FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP sc 0.9 > 1.2 8v 75 P1 problem?
Autor Wiadomość
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 22-06-2014, 17:52   SWAP sc 0.9 > 1.2 8v 75 P1 problem?
   Bolid: sc 900 1999


Powitać
Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji

- silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG, rozrząd pompa itp...
(jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym)
- kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany
- układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa
- komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo
- skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc
- pompa paliwowa nowa, kupiona od centomaniaka (niby wkład 3b niestety pewności teraz już nie mam), Walbro, jutro dorobię jeszcze króciec i podłączę manometr
- paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane

Problem polega na
- słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5", opony 165/55,

- rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch, cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05)

- Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w stanie bdb...

Załączam dwa zrzuty z pracy na jałowym na postoju w garażu
[image]http://iv.pl/image...umb.jpg[/image]
[image]http://www.iv.pl/i...umb.jpg[/image]

Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania czujników w normie?
Przy zgaszonym silniku:
-czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne
-Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia
-Temp płynu- na zimnym - w normie

Pomocy :blagam:
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
Carnal 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Grunberg
Wysłany: 22-06-2014, 17:57   
   Bolid: Seicento Van 1.1 MPI


rozrząd jest dobrze ustawiony?
_________________
Najpierw masa, później rzeźba :-D
 
 
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 22-06-2014, 18:07   
   Bolid: sc 900 1999


Carnal napisał/a:
rozrząd jest dobrze ustawiony?

Tego nie mogę być pewien w 101%, ale rozrząd ustawiał gość który składał silnik, więc powiem szczerze nawet nie sprawdziłem po nim bo nie jeden silnik składał...[/center]
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-06-2014, 18:27   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


No jak bym już to kiedyś przerabiał :)

http://rajdy.eu/index.php...zrzadu-seicento

Weź też pod uwagę, że lubi się ściąć klin w małym kółku. Na "oko" tego nie stwierdzisz i wygląda, że wszystko jest ok. Wątpię, żeby Twój mechanik na to zwrócił uwagę i w ogóle mu się nie dziwię :)
Rozrząd jak widać sprawdzić najprościej. Potem zacznij szukać innych przyczyn np mapsensor, czujnik położenia wału (to już standard) ...
Pamiętam też, że mi po swapie też tak kaprysił i dopiero kumpel który zęby zjadł na tym poradził. Coś tam pomajstrował z wtryskami ale co dokładnie nie wiem. W każdym razie nie mam powrotu a wcześniej był.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
Ostatnio zmieniony przez DeZ 22-06-2014, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-06-2014, 18:32   
   Bolid: Seicento 1242


Dane porównałem ze swoimi z 1.1 więc podobnie mniej więcej :) Jedyne co to rozrząd, u mnie był po swapie przestawiony o jeden ząbek. Wydech czarny ,nowe świece też czarne. Zobacz czy klin na wale nie jest ścięty. Rozrząd łatwo można sprawdzić, górne koło na znaki ,dolne koło sprawdzisz na skrzyni biegów ,z przodu skrzyni na obudowie zamachu masz takie okienko :))



Zresztą :))
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52

EDIT: DeZ był szybszy ;)
_________________

SC 899-->1108-->1242
Ostatnio zmieniony przez PIXAR 22-06-2014, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2014, 18:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja w sumie jestem w identycznej sytuacji. 2tygodnie temu swap 900-1.2 i również mam to samo, słabo się wkręca na obroty i nie chce ciągnąć jak powinien. Wszystko sprawdzałem i został rozrząd. Ostatnio przestawiłem o jeden ząbek, ale dalej jest podobnie. Zaopatrzyłem się teraz w nowy pasek na którym są namalowane znaki i będę ustawiał zgodnie ze wskazaniem na kole zamachowym, bo wcześniej ustawiałem tylko patrząc na znaki na dolnym i górnym kole rozrządu, co może być dosyć nieprecyzyjne. Kiedyś przy swapie miałem ten sam problem, pół roku kombinowałem co może być nie tak, w końcu okazało się, że rozrząd trzeba było ustawić o dwa ząbki inaczej niż na seryjnych znakach i śmigał aż miło. Mam nadzieje, że w tym przypadku będzie podobnie, bo nie mam innego pomysłu co to może być.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-06-2014, 18:38   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Pieczar93 - zajefajny manual.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 22-06-2014, 19:02   
   Bolid: sc 900 1999


