FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gasnie na rozgrzanym silniku
Autor Wiadomość
mb93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-04-2015, 22:58   Gasnie na rozgrzanym silniku
   Bolid: Seicento 0,9


Witam, jak wyżej napisałem w temacie, gaśnie na rozgrzanym silniku, a kiedy np. próbuję odpalić na ciepłym to się nie da. Zaczęło się 2 dni temu, najpierw gasł co jakiś czas, następnego dnia gasł już często, po jakiejś przerwie przez chwilę jeździł w miarę dobrze a potem znowu gasł. Dzisiaj jak tylko się rozgrzał od razu gasł. Wymieniłem w dniu dzisiejszym świece i przewody zapłonowe. Jakieś pomysły co to może być? Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna a nie chce wymieniać 10 rzeczy za nim dojdę do tego co to jest. Jeszcze nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale napiszę. Samochód wydawał co jakiś czas dziwne dźwięki z silnika, jakbym włączał odkurzacz i tak przez chwile chodził i przestawało i co jakiś czas się to odpalało. Coś z wentylatorem? A może czujnik wału też do wymiany? Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi z góry !
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2015, 00:47   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Raczej czujnik położenia wału, bardzo rzadko zawodzi też niekiedy wtryskiwacz(ale webera był robiony na całe życie auta), podobnie TPS(czujnik temp. powietrza), gasnąć na ciepło może też jak zmieniasz pozycję 0 dla jałowych na przepustnicy, albo krokowy szwankuje-za bardzo się cofa...ale jak to seria to przepustnica odpada-może być CPW-w 900 nagminnie, ew. tps lub krokowy.-chociaż wątpie.
 
 
 
n30x 
Bywalec


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd: Knurów / Kielce
Wysłany: 14-04-2015, 07:54   
   Bolid: Seicento 899 - 2001r


zacznij od wyczyszczenia czujnika położenia wału (najtańsza opcja). Ja już dwa razy zabierałem się za jego wymiane a okazywało się że wystarczy wyczyścić, zwykle po zimie.
 
 
mb93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-04-2015, 13:50   
   Bolid: Seicento 0,9


Dzieki za odpowiedzi. Nie wiem czy przy usterce czujnika polozenia walu samochod w ogole nie odpala? Dzisiaj po nocy nie chce juz w ogole odpalic...
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2015, 16:11   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


mb93 napisał/a:
Nie wiem czy przy usterce czujnika polozenia walu samochod w ogole nie odpala?

Tak. CPW w silniku SPI to jedyny czujnik który jeśli zawiedzie samochód nie odpali. Inne czujniki (temperatury, przepustnicy, MAP) jeśli są uszkodzone to sterownik przyjmuje wartości zastępcze. Z czujnikiem wału niestety nie jest tak samo bo sam sobie nie ustali kiedy wał jest w jakim położeniu
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mb93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-04-2015, 20:51   
   Bolid: Seicento 0,9


https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU Sprawdzilem ten czujnik polozenia walu wedlug tego filmiku, wychodzi na to, ze wszystko jest w porzadku. Na ile to sprawdzenie jest poprawne, czy mimo tego ze wyglada na to, ze wszystko ok moze byc uszkodzony i trzeba to inaczej sprawdzic?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2015, 21:23   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ważna też odległość od koła fonicznego 1 +/- 0.5 mm . Kontrolka układu wtrysku gaśnie po przekręceniu kluczyka? Pompa paliwa nie pracuje cały czas po przekręceniu kluczyka?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mb93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-04-2015, 23:08   
   Bolid: Seicento 0,9


Kontrolka ukladu gasnie, z pompa paliwa jest wszystko ok.
 
 
mb93 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2015, 21:04   
   Bolid: Seicento 0,9


A i powiem, ze dziwna sprawa, bo dzisiaj z kolei samochod na poczatku bez problemu odpalal, gasl ale potem znowu od razu odpalil za kazdym razem. Pozniej jak probowalem sie przejechac i sie bardzo mocno rozgrzal to juz koniec, nie dalo sie go przez godzine uruchomic. Brak pomyslow juz co moze byc :(
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 16-04-2015, 15:52   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Może silniczek krokowy jałowego? Na zimnym (chłodnym) silniku bardziej jest uchylony i dostarcza więcej powietrza a na gorącym zamyka bardziej na jałowym ale z pedałem gazu wciśniętym powinien załapać. Nie masz okazji podpiąć pod komputer i na żywo prześledzić parametrów pracy? To że kontrolka nie pokazuje błędów nie znaczy że sygnały są prawidłowe. Jeśli nie to to ciśnienie paliwa na wtrysku. Podmień jeszcze czerwony przekaźnik and sterownikiem na czerwony z kabiny.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum