FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamowanie silnikiem jakie skutki uboczne
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 18-06-2013, 21:38   Hamowanie silnikiem jakie skutki uboczne
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Mam bardzo przyzwyczajenie do hamowania silnikiem gdzie popadnie :cool: Czy cos sie bardziej wtedy zuzywa? Sprzeglo moze bardziej dostawac albo silnik?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 18-06-2013, 22:01   
   Bolid: 1.1 MPI


wątpię aby silnik coś dostawał ja od lat tak robię i nic się nie dzieje a jeśli już nawet ma paść te sprzęgło to chyba koszty jakie uzyskamy przez lata na hamowanie silnikiem bo wtedy auto praktycznie nie pali paliwa to by się zwróciły na te sprzęgło.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-06-2013, 22:02   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


przy nieumiejetnym hamowaniu silnikiem czyli bez delikatnych chociaz miedzygazow to sprzeglo i raczej nic wiecej.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 18-06-2013, 22:04   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


nie musisz zmieniać przyzwyczajeń.
Silnik nie obrywa mocniej, ew sprzęgło trochę - ale to też mniej niż przy ruszaniu np :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2013, 22:11   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Uncrossed napisał/a:
przy nieumiejetnym hamowaniu silnikiem czyli bez delikatnych chociaz miedzygazow to sprzeglo i raczej nic wiecej.


To jak te miedzy gazy dodawac dokladnie zeby mniej sprzeglo sie meczylo?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-06-2013, 23:30   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


przy redukcji biegu lekko podgazować żeby wyrównać obroty silnika i napędu
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2013, 09:06   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Łukasz napisał/a:
przy redukcji biegu lekko podgazować żeby wyrównać obroty silnika i napędu


Czyli dokladnie w momecie puszczania juz sprzegla redukując na nizszy bieg?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
jsand 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Chrzanów, małopolska
Wysłany: 19-06-2013, 09:56   
   Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900


Dokładnie tak.
Poza tym dobrze też wyrobić sobie taki nawyk "miękkości" zarówno przy puszczaniu jak i naciskaniu po hamowaniu gazu z powrotem, żeby nie było mocnego "stuknięcia", szkoda przegubów, wieloklinów i sprzęgieł w skrzyni biegów. Chodzi o to żeby to robić z czuciem, łagodnie.
Silnik czterosuwowy lubi hamowanie, pracuje w tedy w bardzo wydajnej chłodzącej kąpieli olejowej.
Inaczej jest z z dwusuwami smarowanymi olejem dodawanym do paliwa. One podczas hamowania silnikiem na zamkniętej przepustnicy nie dostają poza paliwem także oleju i pracują wtedy niedosmarowane, praktycznie bez oleju. Nie ma problemu np. przy dojeździe do skrzyżowania, ale już zjazd z dłuższej góry na zamkniętej przepustnicy może skończyć się źle. Są dwusuwy z osobnym zbiorniczkiem oleju, im już hamowanie nie przeszkadza, gdyż olej jest podawany w okolicy przepustnicy niezależnie od paliwa.
J
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2013, 17:41   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


No wlasnie tak sie zastanawialem czy to ma znaczenie ze czasem szarpnie mocniej ale to wlasnie zalezy jak sie operuje gazem, w takim razie bede trenowal dalej nowe nawyki. Zawsze myslalem ze jak dodaje sie gazu jak sprzeglo calkiem nie puszczone to wlasnie wtedy sprzeglo dostaje? :roll:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
jsand 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Chrzanów, małopolska
Wysłany: 20-06-2013, 11:57   
   Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900


Każdy poślizg sprzęgła powoduje jakieś jego zużycie, a długi spalenie.
Pisząc sprzęgła nie miałem na myśli sprzęgła pomiędzy silnikiem, a skrzynią, lecz kasowanie się luzów raz w jedną, a raz w drugą stronę, pomiędzy zębatkami i wszystkimi elementach które je łączą, wieloklinach półosi, wewnątrz przegubów itd.
J
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-06-2013, 13:01   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


biznesik

każde ruszanie choćby z zerowym gazem to zestrojenie 1000 obrotów silnika z zerowymi na kołach. każde ruszanie to tarcie sprzęgła - tarczy. im ostrzej ruszasz tym więcej zdzierasz okładziny

tym samym jeśli jedziesz np 60 km na godzine i wrzucisz dwójkę to zwyczajnie różnica między obrotami silnika ( będzie wył ) a na kołach jest spora. zespolenie tego to znów palenie sprzęgła. robiąc przygazówkę wyrónujesz nieco obroty ale co tu duzo mowic: buty się zużywają podczas chodzenia a sprzęgło podczas jeżdzenia
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2013, 21:41   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


to juz teraz nie wiem czy nie lepiej dac sobie spokoj z hamowaniem silnikiem, potestuje czy cos zmieni sie ze spalaniem bez hamowania
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 20-06-2013, 22:31   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Jezu a co za filozofia....

Hamowanie silnikiem jak najbardziej ale z głową.... jak jedziesz 70km/h i dasz mu na 2 bieg redukcję :głupi: to potem jest efekt jaki jest.
Hamowanie silnikiem polega na stopniowej redukcji ( zalecanej z między gazem) biegu ale względem prędkości...
Chyba jest to normalne ? że nie będzie redukował z 80 na 2 bieg? tylko masz np 80 na 5 to daje 4 , spada na 60, dajesz 3, spada poniżej 40 dajesz 2 bieg.... potem lekkie do hamowanie hamulcem i stoisz. ?Inaczej jak bardzo szybko jedziesz i do świateł jest kilka metrów to hamulec i przykładowo masz te 80 to dajesz na 3 bieg i hamulec - stoisz - daleszej redukcji nie ma bo czasu i drogi zabraknie.... Masz 60 to hamulec i na 2 bieg redukcja który wskoczy jak będziesz miał te 30-40 max po hamowaniu i stoisz ... Trzeba to wyczuć wszystko, nie zrobisz zawsze tak samo...

A w praktyce to jednoczesne hamowanie hamulcem, silnikiem z redukcja i jeszcze z między gazem cieko wychodzi.... a juz w aucie z do du.... rozłożonymi pedałami mało wykonalne.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-06-2013, 23:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


fajnie kolega wyzej opisał że hamujac silnikiem tłoki nie palą ognia i olej je chłodzi, także to jest ogromny plus
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum