FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 0.9 akumulator
Autor Wiadomość
Grzeg_orz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 06-04-2014, 19:00   Seicento 0.9 akumulator
   Bolid: SEICENTO 900


Witam wszystkich
Przejdę od razu do sedna - otóż od dwóch dni autko słabo odpala, tzn długo kręci i nie zawsze załapie. Stało się to nagle bez jakichś wcześniejszych objawów. Tak "na ucho" nie słychać aby rozrusznik wyraźnie wolniej kręcił. Wygląda to tak że za pierwszym razem kręci ok 4-5sek i nie odpali dopiero za drugim lub trzecim razem. Znajomy pomierzył mi dzisiaj napięcia i wygląda to tak - na wyłączonym zapłonie 12,5V , na biegu jałowym z obciążeniem(światła) i trochę podniesionymi obr - 15,2 V , bez obciążenia(świateł) przy rozruchu 8V i z każdym obrotem rozrusznika coraz bardziej spada. Czy to akumulator woła o wymianę? Jakie mogą być inne przyczyny?
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 06-04-2014, 19:10   
   Bolid: sc75/vwg4/161


15.2 to za dużo. Powinno być 13,5-13,8. Przy rozruchu 8v to też trochę mało.
_________________
75Hp
 
 
Grzeg_orz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 06-04-2014, 19:38   
   Bolid: SEICENTO 900


Dodam że alternator był regenerowany jakieś pół roku temu.
Podłączałem aku pod prostownik ale po 5-10 min prostownik pokazał pełne naładowanie.
 
 
BombelWND 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 55
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 06-04-2014, 23:42   
   Bolid: sc899 '99


jezeli masz mozliwosc to zalatw inny akumulator i zobacz jakie beda wskazania
_________________
pomogłem = piwo

Ja i moja fura super duet :)
 
 
Grzeg_orz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 08-04-2014, 17:50   
   Bolid: SEICENTO 900


Problem chyba faktycznie leżał w aku. Założyłem inny i pali. Więc kupiłem nowy i wszystko git. Jeszcze tylko jutro udam się na pomiary napięć bo te 15.2V przy obciążeniu to rzeczywiście trochę za duże ładowanie
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2014, 11:04   
   Bolid: Był 1.1 SPI


krysy napisał/a:
Powinno być 13,5-13,8.


Trochę mało kolego, akumulatorek szybko by się zasiarczył przy takim ładowaniu :wink:

Norma to 13.8-14.4 , najlepiej jak ładowanie mieści się w tych wartościach już przy włączonych światłach mijania bo przecież i tak cały rok powinny być włączone.

Z moich prywatnych obserwacji wynika że akumulatory najdłużej wytrzymują w samochodach gdzie napięcie mieści się w granicach 14-14.5V ale fakt że spore znaczenie ma sposób eksploatacji pojazdu i sprawność instalacji elektrycznej-marka akumulatora to sprawa drugorzędna.

Grzeg_orz, z tego co opisałeś to wynika że zbyt wysokie ładowanie (15.2) wygotowało "wodę" z akumulatora i stracił on swoją pojemność. Wymiana aku pomogła ale ten nowy też załatwisz i nawet gwarancji nikt Ci nie uzna :!: Doprowadź ładowanie do porządku bo szkoda nowego akumulatora...
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
TOMU? 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 23
Skąd: ?lonsk
Wysłany: 13-04-2014, 13:54   
   Bolid: active


Grzeg_orz napisał/a:
Dodam że alternator był regenerowany jakieś pół roku temu.
Podłączałem aku pod prostownik ale po 5-10 min prostownik pokazał pełne naładowanie.


To świadczy że akumulator jest kaput i nadaje się do wymiany.
 
 
Grzeg_orz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Wysłany: 13-04-2014, 17:37   
   Bolid: SEICENTO 900


Znakomity - 15,2V było na włączonych światłach mijania ale na obr ok 3000.
Cytat:
wygotowało "wodę" z akumulatora

Ale stary aku nie był "pusty" sprawdzałem przed ostatnim ładowaniem przed jego śmiercią i poziom płynu we wszystkich celach był w normie.
Btw. znalazłem gwarancję z tego starego aku , który kilka dni temu wymieniłem i jest na niej data zakupu listopad 2004.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2014, 00:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Grzeg_orz napisał/a:
Znakomity - 15,2V było na włączonych światłach mijania ale na obr ok 3000.
Cytat:
wygotowało "wodę" z akumulatora

Ale stary aku nie był "pusty" sprawdzałem przed ostatnim ładowaniem przed jego śmiercią i poziom płynu we wszystkich celach był w normie.
Btw. znalazłem gwarancję z tego starego aku , który kilka dni temu wymieniłem i jest na niej data zakupu listopad 2004.

Napięcie nie jest wyznacznikiem stanu akumulatora tylko gestość elektrolitu osobno w każdej celi :wink:
15,2v na podwyższonych obr. i na światłach dają właśnie regenerowane alternatory z chińskimi regulatorami napięcia za 20zł :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum