uszczelka pod głowicą... |
Autor |
Wiadomość |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 19-01-2011, 16:45 uszczelka pod głowicą...
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
Witam serdecznie.
Mam taki problem, że nie da się tego ominąć i czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą...
A co za tym idzie jak już silnik będzie rozebrany to chciałbym powymieniać co nieco...
I tutaj moje pytanie jakich kosztów mogę się spodziewać przy silniku 900 ?? Jakby ktoś pomógł i napisał co warto powymieniać to byłbym wdzięczny Pozdrawiam |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2011, 17:34
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Sprawdz zawory i gniazda. Jak są ok to zostaw po co iść w koszty. |
|
|
|
 |
Adam077
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Żukowo
|
Wysłany: 19-01-2011, 18:35
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Jeżeli zamierzasz zrzucać tylko głowicę to nic poza wymianą uszczelki i dotarcia zaworów nie da się za bardzo zrobić. Jednak jeżeli poszerzysz remont o doszczelnienie silnik oraz zrzucenie miski olejowej możesz pokusić się o tak zwanego szweda i wymienić pierścienie na tłokach . Koszt pierścieni to ok. 120 zł a silnikowi na pewno nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2011, 18:40
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Po co to robić? Jaki jest w tym sens?
Michaelos, ile Sej ma przebiegu? |
|
|
|
 |
Adam077
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Żukowo
|
Wysłany: 19-01-2011, 19:18
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wszystko zależy od przebiegu i od powodu robienia uszczelki pod głowicą . Jeżeli pali płyn i olej to dla spokoju warto wymienić pierścienie , co też kondycyjnie podciągnie trochę silnik. Jeżeli chodzi o docieranie zaworów to przy większym przebiegu poprawi to kompresje (zwłaszcza jeżeli wcześniej były jakieś problemy ze spalaniem oleju , kiepskim paliwem itp.) |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:24
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
przebieg to prawie 80 000 rocznik 2000. Powód wymiany uszczelki to wyciek oleju. Jak byłem u mechanika to powiedzial, że warto byłoby to zrobic,,, Wspomniał tez wlaśnie o dotarciu zaworów. Mógłbym przeznaczyc na to ok 1000 zl, w tym coś dla mechanika za robocizne. Wiem, że co by trzeba było zrobic to jeżeli chodzi o koszty:
- uszczelka, pewnie jakiś silikon, planowanie głowicy.... a te pierścienie to cena za komplet czy za sztukę?? Paliwo tankuje w kilku miejscach tzn. juz od jakiegos czasu nie, bo tam gdzie tankowałem to nie wiedziałem, że wszyscy mają złą opinie... ale walnięta uszczelka to napewno nie tylko kłopot kiepskiego paliwa... posiadam go rok i przez ten czas to zdarzyłem zrobic nie całe 10 000 km. Moim zdaniem koszt remontu silnika w seju nie jest az tak wysoki jak by to było w innych samochodach... Ale nie mam bladego pojęcia co i jak , więc za kazde słowo wielkie podziękowania. Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak... |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:45
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Michaelos napisał/a: | Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak... |
Hydrauliczne popychacze zaworowe. Można wymienić jeśli stukają cały czas, a jeśli tylko w zimne dni tuż po odpaleniu to może pomóc zmiana oleju na lepszy. Niektórzy też wyjmują popychacze i gotują je w oleju co czasem ponoć pomaga. Koszt pierścieni za komplet, ale przy 80tys.km przebiegu jeśli nie brał oleju to raczej nie trzeba zmieniać. Poza tym planowanie i niech sprawdzą zawory i gniazda zaworowe które można dotrzeć w razie nieszczelności. Można też w sumie wymienić profilaktycznie uszczelniacze zaworowe.
