problemy z astrą F 1.4 8V 60KM |
Autor |
Wiadomość |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 13-07-2014, 14:21 problemy z astrą F 1.4 8V 60KM
Bolid: Seicento |
|
|
tak jak w temacie astra F 1.4: problem polega na tym, że autko się bardzo grzeje, płyn chłodniczy wymieniony nowy, układ odpowietrzony (mam nadzieję że dobrze chociaż czasami na ciepłym silniku urośnie trochę płynu), wycieków nigdzie nie ma, płynu nie ubywa, temp podczas normalnej jazdy pokazuje ok 95stopni co mi się wydaje dużo za dużo, a jeśli jakiś korek czy coś to zaraz 97-98 i się wentylator załącza (heh dobrze że przynajmniej działa), od razu eliminuje to że wskazówka na liczniku pokazuje dobrze temp. i czujniki są raczej dobre po po przyjechaniu z trasy czuć wyraźnie pod maską że autko się grzeje. pomóżcie bo już nie wiem co jest...
czy możliwe że pompa wody jest stara bo rozrząd już dawno nie mieniany i nie tłoczy dobrze płynu i dlatego się grzeje?? czy coś takiego sam już nie wiem..
aha od razu uprzedzam termostat wymieniany niedawno i też nic nie pomogło..
jest jeszcze druga sprawa bo autko czasami nierówno chodzi i łapie tak jakby szybszych obrotów (silnik krokowy wymieniony, przewody, świece też), i jak się zjeżdża przeważnie ze sporej górki na dwójce przy odjęciu nogi z gazu zapala się czasami check ale nie zawsze co to może być?? sonda, zapchany katalizator??? a może jakieś problemy z przepustnicą i wtryskiem???
każda porada mile widziana, z góry dzięki:)) |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
Paweł A.
Nałogowiec

Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 191 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-07-2014, 14:42
Bolid: Seicento 1.1 MPI CF3 |
|
|
To auto ma drugie imię problem. Zdejmij atrapę i zobacz czy nie masz założonej fabrycznej osłony zimowej na chłodnicę. |
_________________ Vanilla ice
 |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 13-07-2014, 17:53 Re: problemy z astrą F 1.4 8V 60KM
Bolid: Seicento |
|
|
automaniak126 napisał/a: | tak jak w temacie astra F 1.4: problem polega na tym, że autko się bardzo grzeje, płyn chłodniczy wymieniony nowy, układ odpowietrzony (mam nadzieję że dobrze chociaż czasami na ciepłym silniku urośnie trochę płynu), wycieków nigdzie nie ma, płynu nie ubywa, temp podczas normalnej jazdy pokazuje ok 95stopni co mi się wydaje dużo za dużo, a jeśli jakiś korek czy coś to zaraz 97-98 i się wentylator załącza (heh dobrze że przynajmniej działa), od razu eliminuje to że wskazówka na liczniku pokazuje dobrze temp. i czujniki są raczej dobre po po przyjechaniu z trasy czuć wyraźnie pod maską że autko się grzeje. pomóżcie bo już nie wiem co jest...
czy możliwe że pompa wody jest stara bo rozrząd już dawno nie mieniany i nie tłoczy dobrze płynu i dlatego się grzeje?? czy coś takiego sam już nie wiem..
aha od razu uprzedzam termostat wymieniany niedawno i też nic nie pomogło..
jest jeszcze druga sprawa bo autko czasami nierówno chodzi i łapie tak jakby szybszych obrotów (silnik krokowy wymieniony, przewody, świece też), i jak się zjeżdża przeważnie ze sporej górki na dwójce przy odjęciu nogi z gazu zapala się czasami check ale nie zawsze co to może być?? sonda, zapchany katalizator??? a może jakieś problemy z przepustnicą i wtryskiem???
każda porada mile widziana, z góry dzięki:)) |
PS: zapomniałem dodać że po przejechaniu jakiejś nawet niedużej trasy np z pracy do domu (ok. 15km) gdy zgasi się silnik i otworzy maskę to słychac takie bulgotanie w okolicach chłodnicy i węży które idą od chłodnicy- czemu tak się dzieje? tak jakby gotowało płyn w chodnicy i w wężach a nie dawało obiegu czy co??? może naprawdę ta pompa nie tłoczy dobrze??
są tu jacyś mechanicy lub znawcy co wiedzą o co chodzi? bo autko już było u kilku mechaniorów i większość mówi, że tak musi być że jest wszystko wporządku itd. albo po prostu mówią że nie wiedzą co to jest.... tak więc masakra
Paweł A. napisał/a: | To auto ma drugie imię problem. Zdejmij atrapę i zobacz czy nie masz założonej fabrycznej osłony zimowej na chłodnicę. |
patrzyłem dopiero osłony żadnej nie ma;/ |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-07-2014, 18:17
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
U mnie podczas jazdy pokazuje na wskaźniku 92-95 stopni i jest to normalne, gdyż termostat otwiera się przy 92 stopniach. Wentylator załącza się koło 100 i jest to tez zupełnie normalne. |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 13-07-2014, 18:24
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
czy to nie będzie UPG?
przynajmniej objawy tak wskazują, pod korkiem oleju jest masło? w płynie nie widać oleju? węże wodne twarde się robią? |
_________________
 |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 13-07-2014, 18:30
Bolid: Seicento |
|
|
TheStig napisał/a: | U mnie podczas jazdy pokazuje na wskaźniku 92-95 stopni | u mnie 95 to jest min.
TheStig napisał/a: | Wentylator załącza się koło 100 i jest to tez zupełnie normalne. | co do wentylatora to chyba jest tak samo jak dochodzi 98 to się załącza.
mariusz1606 napisał/a: | czy to nie będzie UPG? |
też tak się ostatnio zastanawiałem, ale ani nie kopci, ani nie traci mocy, ani nie ubywa płynu... |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-07-2014, 18:32
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Myślę, że nie masz czym się przejmować, jak temperatura by przekraczała 100 stopni, to mogłoby być coś nie tak, ale tak to moim zdaniem wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14-07-2014, 00:00
Bolid: sc x3 |
|
|
Sprawdź sobie kody błędów. W asterce możesz sobie to zrobić zwierając dwa styki na złączu diagnostycznym i licząc ilość błyśnięć checka. Później na liście sobie sprawdzasz co to za kod. W F-ce były to chyba styki A i B. Dwa górne. |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 15-07-2014, 10:49
Bolid: Seicento |
|
|
slonik napisał/a: | Sprawdź sobie kody błędów. W asterce możesz sobie to zrobić zwierając dwa styki na złączu diagnostycznym i licząc ilość błyśnięć checka. Później na liście sobie sprawdzasz co to za kod. W F-ce były to chyba styki A i B. Dwa górne. |
co do błędów to check ostatnio się wcale nie zaświeca więc to na razie sobie daruje, ew. podjadę gdzieś na zczytanie błędów, ale bardziej mnie niepokoi ta temperatura płynu chłodzącego... |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
|