WYMIANA TERMOSTATU |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_t
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 20-04-2008, 16:38 WYMIANA TERMOSTATU
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Witam
Mam pytanie czy sam jestem w stanie wymienić termostat w moim Chrabąszczu?? jeśli tak prosił bym o opis jak to zrobić...albo ile by mnie kosztowała wymiana w warsztatcie samochodowym...w tym miesiącu już trochę włożyłem w moje autka dlatego wolałbym sam to zrobić...Pozdrwiam |
_________________ Piotr
 |
|
|
|
 |
coFFe
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 109 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-04-2008, 17:10
Bolid: Grande Punto 1.4 |
|
|
sprawa wyglada tak tez na poczatku neiwiedzialem jak to sie robi i dalem do warsztatu zaplacilem za to 230 zeta wiec niewartio isc do warsztatu potrzebne ci sa
- termostat - jakies 80 zeta
- uszczelka pod termostat -grosze jakies
I wyglada to nastepująco
jest przykrecony na 2 albo 4 srubach (niepamietam ale raczej 2) i odkreca sie to w 5 minut problem jest taki ze musisz spuscic plyn z chlodnicy najlepiej zeby ci nielal sie no chyba ze podlozysz pod spod miske i bdzie sie lalo do michy:] albo korek wyciagnac i spuscic a tak sama wymiana jest prosciutka. Zdjac stary (lekkow mozna szarpnac bo stara uszczelka moze skleic go do reszty silnika) wyczyscic nozykiem podstawke do ktorej bdzie przykrecony termostat nowy przemyc benzyna najlepiej rowniez i nalozyc nowa uszczelke i skrecic jesli chcesz mozesz tez ta uszczelke przesmarowac lekko sylikonem na meiscu styku ale to juz dowolna technika oczywiscie chwile czekasz az zaschnie wtedy troszeczke ten sylikon i po sprawie (chodz ja robilem bez sylikonu) no i cale alo po czym zakrecasz dokrecasz i wlewasz plyn z misy (albo nowy) do zbiornika Jak juz to zrobisz to po lewej stronie silnika i na srodku nad silnikiem lekko masz takie korewczki rurki z koreczkami
Wtedy tez odkrec troche je wlej plyn i zapal sejo czekaj az sie rozgreje i z tych koreczkow zacznie plynac lekko plyn wtedy odpowietrzysz uklad chlodniczy mozesz jezdzic tylko przez jakies pare dni kontroluj stan plynu bo moze go troche ejszcze ubyc:] I tak mozesz sie cieszyc z tego ze wymieniles termostat sam
Dziekuje za uwage:P |
|
|
|
 |
Piotr_t
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 20-04-2008, 19:19
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
wszystko ładnie pieknie tylko jak patrzę na to zdjęcie to okazuje sie, że mam całkiem inaczej to poukładane pod maską...i gdzie znajde te odpowietrzniki w moim układzie?? |
_________________ Piotr
 |
|
|
|
 |
coFFe
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 109 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-04-2008, 19:30
Bolid: Grande Punto 1.4 |
|
|
bd w tym samym miejscu jak w 900cetce popacz mam ci foto poslac bo to foto silnika 900 taki znalazlem ale 1 ,1 jest tak samo eh chcesz to ci przerbie to foto chwila
 |
|
|
|
 |
Piotr_t
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 20-04-2008, 21:54
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Poproszę o inne zdjęcie jeśli posiadasz.... |
_________________ Piotr
 |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21-04-2008, 01:12
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
To może na przykładzie 1.1 SPI
1. Spuszczasz płyn, ściągasz filtr i takie tam i odkręcasz dla lepszego dostępu cewki (chyba dwie śruby)
2. Odkręcasz dwie śruby termostatu, wyjmujesz go, ściągasz opaskę z węża, wywalasz stary termostat, zakładasz nowy, czyścisz w bloku silnika pozostałości po starej uszczelce, zakładasz wszystko.
3. Zalewasz nowym płynem, odpowietrzasz i wszystko gra i buczy |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 28-12-2008, 12:23 Termostat i czujnik temperatury
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
Witam
Wymieniałem termostat bo raz mi się plyn zagotował i para poszła. wymienilem tez nowy czujnik temperatury. Mam taki problem bo jak silnik jest zimny to kontrolka od temperatury się nie swieci jak sie nagrzewa silnik to ona sie coraz mocniej swieci. Im silnik cieplejlszy tym ona sie mocniej swieci. Jak to powinno być normalnie. Pytalem się znajomego elektryka to powiedzial ze sa 2 rodzaje tych czujnikow. Na kontrolkę i na zegar i u mnie jest wlasnie na zegat i tak sie to robi. Czy to prawda. Co poradzicie |
|
|
|
 |
skorach
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 28-12-2008, 13:00
Bolid: Seicento 900, 2000r |
|
|
jeśli masz kontrolke to czujnik powinieneś mieć od kontrolki a nie od zegara. pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 28-12-2008, 17:20
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
A czymś się rozni taki czujnik na kotrolkę i od zegara? |
|
|
|
 |
arczi137
Bywalec

Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-12-2008, 17:43
Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM) |
|
|
Dj Kris, wydaje mi sie ze opornascia
jak jest na zegar to w zaleznosci od temp podaje krad na zegar w ktorym podnosi sie wskazowka
na kontrolke nie daje napiecia do pewnej temp az jest zbyt wysoka i daje pełny prad na kontrolke ktora sie oswieca
przynajmniej tak mi sie wydaje |
_________________
JAK GAS TO TYLKO NOS
[you] pościgamy sie
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P |
|
|
|
 |
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 28-12-2008, 19:39
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
A da radę to kupić w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro> bo tą co kupowałem to tez mowilem zeby dal na kontrolke a dal nie taką. A mam jeszcze pytanie w ktorym miejscu jest czujnik wentylatora i ile moze taki nowy kosztować. Bo nie wiem czy mi wentylator dziala. Pozdro |
|
|
|
 |
bluesmen
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 28-12-2008, 22:07
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
Termowyłącznik wentylatora jest między wężami chłodnicy. Jak otworzysz maskę to z prawej strony chłodnicy.
Wentylator możesz sprawdzic "na krótko" podając mu napięcie bez termowyłącznika np z akumulatora. |
_________________ seicento - prywatnie
ducato - służbowo
 |
|
|
|
 |
|