FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z astrą F 1.4 8V 60KM
Autor Wiadomość
automaniak126 
Nałogowiec


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 13-07-2014, 14:21   problemy z astrą F 1.4 8V 60KM
   Bolid: Seicento


tak jak w temacie astra F 1.4: problem polega na tym, że autko się bardzo grzeje, płyn chłodniczy wymieniony nowy, układ odpowietrzony (mam nadzieję że dobrze chociaż czasami na ciepłym silniku urośnie trochę płynu), wycieków nigdzie nie ma, płynu nie ubywa, temp podczas normalnej jazdy pokazuje ok 95stopni co mi się wydaje dużo za dużo, a jeśli jakiś korek czy coś to zaraz 97-98 i się wentylator załącza (heh dobrze że przynajmniej działa), od razu eliminuje to że wskazówka na liczniku pokazuje dobrze temp. i czujniki są raczej dobre po po przyjechaniu z trasy czuć wyraźnie pod maską że autko się grzeje. pomóżcie bo już nie wiem co jest...
czy możliwe że pompa wody jest stara bo rozrząd już dawno nie mieniany i nie tłoczy dobrze płynu i dlatego się grzeje?? czy coś takiego sam już nie wiem..

aha od razu uprzedzam termostat wymieniany niedawno i też nic nie pomogło..


jest jeszcze druga sprawa bo autko czasami nierówno chodzi i łapie tak jakby szybszych obrotów (silnik krokowy wymieniony, przewody, świece też), i jak się zjeżdża przeważnie ze sporej górki na dwójce przy odjęciu nogi z gazu zapala się czasami check ale nie zawsze co to może być?? sonda, zapchany katalizator??? a może jakieś problemy z przepustnicą i wtryskiem???


każda porada mile widziana, z góry dzięki:))
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Paweł A. 
Nałogowiec


Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 191
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-07-2014, 14:42   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI CF3


To auto ma drugie imię problem. Zdejmij atrapę i zobacz czy nie masz założonej fabrycznej osłony zimowej na chłodnicę.
_________________
Vanilla ice
 
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 13-07-2014, 17:53   Re: problemy z astrą F 1.4 8V 60KM
   Bolid: Seicento


automaniak126 napisał/a:
tak jak w temacie astra F 1.4: problem polega na tym, że autko się bardzo grzeje, płyn chłodniczy wymieniony nowy, układ odpowietrzony (mam nadzieję że dobrze chociaż czasami na ciepłym silniku urośnie trochę płynu), wycieków nigdzie nie ma, płynu nie ubywa, temp podczas normalnej jazdy pokazuje ok 95stopni co mi się wydaje dużo za dużo, a jeśli jakiś korek czy coś to zaraz 97-98 i się wentylator załącza (heh dobrze że przynajmniej działa), od razu eliminuje to że wskazówka na liczniku pokazuje dobrze temp. i czujniki są raczej dobre po po przyjechaniu z trasy czuć wyraźnie pod maską że autko się grzeje. pomóżcie bo już nie wiem co jest...
czy możliwe że pompa wody jest stara bo rozrząd już dawno nie mieniany i nie tłoczy dobrze płynu i dlatego się grzeje?? czy coś takiego sam już nie wiem..

aha od razu uprzedzam termostat wymieniany niedawno i też nic nie pomogło..

jest jeszcze druga sprawa bo autko czasami nierówno chodzi i łapie tak jakby szybszych obrotów (silnik krokowy wymieniony, przewody, świece też), i jak się zjeżdża przeważnie ze sporej górki na dwójce przy odjęciu nogi z gazu zapala się czasami check ale nie zawsze co to może być?? sonda, zapchany katalizator??? a może jakieś problemy z przepustnicą i wtryskiem???


każda porada mile widziana, z góry dzięki:))


PS: zapomniałem dodać że po przejechaniu jakiejś nawet niedużej trasy np z pracy do domu (ok. 15km) gdy zgasi się silnik i otworzy maskę to słychac takie bulgotanie w okolicach chłodnicy i węży które idą od chłodnicy- czemu tak się dzieje? tak jakby gotowało płyn w chodnicy i w wężach a nie dawało obiegu czy co??? może naprawdę ta pompa nie tłoczy dobrze??

są tu jacyś mechanicy lub znawcy co wiedzą o co chodzi? bo autko już było u kilku mechaniorów i większość mówi, że tak musi być że jest wszystko wporządku itd. albo po prostu mówią że nie wiedzą co to jest.... tak więc masakra :D


Paweł A. napisał/a:
To auto ma drugie imię problem. Zdejmij atrapę i zobacz czy nie masz założonej fabrycznej osłony zimowej na chłodnicę.


patrzyłem dopiero osłony żadnej nie ma;/
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-07-2014, 18:17   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


U mnie podczas jazdy pokazuje na wskaźniku 92-95 stopni i jest to normalne, gdyż termostat otwiera się przy 92 stopniach. Wentylator załącza się koło 100 i jest to tez zupełnie normalne.
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 13-07-2014, 18:24   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


czy to nie będzie UPG?
przynajmniej objawy tak wskazują, pod korkiem oleju jest masło? w płynie nie widać oleju? węże wodne twarde się robią?
_________________
 
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 13-07-2014, 18:30   
   Bolid: Seicento


TheStig napisał/a:
U mnie podczas jazdy pokazuje na wskaźniku 92-95 stopni
u mnie 95 to jest min.
TheStig napisał/a:
Wentylator załącza się koło 100 i jest to tez zupełnie normalne.
co do wentylatora to chyba jest tak samo jak dochodzi 98 to się załącza.

mariusz1606 napisał/a:
czy to nie będzie UPG?

też tak się ostatnio zastanawiałem, ale ani nie kopci, ani nie traci mocy, ani nie ubywa płynu...
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-07-2014, 18:32   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Myślę, że nie masz czym się przejmować, jak temperatura by przekraczała 100 stopni, to mogłoby być coś nie tak, ale tak to moim zdaniem wszystko jest ok.
 
 
slonik 
Bywalec

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 14-07-2014, 00:00   
   Bolid: sc x3


Sprawdź sobie kody błędów. W asterce możesz sobie to zrobić zwierając dwa styki na złączu diagnostycznym i licząc ilość błyśnięć checka. Później na liście sobie sprawdzasz co to za kod. W F-ce były to chyba styki A i B. Dwa górne.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 15-07-2014, 10:49   
   Bolid: Seicento


slonik napisał/a:
Sprawdź sobie kody błędów. W asterce możesz sobie to zrobić zwierając dwa styki na złączu diagnostycznym i licząc ilość błyśnięć checka. Później na liście sobie sprawdzasz co to za kod. W F-ce były to chyba styki A i B. Dwa górne.


co do błędów to check ostatnio się wcale nie zaświeca więc to na razie sobie daruje, ew. podjadę gdzieś na zczytanie błędów, ale bardziej mnie niepokoi ta temperatura płynu chłodzącego...
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum