Skrzynia C514.5.13.41 |
Autor |
Wiadomość |
Lepszy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: DDZ
|
Wysłany: 14-12-2015, 09:52 Skrzynia C514.5.13.41
Bolid: Seicento 1108 SPI |
|
|
Miałem w VANie założoną skrzynię C514.5.13.41. Kupiłem drugą i niby była założona w sportingu i też ma oznaczenie C514.5.13.41. W internecie znalazłem informację, że jest to skrzynia od Sieny/Palio 1.2. Różnią się one jakoś |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-12-2015, 12:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli to faktycznie skrzynia ze sieny/palio to jest krótsza niż sportingowa, dokładnie taka sama jak w abarthcie. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Lepszy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: DDZ
|
Wysłany: 14-12-2015, 12:16
Bolid: Seicento 1108 SPI |
|
|
To dlaczego znalazla się ona w moim VANie Jesli ma takie przelozenia to dlaczego nie mialem szans ze Sportingami |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ale ja nie twierdze, że w Twoim VANie siedzi skrzynia ze sieny/palio, to ty napisałeś, że doszedłeś do tego, że to taka skrzynia. Ja tylko napisałem, że skrzynia ze sieny/palio to to samo co abarth i jest bardzo krótka. Oznaczenie które podałeś występuje w różnych skrzyniach. Żeby jednoznacznie zidentyfikować skrzynię trzeba by rozebrać obudowę mechanizmu różnicowego i odczytać wybite na kole zębatym przełożenie główne, albo możesz jeszcze spisać numer obudowy skrzyni (na skrzyni jest wybitych kilka numerów i jeden z nich jest oznaczeniem obudowy jako części) i wtedy można sprawdzić z czego pochodzi ta skrzynia w eperze. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 25-08-2018, 10:31
Bolid: Punto 1 |
|
|
Siemka. Gdzie konkretnie jest ten nr wybity. Dysponuje ktoś jakimś zdjęciem jak to wygląda? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2018, 05:18
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Skrzynie w 1.1 były dłuższe niż w 900? Tak się składa że mam pod ręką obie wersje, wydaje się jakby 900 miała krótką skrzynię, przy czym między I i II jest dość duża różnica. Skrzynia w 1.1 z kolei (nie sporting) jest długa, 90 km/h można jeszcze komfortowo jechać na czwórce, w sensie że silnik nie wyje. Piątka nadaje się właściwie tylko jako nadbieg, silnik dochodzi na niej do obrotów przy których ma jakąś konkretną moc dopiero powyżej 140 km/h, wtedy jak się wdusi to czuć że się odpycha. Przy 100 - 110 km/h jak się chce np. wyprzedzić kogoś na autostradzie, to lepiej zredukować na czwórkę. Maksymalnie na piątce poszedł mi 165 km/h licznikowe na płaskim, na czwórce być może poszedłby jeszcze więcej, ale nie chciałem już tak go katować. Różnica między I a II w tej skrzyni jest jakby mniejsza niż w 900, natomiast różnica między II a III wydaje się większa niż między I i II. Słyszałem gdzieś, że zarówno do 900 jak i golasa 1.1 szły te same skrzynie, ale chyba jednak nie. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 26-08-2018, 10:39
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Cytat: | Słyszałem gdzieś, że zarówno do 900 jak i golasa 1.1 szły te same skrzynie, ale chyba jednak nie. |
skrzynia c526 z mokrymi półosiami - ale nie pasowały zamiennie z powodu innego dzwonu. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 27-08-2018, 19:33
Bolid: Punto 1 |
|
|
Kupiłem właśnie skrzynie ze zwykłego SC 1.1 spi, z 1999 roku. Ma oznaczenie C514.5.13.41 oraz C15 (wyczytałem tu na forum, że krótka skrzynia ma C6, a długa C15). Podobno krótka skrzynia ze Sportinga ma ozn. 514.5.13.44 i to by się zgadzało bo mam Punto 1 1.1 spi z 98r i tam taka skrzynia własnie jest - ma też C6 na obudowie (obroty też się zgadzają na 5 biegu przy 90 ma 3000rpm). Planuje właśnie wrzucić C514.5.13.41 i C15 żeby polepszyć nieco komfort jazdy w trasie |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-08-2018, 04:13
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Przy długiej skrzyni, na jakim biegu 1.1 osiąga v-max? To będzie czwórka czy piątka? Na piątce poszedł mi najwięcej 165km/h licznikowe na płaskim, ale mam wrażenie że silnik nie dokręcił się do maksymalnych obrotów (na ucho, nie mam obrotomierza). Pytam, bo wydaje mi się, że w przy tej skrzyni piątka ma już tak duże przełożenie, że robi za nadbieg (tzn. silnik nie dokręci się na niej do obrotów mocy maksymalnej, co za tym idzie auto nie osiągnie v-max). Nie chciałem jednak katować na czwórce, żeby sprawdzić czy pójdzie jeszcze więcej. |
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-08-2018, 11:06
Bolid: Punto 1 |
|
|
Przy długiej skrzyni 1.1 osiąga V-max na 4 biegu (w długiej skrzyni 4 bieg jest jak 5 w sportingu), jednak nie ma aż tyle mocy, żeby dać radę na 5. Chyba, że z górki ja na krótkiej skrzyni w Punto 1.1 miałem na 5 180km/h przy 5800rpm
tutaj wykres prędkości obrotowej i prędkości w zależności od biegu dla 1.1 SPI specyfikacjia na rok 1999.
