|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Plany na rozpoczęcie projektu, prośba o opinie |
Autor |
Wiadomość |
NRexor
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Lut 2021 Posty: 1 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 08-02-2021, 20:44 Plany na rozpoczęcie projektu, prośba o opinie
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Hej, od jakiegoś czasu interesuje mnie temat zabawy mechanicznej z Seicentem (i co za tym idzie zabawnych konsekwencji jezdnych ) W rodzinie miałem już Seicento, mała moc, jednak zręczny i żwawy samochodzik. Niestety dopadły go gnijące progi i tak oto musieliśmy się z nim pożegnać. Dlatego myślałem czy aby nie rozpocząć (teraz już własnego) projektu podrasowanego Seicenta. Na początku zaznaczę, nie mam dużego doświadczenia mechanicznego w praktyce (podstawowy serwis wykonuję, kilka razy coś przy Fiacie naprawiałem), jednak z teoretyki znam już więcej. Plany z grubsza są takie:
- Zakup Seicento w dobrym stanie blacharskim i z sprawnym zawieszeniem
- Wykonanie swap'a z seryjnego silnika na wspominane już na forum 1.4 16v
- Wymiana przednich i tylnych hamulców na jakieś fajne tarcze
- Założenie hydrołapy na tylne hamulce
- Wstawienie Rollbara (w tym przerejestrowanie samochodu na 2 osobowe)
- Wyciągnięcie wszystkich obić, materiału etc.
- Przeniesienie akumulatora do bagażnika
(tutaj chciałbym też zapytać jako że niezbyt na ten temat znalazłem informację, czy możliwe
byłoby przeniesienie do bagażnika także zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, jak to wszystko
wygląda z perspektywy przeglądów)
- Dołożenie obrotomierza, wskaźnika temperatury wody i oleju
- Założenie innych foteli i kierownicy
- Założenie rozpórek
- Tuning amortyzatorów
Ambitny projekt jak na pierwszy rzut, jednak działo by się to z pewnością w czasie dłuższym niż jedno lato, więc nie jestem w gorącej wodzie kąpany. Co do silnika, w co dokładnie celować? (Chciałbym ostatecznie osiągnąć ~120 koni, większa moc wydaje mi się zbędna) a także, jaką skrzynię wybrać? (Czytałem o wyborze między przyspieszeniem a prędkością maksymalną, nie mam zamiaru szaleć na autostradach... szczególnie w Seicento, więc szukałbym czegoś aby 0-100 wynosiło ~7 sekund, to byłby satysfakcjonujący czas) Co by się z czym jadło w takim projekcie o takich planach?
Z chęcią przyjmę wszelakie sugestie oraz pomoc, dzięki! |
_________________ Zobaczymy, pojedziemy |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2021, 23:52
Bolid: sCento |
|
|
Do czego ma byc to auto to raz a dwa zdajesz sobie sprawe z kosztow?
-Przednie hamulce sa okej nie trzeb zmieniac ew 257 min felga 14 wtedy. Na tyl z 500 pasuja, alfy itd 240mm generalnie z 600-700 trzeba polozyc na to.
- po co ci hydro? jak nie upierdalasz nie ma sensu tylko problemu sobie narobisz
- jw pomijajac ze podniesie ci to srodek ciezkosci w gore
- wiadomo masa wrogiem przyspieszenia
- kolejny raz po co? Dodatkowe koszta i jw jak nie upalasz bez sensu
- wskazniki ok
- fotele ok
- rozporka ma sens tylko przednie gorna i dolna
- tuning amortyzatorow czyli co? To sie prowadzi jak taczka jesli juz dac jakies eibachy sprezyny i amorek lepszy zeby to w miare pracowalo.
- silnik czemu 1.4? No ale jesli juz no zeby zrobic moc - remont kapitalny, ostrzejsze walki, wieksza przepusnica, zamach lekki, dolot, wydech, swiecie no i musisz to wysterowac pewnie na det3 bo nikt ci nie ogarnie na ori kompie. Skrzynia albo 14/57 albo 13/64
zeby tu nie podeprzec sie faktami to nie liczac kapitalki silnika wydalem ponad 5k i na PB98 uzyskałem 88.5km a na PB100 95km z wyjsciowych 75km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|