Hmm kolejna rzecz do sprawdzenia, a czy może mieć coś do sprawy, że został założony zamach z sc 1.1 zamiast z punto? I właśnie dla dokładnego ustawienia rozrządu gość mówił, że ustawiał wg znaków na kole zamachowym i na głowicy a nie na dolnym i górnym kółku...
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2014, 20:45   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tasiemiec napisał/a:
Hmm kolejna rzecz do sprawdzenia, a czy może mieć coś do sprawy, że został założony zamach z sc 1.1 zamiast z punto? I właśnie dla dokładnego ustawienia rozrządu gość mówił, że ustawiał wg znaków na kole zamachowym i na głowicy a nie na dolnym i górnym kółku...


Jeśli tak ustawiał to chyba nie ma opcji żeby błąd popełnić. Co do zamachu to w 1.1 i 1.2 są identyczne, no chyba że znaki na kole zamachowym w 1.1 i 1.2 są w innych miejscach, ale to chyba nie możliwe. Ja też mam z 1.1 zamach zamontowany i jak porównywałem z tym z punto to były takie same, ale umiejscowienia znaków nie porównywałem.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Tasiemiec 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 207
Skąd: RWJ
Wysłany: 22-06-2014, 20:57   
   Bolid: sc 900 1999


i teraz bądź tu człowieku mądry - pisz wiersze :| nie miałem zamachu z 1.2 więc nie mam nawet jak porównać... może ktoś miał przyłożone oba obok siebie i zauważył czy znaki są w tym samym miejscu? Czuję że zaczyna się robić ciekawie :znudzony:
_________________
http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2014, 21:09   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Może ktoś coś wie, bo ja mam jeszcze jedno koło z 1.1 luzem, ale te z punto wyrzuciłem bo miało poszczerbione ząbki, więc nie mam jak sprawdzić.
Jak wspomniałem, kupiłem pasek rozrządu gdzie są narysowane znaki, które mają się pokryć ze znakami na obu kołach rozrządu. W tym tygodniu spróbuję ustawić wg tego paska i zobaczę czy przy takim ustawieniu rozrządu znak na kole zamachowym będzie się zgadzał.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-06-2014, 00:03   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Możesz sam sprawdzić zamiast bawić się w domysły.
1. Znaczniki na kołach i zamachu ok - problem tkwi gdzie indziej
2. Znaczniki na kołach ok, na zamachu nie - może się zamachy różnią (choć w to wątpię), lub klin się skończył.
Ja nie mam znacznika bo zamach jest o połowę lżejszy więc wszystko ustawiam na kołach rozrządu.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-06-2014, 09:02   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


DeZ napisał/a:
lub klin się skończył.

To jeszcze pytanie o ten klin, bo przy okazji bym sprawdził. Kiedyś pamiętam próbowałem odkręcić dolne kółko, ale mocno było przykręcone i nie miałem pomysłu jak zablokować silnik żeby można było użyć dużej siły do odkręcenia. Pytanie więc w którym miejscu i czym przyblokować wał korbowy żeby się nie obracał w trakcie odkręcania?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-06-2014, 09:50   
   Bolid: Seicento 1242


barkor, wsteczny i hamulec i masz zblokowany silnik :) Lub kluczem pneumatycznym trochę ruszyć śrubę w 1.1 poszło bez problemów :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-06-2014, 13:20   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Pieczar93 napisał/a:
barkor, wsteczny i hamulec i masz zblokowany silnik :) Lub kluczem pneumatycznym trochę ruszyć śrubę w 1.1 poszło bez problemów :)


Czasami to nie wystarcza a pneumatykę nie każdy ma. Ja np luzuję napinacz a pasek spinam solidnymi trytkami. Zawsze działa choć faktycznie trzeba się trochę spocić żeby zdjąć to małe kółko.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum