dolot powietrza w seju |
Autor |
Wiadomość |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2012, 16:54 dolot powietrza w seju
Bolid: 900 :( |
|
|
póki co mam w siku pełen przelot znaczy czeka mnie jeszcze zmiana kata na strumienice. a następnie planuje założyć dolot powietrza. noi mam parę pytań przedewszystkim czy simota ma dobra opinię zaproponowano mi dolot simota za 220zł w carstuff'u. może zna ktoś w trójmieście jakiś sklep gdzie kupię dolot. noi najważniejsze jakieś opinię na temat dolotu w seju? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mikołaj
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24-11-2012, 23:42
Bolid: Seicento 899 "S" |
|
|
A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema? |
_________________  |
|
|
|
 |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2012, 09:43
Bolid: 900 :( |
|
|
Mikołaj napisał/a: | A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema? |
napisałem prawie pelen |
_________________
 |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 25-11-2012, 09:47
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
Kolego nie napisałeś tak jak mówisz.
Gość93 napisał/a: |
Mikołaj napisał/a:
A pełen przelot to czasem nie polega na tym, że nawet kata/strumienicy niema?
napisałem prawie pelen |
Ty napisałeś tak:
Gość93 napisał/a: | póki co mam w siku pełen przelot znaczy czeka mnie jeszcze zmiana kata na strumienice. |
Piszesz tak że niektórzy cie nie rozumieją. Pisz tak żeby ktoś czytał i rozumiał |
_________________ Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25-11-2012, 11:21
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Wracając do tematu dolotu do SC to poleć klasyką czyli szukaj GSG/Dexcraft/MAG Sport który nie wybierzesz będzie dobrze |
|
|
|
 |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2012, 11:41
Bolid: 900 :( |
|
|
poprawka mam pół przelot na pokładzie jest jeszcze kat |
_________________
 |
|
|
|
 |
juliusz64
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 25-11-2012, 13:36
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Simota jest oke z górnej półki możesz brać, tylko nie zapomnij dać nadmuchu zimnego powietrza bo te ciepłe spod maski nie będzie mu smakować |
_________________ fast sej ; > |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-11-2012, 16:12
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
a tak z innej beczki. Wpadło mi w oko kiedyś tu na forum, że ktoś zmienia custom'owy dolot na seryjny na zimę. Co to ma na celu i w ogóle po co? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
kamilek0610
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Gdańsk, Ryn
|
Wysłany: 25-11-2012, 16:46
Bolid: Siena 1.2 Seicento 1.1 |
|
|
Pewnie tylko to, że bierze ciepłe powietrze, a co za tym idzie szybciej sie grzeje i mniej pali. |
_________________ http://www.polskajazda.pl/Profil/14501 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30-11-2012, 12:06
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
dokładnie tak jak kamilek0610, napisał. W tym roku jednak zostawiłem dexcrafta pod maską. Jakby co zmienić to to chwila roboty. |
|
|
|
 |
ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 01-12-2012, 06:07
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Nie chce wyjść na buca, który cwaniaczy...
Ale...
wymiana samego dolotu powietrza nie zmienia nic co mogło by być lepsze/zdrowsze dla silnika... ok - zgadzam się, że będą mniejsze opory ssania itd i będzie więcej powietrza i będzie GIT na 102... lecz z reguły tak nie jest.
Zakładając do cywila sportowy dolot...siła sugestii wmawia wam jak teraz Sejo lepiej jedzie, a to za sprawą, że zaczęło buczeć z pod maski...jak jest na prawdę:
- zmieniacie kinetykę układu ssąco - wydechowego
- niejednokrotnie liczona skrupulatnie przez inżynierów fala zwrotna w układzie wydechowym lata sobie po przydrożnej łące, a nie jak powinna - czyli, smagać zaworki wydechowe po przylgniach tuż przed zamknięciem
- zmieniacie (w mały stopniu, ale zawsze) przebieg momentu obrotowego
- poprzez zastosowanie filtra stożkowego, którego nikomu nie będzie się chciało prać, czyścić i nasączać -będziecie dostarczać zanieczyszczone powietrze do silniku co powoduje wzmożone zużycie pierścieni i gładzi cylindrowych
- no i mógłbym tak długo...
Nie żebym był przeciwny poprawkom, usprawnieniom itd... wręcz przeciwnie... ale jak decydujecie się na dolot, pomyślcie również o wydechu - na pierwszy strzał trzeba traktować to jako komplet...
a najlepiej... ...
dobry dolot, większa przepustnica, wałek na dużym współotwarciu, mnóstwo zabiegów w samej głowicy, baran, przeliczony wydech, wypadałoby zmienić dawkowanie i pierwszy stopień, usprawnienia mamy:) pomiędzy tym jeszcze jest tabun rzeczy która, można zmienić...
Ale to jest tak jak z odciążaniem roweru poniżej 8kg... każdy gram w duł kosztuje 100PLN...
PZDR |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Bombel
ZBANOWANY

Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Lip 2011 Posty: 1158 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-12-2012, 10:30
Bolid: Seicento 900 Fun '02 |
|
|
ROMEL napisał/a: | Ale to jest tak jak z odciążaniem roweru poniżej 8kg... każdy gram w dół kosztuje 100PLN... |
Święte słowa Ten temat akurat nie jest mi obcy.
A w temacie dolotu - jak ktoś ma grzebać i montować wynalazki dla domorosłych osiedlowych tjunerów rodem z norauto to niech lepiej tego nie rusza i zostawi seryjną puszkę |
_________________ Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum
Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-12-2012, 10:55
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Rwoniez zgadzam sie z Wami:ROMEL, Tomek16f, Bombel, - wymieniłem jak z dziennika ale czy w przypadku starej 900 która już trochę lat ma (chodzi mi o konstrukcje silnika) inżynierowie aż tak bardzo się przykładali do niej ?:P Oczywiscie wniosek z tego oczywisty ze albo zakladac dobry sparwdzony dolot albo zostac przy serii - to popieram |
|
|
|
 |
ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 01-12-2012, 21:49
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Poczciwe 900... silnik praktycznie nie do zajechania...nawet jak mu olej zabiorą...
Jeździłem troszkę na 900, przed wstawieniem tego co wstawiłem - pogmatwane 1.1
Lecz... fakt, inżynierowie nie postarali się tak do przysłowiowego końca, a największym "ale" jest to, że kolektor ssący jest w głowicy...i to jeszcze tak kiepsko rozwiązany, że głowa mała,
dlatego też stając na głowie, wydając masę kasy, wciąż efekty usprawnienia tego silnika są marne...wariaty co kiedyś, kiedyś w pucharze włoskim CC jeździły, miały chyba coś koło 75KM... i w sumie to jest max co można wydusić...
Tą kasę, za te 75KM w 900KM, jak wsadzisz w 1.1, wraz zakupem silnika, będziesz miał podobną moc z dużo lepszym momentem i potencjałem na przyszłość...
Ja tak zrobiłem...
tylko potencjał mi się skończył ... teraz to tylko "uturbić", ale z gaźnikami się nie da...
PZDR |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|
|
|
 |
|