Szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
camillo87
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: PZ
|
Wysłany: 16-01-2018, 23:05 Szarpanie
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2004 |
|
|
Witam.
W bardzo wilgotnych warunkach (szczególnie po przejeździe przez kałużę) Sejol 1.1 MPI mi szarpie, kilkakrotnie pojawiła się kontrolka check engine. Sprawdziłem OBD i jest błąd wypadania zapłonu.
Świece i przewody WN mają rok. Jedna z cewek wymieniona w wakacje.
Czy winowajcą może być czujnik położenia wału?
Dodatkowo zauważyłem, że długo muszę kręcić przy odpalaniu na zimno, zwykle palił na dotyk. Aku nowe, kupione we wrześniu.
Pacjent to Seicento 1.1 MPI z 2004r. z instalacją LPG.
Co o tym sądzicie. Mi podpada ten czujnik położenia wału. |
_________________
... go your own way ...
... make your own luck ... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-01-2018, 00:52
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Może być czujnik,sonda labda cewka. |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 17-01-2018, 08:43
Bolid: seicento |
|
|
A czasem nawet i przewody wn.
Ostatnio w nocy opłukałem bezdotykową po trasie auto i nadkola i zaczął chodzić na 3 cylindry. Rano wstawiłem do doktora a diagnoza kable wn do wymiany. Czasem takie objawy daje także czujnik położenia wału. Pzdr |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 17-01-2018, 08:51
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
najlepiej po ciemku podnieś maskę i zobacz czy nie skaczą sobie iskierki po kablach.
ew weź dodatkowo psikacz jakiś z wodą (taki jak do mycia szyb) i psiknij po zapłonie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
camillo87
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: PZ
|
Wysłany: 19-01-2018, 10:04
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2004 |
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Przewody WN i cewkę wstępnie wykluczyłem ze względu na to, że były wymieniane.
Zrobiłem tylko oględziny i przewody, jak również cewka wyglądają ok.
Testu z wodą nie robiłem, bo wydarzyło mi się to ze 6 razy w ciągu 2 miechów i zazwyczaj jak wjechałem w jakąś głębszą kałużę.
Wymianę zacznę od czujnika położenia walu. |
_________________
... go your own way ...
... make your own luck ... |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 19-01-2018, 11:21
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Witam , nie radziłbym wymiany "na oko " chyba że masz na podmiane sprawny np. Od znajomego.
Kiedyś urwał em osłonanę przy nadkolu po stronie pasażera (prawdopodobnie miała hronić alternator przed strugami wody i od tej pory generalnie unikam kauże . |
|
|
|
 |
|