FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z Przyśpieszaniem
Autor Wiadomość
Wooojtas 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 27-10-2007, 17:25   Problemy z Przyśpieszaniem
   Bolid: Seicento Sporting


Koledzy mam problem i proszę o rade.
Od pewnego czasu jadąc na 3,4,5 biegu mam problemy z nagłym przyśpieszeniem.
Jadę sobie 100 km/h na piątym biegu i gdy wciskam pedał gazu obroty zaczynają rosąć ale auto nie przyśpiesza dopiero po jakiś 5 sekundach jakby coś "załapało" obroty spadają i auto zaczyna przyśpieszać.
Mogę naciskać pedał gazu do oporu co w sprawnym aucie skutkowało by "przyduszeniem" auta
a mi rosną po prostu obroty a auto jedzie stałą prędkością.
Proszę o porade co to może być.... :smile:
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 27-10-2007, 17:31   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


sprzęgło wymienić :)
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-10-2007, 18:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Dokładnie sprzęgło do wymiany ;/
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-10-2007, 09:41   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Dokładnie tak, sprzęgło siadło. Tak przy okazji niech kolega napisze jaki ma przebieg.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
Wooojtas 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 28-10-2007, 16:39   
   Bolid: Seicento Sporting


Dzięki koledzy za opinie. Sejek mój ma przejechane 110 tys.
Tylko zastanawia mnie że jeśli było by to sprzęgło to powinno sie tak dziać cały czas.
A u mnie zazwyczaj sie dzieje po przejechaniu jakiś 50 km.
Jest to możliwe że dopiero po przejechaniu dłuższego odcina zaczynają dziać sie te cuda ??
Dzięki za porady :grin:
 
 
Diakon__ 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 12
Skąd: Curse
Wysłany: 28-10-2007, 19:37   
   Bolid: Sc 1.1


Proponuje sprawdzić co sie dzieje biegu 1 czy drugim biegu jesli sprzęgło to po puszczeniu nagłym gazu powinno szarpnąć ... jeśli szarpie sprzęgło jest ok ... A i pytanie czy jadąc na jedynce czy dwójce dzieje się podobnie!
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2007, 22:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Bo tarcza po pewnym czasie dopiero w Twoim wypadku się podgrzewa ma na to wpły juz zużycie okładzin docisku zmiany w termiczne w strukturze i pamiętaj że docisk z racji jej zużycia nie dolega do niej siła jaką powinien każda zmiana biegu czy nawet jazda na biebu powoduje wiekszy poslizg tak jak byś jeździł na(poł sprzegle do za mocne okreslenie) na 3/4 puszczając sprzęgło jak już sie rozgrzeje zaczyna się slizgać.Tak się zaczyna poznawać zużycie sprzęgła najpierw na wysokich biegach obciążenie tego elementu z racji wysokiego biegu i wciskania gazu co za tym idzie sił przekazywanych przez koło zamacowe na docisk z tarczą sa duże i wtedy ona już nagrzana zaczyna sie ślizgać.
Z czsem bedzie coraz gorzej a kranćowe wypadki są takie że jedynka powoli ruszasz 2ka puszczasz sprzęgło obroty rosną a samochód przyspiesza jak by swoim tempem.
Jeszcze może ktoś spyta czemu nie ma smrodu-jest ale dużo mniejszy struktura materiałowa tarczy jest tak zmieniona termicznie(przegrzana że slizgając sie nie wytwarza już takiej temp. i smrodu jak nowa gdy ją przypalimy np.ruszając na zbyt wysokim biegu czy na półsprzegle.
 
 
 
Wooojtas 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 03-11-2007, 20:47   
   Bolid: Seicento Sporting


Bardzo Dziękuje Koledzy za wypowiedzi i Pomoc :smile:
Wiec nie pozostaje mi nic innego jak zbierać pieniądze i szykować sie na wymianę.
Koledzy powiedzcie mi tylko najlepiej wymienić to sprzęgło jak najszybciej czy można jeszcze trochę na tym pojezdzić aż będzie to "ślizgać" częściej.
I jeszcze jedno pytanko jakie sprzęgło polecacie (firma) aby długo wytrzymało i pasowało do dynamicznego stylu jazdy.
Pozdrawiam i Dzięki :smile:
 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-11-2007, 21:55   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


polecam docisk i sprzęgło Valeo. Zapłacisz troszke więcej niż za tańsze o ile pamiętam gdzieś czytałem, że różnica wynosi 50 zł, a napewno na Valeo pojeździsz dłużej...
_________________
Polska jazda
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum