FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WYMIANA TERMOSTATU
Autor Wiadomość
Piotr_t 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 38
Skąd: Gliwice/Gryfice
  Wysłany: 20-04-2008, 16:38   WYMIANA TERMOSTATU
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Witam

Mam pytanie czy sam jestem w stanie wymienić termostat w moim Chrabąszczu?? jeśli tak prosił bym o opis jak to zrobić...albo ile by mnie kosztowała wymiana w warsztatcie samochodowym...w tym miesiącu już trochę włożyłem w moje autka dlatego wolałbym sam to zrobić...Pozdrwiam
_________________
Piotr
 
 
 
coFFe 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 109
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-04-2008, 17:10   
   Bolid: Grande Punto 1.4


sprawa wyglada tak tez na poczatku neiwiedzialem jak to sie robi i dalem do warsztatu zaplacilem za to 230 zeta wiec niewartio isc do warsztatu potrzebne ci sa
- termostat - jakies 80 zeta
- uszczelka pod termostat -grosze jakies

I wyglada to nastepująco


jest przykrecony na 2 albo 4 srubach (niepamietam ale raczej 2) i odkreca sie to w 5 minut problem jest taki ze musisz spuscic plyn z chlodnicy najlepiej zeby ci nielal sie no chyba ze podlozysz pod spod miske i bdzie sie lalo do michy:] albo korek wyciagnac i spuscic a tak sama wymiana jest prosciutka. Zdjac stary (lekkow mozna szarpnac bo stara uszczelka moze skleic go do reszty silnika) wyczyscic nozykiem podstawke do ktorej bdzie przykrecony termostat nowy przemyc benzyna najlepiej rowniez i nalozyc nowa uszczelke i skrecic jesli chcesz mozesz tez ta uszczelke przesmarowac lekko sylikonem na meiscu styku ale to juz dowolna technika oczywiscie chwile czekasz az zaschnie wtedy troszeczke ten sylikon i po sprawie (chodz ja robilem bez sylikonu) no i cale alo po czym zakrecasz dokrecasz i wlewasz plyn z misy (albo nowy) do zbiornika Jak juz to zrobisz to po lewej stronie silnika i na srodku nad silnikiem lekko masz takie korewczki rurki z koreczkami
Wtedy tez odkrec troche je wlej plyn i zapal sejo czekaj az sie rozgreje i z tych koreczkow zacznie plynac lekko plyn wtedy odpowietrzysz uklad chlodniczy :] mozesz jezdzic tylko przez jakies pare dni kontroluj stan plynu bo moze go troche ejszcze ubyc:] I tak mozesz sie cieszyc z tego ze wymieniles termostat sam

Dziekuje za uwage:P
 
 
 
Piotr_t 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 38
Skąd: Gliwice/Gryfice
Wysłany: 20-04-2008, 19:19   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


wszystko ładnie pieknie tylko jak patrzę na to zdjęcie to okazuje sie, że mam całkiem inaczej to poukładane pod maską...i gdzie znajde te odpowietrzniki w moim układzie??
_________________
Piotr
 
 
 
coFFe 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 109
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-04-2008, 19:30   
   Bolid: Grande Punto 1.4


bd w tym samym miejscu jak w 900cetce popacz mam ci foto poslac bo to foto silnika 900 taki znalazlem ale 1 ,1 jest tak samo eh chcesz to ci przerbie to foto chwila :P

 
 
 
Piotr_t 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 38
Skąd: Gliwice/Gryfice
Wysłany: 20-04-2008, 21:54   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Poproszę o inne zdjęcie jeśli posiadasz....
_________________
Piotr
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-04-2008, 01:12   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


To może na przykładzie 1.1 SPI
1. Spuszczasz płyn, ściągasz filtr i takie tam i odkręcasz dla lepszego dostępu cewki (chyba dwie śruby)

2. Odkręcasz dwie śruby termostatu, wyjmujesz go, ściągasz opaskę z węża, wywalasz stary termostat, zakładasz nowy, czyścisz w bloku silnika pozostałości po starej uszczelce, zakładasz wszystko.

3. Zalewasz nowym płynem, odpowietrzasz i wszystko gra i buczy
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
Dj Kris 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 148
Skąd: Mazowsze
  Wysłany: 28-12-2008, 12:23   Termostat i czujnik temperatury
   Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja


Witam

Wymieniałem termostat bo raz mi się plyn zagotował i para poszła. wymienilem tez nowy czujnik temperatury. Mam taki problem bo jak silnik jest zimny to kontrolka od temperatury się nie swieci jak sie nagrzewa silnik to ona sie coraz mocniej swieci. Im silnik cieplejlszy tym ona sie mocniej swieci. Jak to powinno być normalnie. Pytalem się znajomego elektryka to powiedzial ze sa 2 rodzaje tych czujnikow. Na kontrolkę i na zegar i u mnie jest wlasnie na zegat i tak sie to robi. Czy to prawda. Co poradzicie
 
 
 
skorach 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: Kościan
Wysłany: 28-12-2008, 13:00   
   Bolid: Seicento 900, 2000r


jeśli masz kontrolke to czujnik powinieneś mieć od kontrolki a nie od zegara. pozdr
_________________

 
 
Dj Kris 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 148
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 28-12-2008, 17:20   
   Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja


A czymś się rozni taki czujnik na kotrolkę i od zegara?
 
 
 
arczi137 
Bywalec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-12-2008, 17:43   
   Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM)


Dj Kris, wydaje mi sie ze opornascia
jak jest na zegar to w zaleznosci od temp podaje krad na zegar w ktorym podnosi sie wskazowka

na kontrolke nie daje napiecia do pewnej temp az jest zbyt wysoka i daje pełny prad na kontrolke ktora sie oswieca

przynajmniej tak mi sie wydaje
_________________

JAK GAS TO TYLKO NOS :))
[you] pościgamy sie ???
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P
 
 
 
Dj Kris 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 148
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 28-12-2008, 19:39   
   Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja


A da radę to kupić w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro> bo tą co kupowałem to tez mowilem zeby dal na kontrolke a dal nie taką. A mam jeszcze pytanie w ktorym miejscu jest czujnik wentylatora i ile moze taki nowy kosztować. Bo nie wiem czy mi wentylator dziala. Pozdro
 
 
 
bluesmen 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: lubuskie
Wysłany: 28-12-2008, 22:07   
   Bolid: seicento 0,9


Termowyłącznik wentylatora jest między wężami chłodnicy. Jak otworzysz maskę to z prawej strony chłodnicy.
Wentylator możesz sprawdzic "na krótko" podając mu napięcie bez termowyłącznika np z akumulatora.
_________________
seicento - prywatnie
ducato - służbowo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum