Seicento 0.9 akumulator |
Autor |
Wiadomość |
Grzeg_orz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2014, 19:00 Seicento 0.9 akumulator
Bolid: SEICENTO 900 |
|
|
Witam wszystkich
Przejdę od razu do sedna - otóż od dwóch dni autko słabo odpala, tzn długo kręci i nie zawsze załapie. Stało się to nagle bez jakichś wcześniejszych objawów. Tak "na ucho" nie słychać aby rozrusznik wyraźnie wolniej kręcił. Wygląda to tak że za pierwszym razem kręci ok 4-5sek i nie odpali dopiero za drugim lub trzecim razem. Znajomy pomierzył mi dzisiaj napięcia i wygląda to tak - na wyłączonym zapłonie 12,5V , na biegu jałowym z obciążeniem(światła) i trochę podniesionymi obr - 15,2 V , bez obciążenia(świateł) przy rozruchu 8V i z każdym obrotem rozrusznika coraz bardziej spada. Czy to akumulator woła o wymianę? Jakie mogą być inne przyczyny? |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 06-04-2014, 19:10
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
15.2 to za dużo. Powinno być 13,5-13,8. Przy rozruchu 8v to też trochę mało. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
Grzeg_orz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2014, 19:38
Bolid: SEICENTO 900 |
|
|
Dodam że alternator był regenerowany jakieś pół roku temu.
Podłączałem aku pod prostownik ale po 5-10 min prostownik pokazał pełne naładowanie. |
|
|
|
 |
BombelWND
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 55 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 06-04-2014, 23:42
Bolid: sc899 '99 |
|
|
jezeli masz mozliwosc to zalatw inny akumulator i zobacz jakie beda wskazania |
_________________ pomogłem = piwo
Ja i moja fura super duet
 |
|
|
|
 |
Grzeg_orz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 17:50
Bolid: SEICENTO 900 |
|
|
Problem chyba faktycznie leżał w aku. Założyłem inny i pali. Więc kupiłem nowy i wszystko git. Jeszcze tylko jutro udam się na pomiary napięć bo te 15.2V przy obciążeniu to rzeczywiście trochę za duże ładowanie |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2014, 11:04
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
krysy napisał/a: | Powinno być 13,5-13,8. |
Trochę mało kolego, akumulatorek szybko by się zasiarczył przy takim ładowaniu
Norma to 13.8-14.4 , najlepiej jak ładowanie mieści się w tych wartościach już przy włączonych światłach mijania bo przecież i tak cały rok powinny być włączone.
Z moich prywatnych obserwacji wynika że akumulatory najdłużej wytrzymują w samochodach gdzie napięcie mieści się w granicach 14-14.5V ale fakt że spore znaczenie ma sposób eksploatacji pojazdu i sprawność instalacji elektrycznej-marka akumulatora to sprawa drugorzędna.
Grzeg_orz, z tego co opisałeś to wynika że zbyt wysokie ładowanie (15.2) wygotowało "wodę" z akumulatora i stracił on swoją pojemność. Wymiana aku pomogła ale ten nowy też załatwisz i nawet gwarancji nikt Ci nie uzna Doprowadź ładowanie do porządku bo szkoda nowego akumulatora... |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
TOMU?
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 23 Skąd: ?lonsk
|
Wysłany: 13-04-2014, 13:54
Bolid: active |
|
|
Grzeg_orz napisał/a: | Dodam że alternator był regenerowany jakieś pół roku temu.
Podłączałem aku pod prostownik ale po 5-10 min prostownik pokazał pełne naładowanie. |
To świadczy że akumulator jest kaput i nadaje się do wymiany. |
|
|
|
 |
Grzeg_orz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 13-04-2014, 17:37
Bolid: SEICENTO 900 |
|
|
Znakomity - 15,2V było na włączonych światłach mijania ale na obr ok 3000.
Cytat: | wygotowało "wodę" z akumulatora |
Ale stary aku nie był "pusty" sprawdzałem przed ostatnim ładowaniem przed jego śmiercią i poziom płynu we wszystkich celach był w normie.
Btw. znalazłem gwarancję z tego starego aku , który kilka dni temu wymieniłem i jest na niej data zakupu listopad 2004. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-04-2014, 00:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Grzeg_orz napisał/a: | Znakomity - 15,2V było na włączonych światłach mijania ale na obr ok 3000.
Cytat: | wygotowało "wodę" z akumulatora |
Ale stary aku nie był "pusty" sprawdzałem przed ostatnim ładowaniem przed jego śmiercią i poziom płynu we wszystkich celach był w normie.
Btw. znalazłem gwarancję z tego starego aku , który kilka dni temu wymieniłem i jest na niej data zakupu listopad 2004. |
Napięcie nie jest wyznacznikiem stanu akumulatora tylko gestość elektrolitu osobno w każdej celi
15,2v na podwyższonych obr. i na światłach dają właśnie regenerowane alternatory z chińskimi regulatorami napięcia za 20zł |
|
|
|
 |
|