Problemy z Przyśpieszaniem |
Autor |
Wiadomość |
Wooojtas
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 27-10-2007, 17:25 Problemy z Przyśpieszaniem
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Koledzy mam problem i proszę o rade.
Od pewnego czasu jadąc na 3,4,5 biegu mam problemy z nagłym przyśpieszeniem.
Jadę sobie 100 km/h na piątym biegu i gdy wciskam pedał gazu obroty zaczynają rosąć ale auto nie przyśpiesza dopiero po jakiś 5 sekundach jakby coś "załapało" obroty spadają i auto zaczyna przyśpieszać.
Mogę naciskać pedał gazu do oporu co w sprawnym aucie skutkowało by "przyduszeniem" auta
a mi rosną po prostu obroty a auto jedzie stałą prędkością.
Proszę o porade co to może być.... |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 27-10-2007, 17:31
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
sprzęgło wymienić |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-10-2007, 18:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Dokładnie sprzęgło do wymiany |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-10-2007, 09:41
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Dokładnie tak, sprzęgło siadło. Tak przy okazji niech kolega napisze jaki ma przebieg. |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
Wooojtas
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 28-10-2007, 16:39
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Dzięki koledzy za opinie. Sejek mój ma przejechane 110 tys.
Tylko zastanawia mnie że jeśli było by to sprzęgło to powinno sie tak dziać cały czas.
A u mnie zazwyczaj sie dzieje po przejechaniu jakiś 50 km.
Jest to możliwe że dopiero po przejechaniu dłuższego odcina zaczynają dziać sie te cuda ??
Dzięki za porady |
|
|
|
 |
Diakon__
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 12 Skąd: Curse
|
Wysłany: 28-10-2007, 19:37
Bolid: Sc 1.1 |
|
|
Proponuje sprawdzić co sie dzieje biegu 1 czy drugim biegu jesli sprzęgło to po puszczeniu nagłym gazu powinno szarpnąć ... jeśli szarpie sprzęgło jest ok ... A i pytanie czy jadąc na jedynce czy dwójce dzieje się podobnie! |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-10-2007, 22:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Bo tarcza po pewnym czasie dopiero w Twoim wypadku się podgrzewa ma na to wpły juz zużycie okładzin docisku zmiany w termiczne w strukturze i pamiętaj że docisk z racji jej zużycia nie dolega do niej siła jaką powinien każda zmiana biegu czy nawet jazda na biebu powoduje wiekszy poslizg tak jak byś jeździł na(poł sprzegle do za mocne okreslenie) na 3/4 puszczając sprzęgło jak już sie rozgrzeje zaczyna się slizgać.Tak się zaczyna poznawać zużycie sprzęgła najpierw na wysokich biegach obciążenie tego elementu z racji wysokiego biegu i wciskania gazu co za tym idzie sił przekazywanych przez koło zamacowe na docisk z tarczą sa duże i wtedy ona już nagrzana zaczyna sie ślizgać.
Z czsem bedzie coraz gorzej a kranćowe wypadki są takie że jedynka powoli ruszasz 2ka puszczasz sprzęgło obroty rosną a samochód przyspiesza jak by swoim tempem.
Jeszcze może ktoś spyta czemu nie ma smrodu-jest ale dużo mniejszy struktura materiałowa tarczy jest tak zmieniona termicznie(przegrzana że slizgając sie nie wytwarza już takiej temp. i smrodu jak nowa gdy ją przypalimy np.ruszając na zbyt wysokim biegu czy na półsprzegle. |
|
|
|
 |
Wooojtas
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 03-11-2007, 20:47
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Bardzo Dziękuje Koledzy za wypowiedzi i Pomoc
Wiec nie pozostaje mi nic innego jak zbierać pieniądze i szykować sie na wymianę.
Koledzy powiedzcie mi tylko najlepiej wymienić to sprzęgło jak najszybciej czy można jeszcze trochę na tym pojezdzić aż będzie to "ślizgać" częściej.
I jeszcze jedno pytanko jakie sprzęgło polecacie (firma) aby długo wytrzymało i pasowało do dynamicznego stylu jazdy.
Pozdrawiam i Dzięki |
|
|
|
 |
ziut3q
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-11-2007, 21:55
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
polecam docisk i sprzęgło Valeo. Zapłacisz troszke więcej niż za tańsze o ile pamiętam gdzieś czytałem, że różnica wynosi 50 zł, a napewno na Valeo pojeździsz dłużej... |
_________________ Polska jazda
 |
|
|
|
 |
|