobrze poziom paliwa bedzie pokazywac?? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-03-2015, 20:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Nie potrzebna Ci cała pompa z koszem. Wystarczy wymienić sam wkład na taki 3barowy np:
http://allegro.pl/pompa-p...5114806595.html |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 17-03-2015, 12:02
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Jeszcze.mam.jedno pytanie a wiec w oryginale głowic. 1.1śpi jest czujnik temperatury wody w głowicy poniżej koła rozrządu a w głowicy 1.2 nie ma otworu na czujnik, jest tylko w kolektorze no i mam 1 zbędny kabel bo czujni. Jest jednopinowy co mam z tym zrobić?? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-03-2015, 16:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Generalnie w głowicy z punto I 1.2 MPI 75KM występowało miejsce na czujnik. Może masz głowicę z punto II MPI 60KM. A wałek rozrządu masz na pewno o nr 866? Wiem, że ktoś robił otwór w głowicy i gwintował go pod ten czujnik, ale lepiej byłoby od razu kupić wskaźnik temperatury i wpiąć adapter z czujnikiem w węże układu chłodzenia. Coś jednak wypada mieć co będzie informować o przegrzaniu silnika. Sam przewód możesz zabezpieczyć taśmą i przyczepić gdzieś żeby się nie majtał. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 17-03-2015, 16:07
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
To jest głowica z palio wałe. Jest 866 symbol |
|
|
|
 |
|