| 
		dolot powietrza w seju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gość93  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 32  Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2012, 16:54   dolot powietrza w seju
                                 
               Bolid: 900 :(                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | póki co mam w siku pełen przelot znaczy czeka mnie jeszcze zmiana kata na strumienice. a następnie planuje założyć dolot powietrza. noi mam parę pytań przedewszystkim czy simota ma dobra opinię zaproponowano mi dolot simota za 220zł w carstuff'u. może zna ktoś w trójmieście jakiś sklep gdzie kupię dolot. noi najważniejsze jakieś opinię na temat dolotu w seju? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mikołaj  		  
		 
         Bywalec
  
  
                  Wiek: 34  Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2012, 23:42   
                                 
               Bolid: Seicento 899 "S"                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema? | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gość93  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 32  Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 09:43   
                                 
               Bolid: 900 :(                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mikołaj napisał/a: | 	 		  | A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema? | 	    
 
 
napisałem prawie pelen | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BaToN_91  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 09:47   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r.                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego nie napisałeś tak jak mówisz.
 
 	  | Gość93 napisał/a: | 	 		  
 
Mikołaj napisał/a:
 
A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema?
 
 
 
napisałem prawie pelen | 	  
 
Ty napisałeś tak:
 
 	  | Gość93 napisał/a: | 	 		  | póki co mam w siku pełen przelot znaczy czeka mnie jeszcze zmiana kata na strumienice. | 	  
 
Piszesz tak że niektórzy cie nie rozumieją. Pisz tak żeby ktoś czytał i rozumiał | 
             
						
				_________________ Cento Bardziej Bokiem
 
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bachor  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 11:21   
                                 
               Bolid: 126p / SC 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wracając do tematu dolotu do SC to poleć klasyką czyli szukaj GSG/Dexcraft/MAG Sport który nie wybierzesz będzie dobrze     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gość93  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 32  Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 11:41   
                                 
               Bolid: 900 :(                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | poprawka mam pół przelot na pokładzie jest jeszcze kat | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juliusz64  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 13 razy Wiek: 31  Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 13:36   
                                 
               Bolid: Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Simota jest oke z górnej półki możesz brać, tylko nie zapomnij dać nadmuchu zimnego powietrza bo te ciepłe spod maski nie będzie mu smakować    | 
             
						
				_________________ fast sej     ; > | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 etyl77  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 17 razy Wiek: 41  Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 16:12   
                                 
               Bolid: był czarnuch jest bravo                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a tak z innej beczki. Wpadło mi w oko kiedyś tu na forum, że ktoś zmienia custom'owy dolot na seryjny na zimę. Co to ma na celu i w ogóle po co? | 
             
						
				_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilek0610  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 35  Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Gdańsk, Ryn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 16:46   
                                 
               Bolid: Siena 1.2 Seicento 1.1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pewnie tylko to, że bierze ciepłe powietrze, a co za tym idzie szybciej sie grzeje i mniej pali. | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl/Profil/14501 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bachor  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2012, 12:06   
                                 
               Bolid: 126p / SC 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dokładnie tak jak kamilek0610, napisał. W tym roku jednak zostawiłem dexcrafta pod maską. Jakby co zmienić to to chwila roboty. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ROMEL  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2012, 06:07   
                                 
               Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie chce wyjść na buca, który cwaniaczy...
 
 
Ale... 
 
wymiana samego dolotu powietrza nie zmienia nic co mogło by być lepsze/zdrowsze dla silnika... ok - zgadzam się, że będą mniejsze opory ssania itd i będzie więcej powietrza i będzie GIT na 102... lecz z reguły tak nie jest.
 
Zakładając do cywila sportowy dolot...siła sugestii wmawia wam jak teraz Sejo lepiej jedzie, a to za sprawą, że zaczęło buczeć z pod maski...jak jest na prawdę:
 
- zmieniacie kinetykę układu ssąco - wydechowego
 
- niejednokrotnie liczona skrupulatnie przez inżynierów fala zwrotna w układzie wydechowym lata sobie po przydrożnej łące, a nie jak powinna - czyli, smagać zaworki wydechowe po przylgniach tuż przed zamknięciem
 
- zmieniacie (w mały stopniu, ale zawsze) przebieg momentu obrotowego
 
- poprzez zastosowanie filtra stożkowego, którego nikomu nie będzie się chciało prać, czyścić i nasączać -będziecie dostarczać zanieczyszczone powietrze do silniku co powoduje wzmożone zużycie pierścieni i gładzi cylindrowych
 
- no i mógłbym tak długo...
 
 
Nie żebym był przeciwny poprawkom, usprawnieniom itd... wręcz przeciwnie... ale jak decydujecie się na dolot, pomyślcie również o wydechu - na pierwszy strzał trzeba traktować to jako komplet...
 
a najlepiej...    ...
 
dobry dolot, większa przepustnica, wałek na dużym współotwarciu, mnóstwo zabiegów w samej głowicy, baran, przeliczony wydech, wypadałoby zmienić dawkowanie i pierwszy stopień, usprawnienia mamy:) pomiędzy tym jeszcze jest tabun rzeczy która, można zmienić...
 
Ale to jest tak jak z odciążaniem roweru poniżej 8kg... każdy gram w duł kosztuje 100PLN...
 
 
PZDR | 
             
						
				_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..." 
 
www.romel-motorsport.vot.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomek16f  		  
		 
         Nałogowiec Kocha Mercedesy
  
  
                  Pomógł: 48 razy Wiek: 45  Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bombel  		  
		 
         ZBANOWANY
  
  
                  Pomógł: 6 razy Wiek: 43  Dołączył: 22 Lip 2011 Posty: 1158 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2012, 10:30   
                                 
               Bolid: Seicento 900 Fun '02                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ROMEL napisał/a: | 	 		  | Ale to jest tak jak z odciążaniem roweru poniżej 8kg... każdy gram w dół kosztuje 100PLN... | 	  
 
Święte słowa    Ten temat akurat nie jest mi obcy.
 
 
A w temacie dolotu - jak ktoś ma grzebać i montować wynalazki dla domorosłych osiedlowych tjunerów rodem z norauto to niech lepiej tego nie rusza i zostawi seryjną puszkę    | 
             
						
				_________________ Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego   
 
Ignorantia iuris nocet
 
Si vis pacem, para bellum   
 
Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bachor  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2012, 10:55   
                                 
               Bolid: 126p / SC 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rwoniez zgadzam sie z Wami:ROMEL, Tomek16f, Bombel, - wymieniłem jak z dziennika    ale czy w przypadku starej 900 która już trochę lat ma (chodzi mi o konstrukcje silnika) inżynierowie aż tak bardzo się przykładali do niej ?:P Oczywiscie wniosek z tego oczywisty ze albo zakladac dobry sparwdzony dolot albo zostac przy serii - to popieram    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ROMEL  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2012, 21:49   
                                 
               Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poczciwe 900... silnik praktycznie nie do zajechania...nawet jak mu olej zabiorą...
 
Jeździłem troszkę na 900, przed wstawieniem tego co wstawiłem - pogmatwane 1.1
 
 
Lecz... fakt, inżynierowie nie postarali się tak do przysłowiowego końca, a największym "ale" jest to, że kolektor ssący jest w głowicy...i to jeszcze tak kiepsko rozwiązany, że głowa mała, 
 
dlatego też stając na głowie, wydając masę kasy, wciąż efekty usprawnienia tego silnika są marne...wariaty co kiedyś, kiedyś w pucharze włoskim CC jeździły, miały chyba coś koło 75KM... i w sumie to jest max co można wydusić...
 
 
Tą kasę, za te 75KM w 900KM, jak wsadzisz w 1.1, wraz zakupem silnika, będziesz miał podobną moc z dużo lepszym momentem i potencjałem na przyszłość...
 
 
Ja tak zrobiłem...
 
tylko potencjał mi się skończył    ... teraz to tylko "uturbić", ale z gaźnikami się nie da...
 
 
PZDR | 
             
						
				_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..." 
 
www.romel-motorsport.vot.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |