SWAP sc 0.9 > 1.2 8v 75 P1 problem? |
Autor |
Wiadomość |
Tasiemiec
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 207 Skąd: RWJ
|
Wysłany: 22-06-2014, 17:52 SWAP sc 0.9 > 1.2 8v 75 P1 problem?
Bolid: sc 900 1999 |
|
|
Powitać
Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji
- silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG, rozrząd pompa itp...
(jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym)
- kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany
- układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa
- komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo
- skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc
- pompa paliwowa nowa, kupiona od centomaniaka (niby wkład 3b niestety pewności teraz już nie mam), Walbro, jutro dorobię jeszcze króciec i podłączę manometr
- paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane
Problem polega na
- słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5", opony 165/55,
- rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch, cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05)
- Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w stanie bdb...
Załączam dwa zrzuty z pracy na jałowym na postoju w garażu
[image]http://iv.pl/image...umb.jpg[/image]
[image]http://www.iv.pl/i...umb.jpg[/image]
Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania czujników w normie?
Przy zgaszonym silniku:
-czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne
-Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia
-Temp płynu- na zimnym - w normie
Pomocy :blagam: |
_________________ http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
Carnal
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 12 Skąd: Grunberg
|
Wysłany: 22-06-2014, 17:57
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI |
|
|
rozrząd jest dobrze ustawiony? |
_________________ Najpierw masa, później rzeźba
 |
|
|
|
 |
Tasiemiec
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 207 Skąd: RWJ
|
Wysłany: 22-06-2014, 18:07
Bolid: sc 900 1999 |
|
|
Carnal napisał/a: | rozrząd jest dobrze ustawiony? |
Tego nie mogę być pewien w 101%, ale rozrząd ustawiał gość który składał silnik, więc powiem szczerze nawet nie sprawdziłem po nim bo nie jeden silnik składał...[/center] |
_________________ http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-06-2014, 18:27
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
No jak bym już to kiedyś przerabiał
http://rajdy.eu/index.php...zrzadu-seicento
Weź też pod uwagę, że lubi się ściąć klin w małym kółku. Na "oko" tego nie stwierdzisz i wygląda, że wszystko jest ok. Wątpię, żeby Twój mechanik na to zwrócił uwagę i w ogóle mu się nie dziwię
Rozrząd jak widać sprawdzić najprościej. Potem zacznij szukać innych przyczyn np mapsensor, czujnik położenia wału (to już standard) ...
Pamiętam też, że mi po swapie też tak kaprysił i dopiero kumpel który zęby zjadł na tym poradził. Coś tam pomajstrował z wtryskami ale co dokładnie nie wiem. W każdym razie nie mam powrotu a wcześniej był. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
Ostatnio zmieniony przez DeZ 22-06-2014, 18:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2014, 18:32
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Dane porównałem ze swoimi z 1.1 więc podobnie mniej więcej Jedyne co to rozrząd, u mnie był po swapie przestawiony o jeden ząbek. Wydech czarny ,nowe świece też czarne. Zobacz czy klin na wale nie jest ścięty. Rozrząd łatwo można sprawdzić, górne koło na znaki ,dolne koło sprawdzisz na skrzyni biegów ,z przodu skrzyni na obudowie zamachu masz takie okienko
Zresztą
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52
EDIT: DeZ był szybszy |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
Ostatnio zmieniony przez PIXAR 22-06-2014, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-06-2014, 18:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja w sumie jestem w identycznej sytuacji. 2tygodnie temu swap 900-1.2 i również mam to samo, słabo się wkręca na obroty i nie chce ciągnąć jak powinien. Wszystko sprawdzałem i został rozrząd. Ostatnio przestawiłem o jeden ząbek, ale dalej jest podobnie. Zaopatrzyłem się teraz w nowy pasek na którym są namalowane znaki i będę ustawiał zgodnie ze wskazaniem na kole zamachowym, bo wcześniej ustawiałem tylko patrząc na znaki na dolnym i górnym kole rozrządu, co może być dosyć nieprecyzyjne. Kiedyś przy swapie miałem ten sam problem, pół roku kombinowałem co może być nie tak, w końcu okazało się, że rozrząd trzeba było ustawić o dwa ząbki inaczej niż na seryjnych znakach i śmigał aż miło. Mam nadzieje, że w tym przypadku będzie podobnie, bo nie mam innego pomysłu co to może być. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-06-2014, 18:38
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Pieczar93 - zajefajny manual. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Tasiemiec
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 207 Skąd: RWJ
|
Wysłany: 22-06-2014, 19:02
Bolid: sc 900 1999 |
|
|
Hmm kolejna rzecz do sprawdzenia, a czy może mieć coś do sprawy, że został założony zamach z sc 1.1 zamiast z punto? I właśnie dla dokładnego ustawienia rozrządu gość mówił, że ustawiał wg znaków na kole zamachowym i na głowicy a nie na dolnym i górnym kółku... |
_________________ http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-06-2014, 20:45
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tasiemiec napisał/a: | Hmm kolejna rzecz do sprawdzenia, a czy może mieć coś do sprawy, że został założony zamach z sc 1.1 zamiast z punto? I właśnie dla dokładnego ustawienia rozrządu gość mówił, że ustawiał wg znaków na kole zamachowym i na głowicy a nie na dolnym i górnym kółku... |
Jeśli tak ustawiał to chyba nie ma opcji żeby błąd popełnić. Co do zamachu to w 1.1 i 1.2 są identyczne, no chyba że znaki na kole zamachowym w 1.1 i 1.2 są w innych miejscach, ale to chyba nie możliwe. Ja też mam z 1.1 zamach zamontowany i jak porównywałem z tym z punto to były takie same, ale umiejscowienia znaków nie porównywałem. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Tasiemiec
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 207 Skąd: RWJ
|
Wysłany: 22-06-2014, 20:57
Bolid: sc 900 1999 |
|
|
i teraz bądź tu człowieku mądry - pisz wiersze nie miałem zamachu z 1.2 więc nie mam nawet jak porównać... może ktoś miał przyłożone oba obok siebie i zauważył czy znaki są w tym samym miejscu? Czuję że zaczyna się robić ciekawie |
_________________ http://www.tasiemiec-workshop.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-06-2014, 21:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Może ktoś coś wie, bo ja mam jeszcze jedno koło z 1.1 luzem, ale te z punto wyrzuciłem bo miało poszczerbione ząbki, więc nie mam jak sprawdzić.
Jak wspomniałem, kupiłem pasek rozrządu gdzie są narysowane znaki, które mają się pokryć ze znakami na obu kołach rozrządu. W tym tygodniu spróbuję ustawić wg tego paska i zobaczę czy przy takim ustawieniu rozrządu znak na kole zamachowym będzie się zgadzał. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2014, 00:03
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Możesz sam sprawdzić zamiast bawić się w domysły.
1. Znaczniki na kołach i zamachu ok - problem tkwi gdzie indziej
2. Znaczniki na kołach ok, na zamachu nie - może się zamachy różnią (choć w to wątpię), lub klin się skończył.
Ja nie mam znacznika bo zamach jest o połowę lżejszy więc wszystko ustawiam na kołach rozrządu. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-06-2014, 09:02
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
DeZ napisał/a: | lub klin się skończył. |
To jeszcze pytanie o ten klin, bo przy okazji bym sprawdził. Kiedyś pamiętam próbowałem odkręcić dolne kółko, ale mocno było przykręcone i nie miałem pomysłu jak zablokować silnik żeby można było użyć dużej siły do odkręcenia. Pytanie więc w którym miejscu i czym przyblokować wał korbowy żeby się nie obracał w trakcie odkręcania? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-06-2014, 09:50
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
barkor, wsteczny i hamulec i masz zblokowany silnik Lub kluczem pneumatycznym trochę ruszyć śrubę w 1.1 poszło bez problemów |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2014, 13:20
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Pieczar93 napisał/a: | barkor, wsteczny i hamulec i masz zblokowany silnik Lub kluczem pneumatycznym trochę ruszyć śrubę w 1.1 poszło bez problemów |
Czasami to nie wystarcza a pneumatykę nie każdy ma. Ja np luzuję napinacz a pasek spinam solidnymi trytkami. Zawsze działa choć faktycznie trzeba się trochę spocić żeby zdjąć to małe kółko. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
|