A poza tym to przegrzałeś silniki? Czy uszczelka poleciała bez konkretnej przyczyny? Bo może warto byłoby się przyjrzeć temu, żeby za chwilę nie mieć znów kosztów. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2011, 23:39
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
po co wymieniać profilaktycznie pierścienie ? pierścienie w silniku ( moim zdaniem ) to ostatni element, ktory sie wymienia "na zapas". wymieniaj sobie uszczelke 10x, termostat 10x, ale pierścienie to nie takie hop.
czasem sie okazuje, ze po 3000 km nowe pierscienie puszczają więcej oleju jak stare przy 200 000 przebiegu...
uszczelniacze, uszczelki itp - jak najbardziej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:05
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
gandw napisał/a: | Michaelos napisał/a: | Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak... |
Hydrauliczne popychacze zaworowe. Można wymienić jeśli stukają cały czas, a jeśli tylko w zimne dni tuż po odpaleniu to może pomóc zmiana oleju na lepszy. Niektórzy też wyjmują popychacze i gotują je w oleju co czasem ponoć pomaga. Koszt pierścieni za komplet, ale przy 80tys.km przebiegu jeśli nie brał oleju to raczej nie trzeba zmieniać. Poza tym planowanie i niech sprawdzą zawory i gniazda zaworowe które można dotrzeć w razie nieszczelności. Można też w sumie wymienić profilaktycznie uszczelniacze zaworowe.
A poza tym to przegrzałeś silniki? Czy uszczelka poleciała bez konkretnej przyczyny? Bo może warto byłoby się przyjrzeć temu, żeby za chwilę nie mieć znów kosztów. |
Olej leje vs max czy v max jakos tak. Za niedługo zrobi sie cieplej to problem zniknie sam. Wszystko zoabczy mechanik jak bedzie miał rozebrane. Ja silnika nie przegrzałem. Ale kupowałem od kolesia co mówił mi, że mu sie przegrzał, ale czy wymieniał wtedy uszczelke to nie wiem. Jak go oglądałem to nic nie było widac zeby cos ciekło. Ale nie ma zle. Dzieki wielkie za pomoc |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 24-01-2011, 12:58
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
No to dziś oddaje samochodzik do wymiany tej uszczelki. ... Zobaczymy co jeszcze będzie do zrobienia. Mam nadzieję, że po wymianie odzyska pełną moc dotarcie zaworów, i splanowanie głowicy z tego co tu wyczytałem pomoże troszkę;) Pozdrawiam. Jak już go odbiorę to napisze co i jak było |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 30-01-2011, 09:22
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
Samochód odebrany Koszta jakie wyszły to razem z robocizną 1200 zł... Ale jazda teraz zupełnie inna niż przedtem. Silnik pracuje równo, cicho i co najważniejsze o wiele szybciej się zbiera Lekko pedał przyspieszenia naciskasz i czujesz jak rwie się do jazdy Koszta kosztami, ale jak się chce jeździc i dba sie o samochód to pojeździ jeszcze długo, długo Na wiosnę czeka mnie jeszcze zrobienie tylnej klapy, bo pod uszczelką tylnej szyby wyszła rdza... No i chciałbym zamontowac jakieś zegary... Temp. płynu, oleju. Ma ktoś jakiś pomysł na to jak to zrobic? ;)Pozdrawiam |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Pawelec
Piaseczno SC Team

Pomógł: 9 razy Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2007 Posty: 277 Skąd: WPI-....
|
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 30-01-2011, 13:38
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
Nie no aż tak źle to nie było. Zabawa z głowicą to 350 zł, olej 78zł, filtr oleju, płyn chłodzący, opaski zaciskowe, uszczelki, popychacze 40 zl za 1,a w sumie to jest ich 8, to już 320 i jeszcze jakiś silikon i się zbiera. Za robotę 300 zl. Czyli już za głowice, popychacze i robotę wychodzi:
920..., ale mam zamiar pojeździc tym jeszcze trochę więc zawsze jak się coś psuje to od razu naprawiam |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Pawelec
Piaseczno SC Team

Pomógł: 9 razy Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2007 Posty: 277 Skąd: WPI-....
|
Wysłany: 30-01-2011, 13:40
Bolid: czerwony:) |
|
|
aha ja tez mialem 900 remontowac ale majac kolegow wlozylem 1,1 nowy rorzad sprzeglo plyny itp i nienarzekam i teraz smiga na skrzyni sportasowej i zawsze mozna pomodzis niestety to minus 900 ze duzo pomodzic jej niemozna |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../Seicento/27071
 |
|
|
|
 |
|