http://www.automobile-catalog.com/wykres_gears.php |
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-08-2018, 11:07
Bolid: Punto 1 |
|
|
wykres dla 900 wygląda w ten sposób, że na 5 biegu przy 80km/h - 2700 RPM; 100km/h - 3400RPM, 120 km/h - 4200 RPM |
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 28-08-2018, 12:17
Bolid: Punto 1 |
|
|
Dodałem wykres dla 1.1 SPI ale cos sie nie pokazuje, a zdjęcia tu wrzucić nie idzie.
Więc napisze: 3 bieg juz jest nieco dłuższy niz w normalnej
4 bieg (90km/h - 3000rpm);
5 bieg (80km/h - 2200rpm; 100 km/h - 2750rpm; 120km/h - 3400-3500 rpm; 140km/h - ok 4000rpm) [/center][/list] |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2018, 03:51
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Wszedłem sobie na tą stronkę co podałeś i odnalazłem te wykresy. Według nich jednak teoretyczna maksymalna prędkość wyniosłaby 156km/h na czwartym biegu przy 5500 obr./min. Moc maksymalną ten silnik osiąga przy 5 tysiącach.
Ale oni chyba założyli, że przy 5500 to on ma już odcięcie, więc dalej nie pójdzie. Tymczasem jak przegazowałem swojego do odcięcia, mając jednocześnie podpiętego kompa przez OBDII, to na kompie pokazał 7000 obrotów. To przy jakich obrotach ten silnik ma odcięcie? Bo jeśli faktycznie tak wysoko i komp nie kłamie, to na czwórce spokojnie zrobiłby 170 km/h licznikowe, a może i zamknąłby licznik
Nie zamierzam tego sprawdzać, nie chcę dla chwilowej satysfakcji katować już wcale nie młodego auta. Widzę tylko, że dobrze mi się wydawało, że te 165 km/h licznikowe co mi na piątce na płaskim fragmencie autostrady poleciał, to chyba jeszcze nie było jego ostatnie słowo
Co do krótkiej skrzyni, to miałem okazję przejechać się Sportingiem przy zakupie (niestety nie wziąłem bo był zgnilak) i on miał właśnie tą krótką skrzynię. Pamiętam że była zajebiście krótka, raczej do przesady jak dla mnie. Jeżdżę swoim dużo w trasy i ta długa piątka jest zajebista na autostradzie, silnik jest słyszalny dopiero powyżej 120 km/h tak naprawdę. A jadąc grzecznie 90 km/h za ciężarówkami prawym pasem można by chyba zejść ze spalaniem do 5 litrów na setkę |
|
|
|
 |
bartek42694
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 25 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-08-2018, 15:15
Bolid: Punto 1 |
|
|
Otóż to, teraz mam krótką w Puncie i przy 120 na 5 jest 4000rpm (spory hałas) i dlatego zmieniam, bo też sporo w trasie jeżdżę i nadbieg to będzie super sprawa
co do odcięcia no to wykres pokazuje do 5.500 ale więcej też się wyciągnie na każdym biegu.
Punto mk1 1.1 SPI odcina przy 6500rpm
btw. stronkę odkryłem niedawno i fajna sprawa, każde auto można sprawdzić przynajmniej teoretycznie |
|
|
|
 |
|