FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Plany na rozpoczęcie projektu, prośba o opinie
Autor Wiadomość
NRexor 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Lut 2021
Posty: 1
Skąd: Śląsk
Wysłany: 08-02-2021, 20:44   Plany na rozpoczęcie projektu, prośba o opinie
   Bolid: Seicento 900


Hej, od jakiegoś czasu interesuje mnie temat zabawy mechanicznej z Seicentem (i co za tym idzie zabawnych konsekwencji jezdnych :P ) W rodzinie miałem już Seicento, mała moc, jednak zręczny i żwawy samochodzik. Niestety dopadły go gnijące progi i tak oto musieliśmy się z nim pożegnać. Dlatego myślałem czy aby nie rozpocząć (teraz już własnego) projektu podrasowanego Seicenta. Na początku zaznaczę, nie mam dużego doświadczenia mechanicznego w praktyce (podstawowy serwis wykonuję, kilka razy coś przy Fiacie naprawiałem), jednak z teoretyki znam już więcej. Plany z grubsza są takie:

- Zakup Seicento w dobrym stanie blacharskim i z sprawnym zawieszeniem
- Wykonanie swap'a z seryjnego silnika na wspominane już na forum 1.4 16v
- Wymiana przednich i tylnych hamulców na jakieś fajne tarcze
- Założenie hydrołapy na tylne hamulce
- Wstawienie Rollbara (w tym przerejestrowanie samochodu na 2 osobowe)
- Wyciągnięcie wszystkich obić, materiału etc.
- Przeniesienie akumulatora do bagażnika
(tutaj chciałbym też zapytać jako że niezbyt na ten temat znalazłem informację, czy możliwe
byłoby przeniesienie do bagażnika także zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, jak to wszystko
wygląda z perspektywy przeglądów)
- Dołożenie obrotomierza, wskaźnika temperatury wody i oleju
- Założenie innych foteli i kierownicy
- Założenie rozpórek
- Tuning amortyzatorów