FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelka pod głowicą...
Autor Wiadomość
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 19-01-2011, 16:45   uszczelka pod głowicą...
   Bolid: seicento 09 FUN


Witam serdecznie.

Mam taki problem, że nie da się tego ominąć i czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą...
A co za tym idzie jak już silnik będzie rozebrany to chciałbym powymieniać co nieco...
I tutaj moje pytanie jakich kosztów mogę się spodziewać przy silniku 900 ?? Jakby ktoś pomógł i napisał co warto powymieniać to byłbym wdzięczny ;) Pozdrawiam
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2011, 17:34   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Sprawdz zawory i gniazda. Jak są ok to zostaw po co iść w koszty.
 
 
Adam077 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Żukowo
Wysłany: 19-01-2011, 18:35   
   Bolid: Seicento 900


Jeżeli zamierzasz zrzucać tylko głowicę to nic poza wymianą uszczelki i dotarcia zaworów nie da się za bardzo zrobić. Jednak jeżeli poszerzysz remont o doszczelnienie silnik oraz zrzucenie miski olejowej możesz pokusić się o tak zwanego szweda i wymienić pierścienie na tłokach . Koszt pierścieni to ok. 120 zł a silnikowi na pewno nie zaszkodzi ;)
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2011, 18:40   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Po co to robić? Jaki jest w tym sens?


Michaelos, ile Sej ma przebiegu?
 
 
Adam077 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Żukowo
Wysłany: 19-01-2011, 19:18   
   Bolid: Seicento 900


Wszystko zależy od przebiegu i od powodu robienia uszczelki pod głowicą . Jeżeli pali płyn i olej to dla spokoju warto wymienić pierścienie , co też kondycyjnie podciągnie trochę silnik. Jeżeli chodzi o docieranie zaworów to przy większym przebiegu poprawi to kompresje (zwłaszcza jeżeli wcześniej były jakieś problemy ze spalaniem oleju , kiepskim paliwem itp.)
 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 19-01-2011, 20:24   
   Bolid: seicento 09 FUN


przebieg to prawie 80 000 rocznik 2000. Powód wymiany uszczelki to wyciek oleju. Jak byłem u mechanika to powiedzial, że warto byłoby to zrobic,,, Wspomniał tez wlaśnie o dotarciu zaworów. Mógłbym przeznaczyc na to ok 1000 zl, w tym coś dla mechanika za robocizne. Wiem, że co by trzeba było zrobic to jeżeli chodzi o koszty:
- uszczelka, pewnie jakiś silikon, planowanie głowicy.... a te pierścienie to cena za komplet czy za sztukę?? Paliwo tankuje w kilku miejscach tzn. juz od jakiegos czasu nie, bo tam gdzie tankowałem to nie wiedziałem, że wszyscy mają złą opinie... ale walnięta uszczelka to napewno nie tylko kłopot kiepskiego paliwa... posiadam go rok i przez ten czas to zdarzyłem zrobic nie całe 10 000 km. Moim zdaniem koszt remontu silnika w seju nie jest az tak wysoki jak by to było w innych samochodach... Ale nie mam bladego pojęcia co i jak , więc za kazde słowo wielkie podziękowania. Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak...
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 19-01-2011, 20:45   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Michaelos napisał/a:
Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak...


Hydrauliczne popychacze zaworowe. Można wymienić jeśli stukają cały czas, a jeśli tylko w zimne dni tuż po odpaleniu to może pomóc zmiana oleju na lepszy. Niektórzy też wyjmują popychacze i gotują je w oleju co czasem ponoć pomaga. Koszt pierścieni za komplet, ale przy 80tys.km przebiegu jeśli nie brał oleju to raczej nie trzeba zmieniać. Poza tym planowanie i niech sprawdzą zawory i gniazda zaworowe które można dotrzeć w razie nieszczelności. Można też w sumie wymienić profilaktycznie uszczelniacze zaworowe.

A poza tym to przegrzałeś silniki? Czy uszczelka poleciała bez konkretnej przyczyny? Bo może warto byłoby się przyjrzeć temu, żeby za chwilę nie mieć znów kosztów.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-01-2011, 23:39   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


po co wymieniać profilaktycznie pierścienie ? pierścienie w silniku ( moim zdaniem ) to ostatni element, ktory sie wymienia "na zapas". wymieniaj sobie uszczelke 10x, termostat 10x, ale pierścienie to nie takie hop.

czasem sie okazuje, ze po 3000 km nowe pierscienie puszczają więcej oleju jak stare przy 200 000 przebiegu...

uszczelniacze, uszczelki itp - jak najbardziej
_________________

 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 20-01-2011, 19:05   
   Bolid: seicento 09 FUN


gandw napisał/a:
Michaelos napisał/a:
Jest jeszcze problem taki, że przy odpaleniu to strasznie stuka, tylko przez moment, na zimnym silniku, ale czytałem , że dośc dużo sejów ma ten problem, są to tzw. uszczelniacze zaworowe czy jakoś tak...


Hydrauliczne popychacze zaworowe. Można wymienić jeśli stukają cały czas, a jeśli tylko w zimne dni tuż po odpaleniu to może pomóc zmiana oleju na lepszy. Niektórzy też wyjmują popychacze i gotują je w oleju co czasem ponoć pomaga. Koszt pierścieni za komplet, ale przy 80tys.km przebiegu jeśli nie brał oleju to raczej nie trzeba zmieniać. Poza tym planowanie i niech sprawdzą zawory i gniazda zaworowe które można dotrzeć w razie nieszczelności. Można też w sumie wymienić profilaktycznie uszczelniacze zaworowe.

A poza tym to przegrzałeś silniki? Czy uszczelka poleciała bez konkretnej przyczyny? Bo może warto byłoby się przyjrzeć temu, żeby za chwilę nie mieć znów kosztów.


Olej leje vs max czy v max jakos tak. Za niedługo zrobi sie cieplej to problem zniknie sam. Wszystko zoabczy mechanik jak bedzie miał rozebrane. Ja silnika nie przegrzałem. Ale kupowałem od kolesia co mówił mi, że mu sie przegrzał, ale czy wymieniał wtedy uszczelke to nie wiem. Jak go oglądałem to nic nie było widac zeby cos ciekło. Ale nie ma zle. Dzieki wielkie za pomoc
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 24-01-2011, 12:58   
   Bolid: seicento 09 FUN


No to dziś oddaje samochodzik do wymiany tej uszczelki. ... Zobaczymy co jeszcze będzie do zrobienia. :( Mam nadzieję, że po wymianie odzyska pełną moc ;) dotarcie zaworów, i splanowanie głowicy z tego co tu wyczytałem pomoże troszkę;) Pozdrawiam. Jak już go odbiorę to napisze co i jak było ;p
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 30-01-2011, 09:22   
   Bolid: seicento 09 FUN


Samochód odebrany ;p Koszta jakie wyszły to razem z robocizną 1200 zł... Ale jazda teraz zupełnie inna niż przedtem. Silnik pracuje równo, cicho i co najważniejsze o wiele szybciej się zbiera ;) Lekko pedał przyspieszenia naciskasz i czujesz jak rwie się do jazdy ;) Koszta kosztami, ale jak się chce jeździc i dba sie o samochód to pojeździ jeszcze długo, długo ;) Na wiosnę czeka mnie jeszcze zrobienie tylnej klapy, bo pod uszczelką tylnej szyby wyszła rdza... No i chciałbym zamontowac jakieś zegary... Temp. płynu, oleju. Ma ktoś jakiś pomysł na to jak to zrobic? ;)Pozdrawiam
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Pawelec 
Piaseczno SC Team


Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 277
Skąd: WPI-....
Wysłany: 30-01-2011, 10:39   
   Bolid: czerwony:)


to duzo ja za wymiane UPG w 900 to ile robocizna 700 800 zl ??? :shock:
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/27071

 
 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 30-01-2011, 13:38   
   Bolid: seicento 09 FUN


Nie no aż tak źle to nie było. Zabawa z głowicą to 350 zł, olej 78zł, filtr oleju, płyn chłodzący, opaski zaciskowe, uszczelki, popychacze 40 zl za 1,a w sumie to jest ich 8, to już 320 i jeszcze jakiś silikon i się zbiera. Za robotę 300 zl. Czyli już za głowice, popychacze i robotę wychodzi:
920..., ale mam zamiar pojeździc tym jeszcze trochę więc zawsze jak się coś psuje to od razu naprawiam ;)
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Pawelec 
Piaseczno SC Team


Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 277
Skąd: WPI-....
Wysłany: 30-01-2011, 13:40   
   Bolid: czerwony:)


aha ja tez mialem 900 remontowac ale majac kolegow wlozylem 1,1 nowy rorzad sprzeglo plyny itp i nienarzekam i teraz smiga na skrzyni sportasowej i zawsze mozna pomodzis niestety to minus 900 ze duzo pomodzic jej niemozna
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/27071

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum