Gasnie na rozgrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
mb93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2015, 22:58 Gasnie na rozgrzanym silniku
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Witam, jak wyżej napisałem w temacie, gaśnie na rozgrzanym silniku, a kiedy np. próbuję odpalić na ciepłym to się nie da. Zaczęło się 2 dni temu, najpierw gasł co jakiś czas, następnego dnia gasł już często, po jakiejś przerwie przez chwilę jeździł w miarę dobrze a potem znowu gasł. Dzisiaj jak tylko się rozgrzał od razu gasł. Wymieniłem w dniu dzisiejszym świece i przewody zapłonowe. Jakieś pomysły co to może być? Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna a nie chce wymieniać 10 rzeczy za nim dojdę do tego co to jest. Jeszcze nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale napiszę. Samochód wydawał co jakiś czas dziwne dźwięki z silnika, jakbym włączał odkurzacz i tak przez chwile chodził i przestawało i co jakiś czas się to odpalało. Coś z wentylatorem? A może czujnik wału też do wymiany? Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi z góry ! |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-04-2015, 00:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Raczej czujnik położenia wału, bardzo rzadko zawodzi też niekiedy wtryskiwacz(ale webera był robiony na całe życie auta), podobnie TPS(czujnik temp. powietrza), gasnąć na ciepło może też jak zmieniasz pozycję 0 dla jałowych na przepustnicy, albo krokowy szwankuje-za bardzo się cofa...ale jak to seria to przepustnica odpada-może być CPW-w 900 nagminnie, ew. tps lub krokowy.-chociaż wątpie. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 14-04-2015, 07:54
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
zacznij od wyczyszczenia czujnika położenia wału (najtańsza opcja). Ja już dwa razy zabierałem się za jego wymiane a okazywało się że wystarczy wyczyścić, zwykle po zimie. |
|
|
|
 |
mb93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2015, 13:50
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Dzieki za odpowiedzi. Nie wiem czy przy usterce czujnika polozenia walu samochod w ogole nie odpala? Dzisiaj po nocy nie chce juz w ogole odpalic... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2015, 16:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
mb93 napisał/a: | Nie wiem czy przy usterce czujnika polozenia walu samochod w ogole nie odpala? |
Tak. CPW w silniku SPI to jedyny czujnik który jeśli zawiedzie samochód nie odpali. Inne czujniki (temperatury, przepustnicy, MAP) jeśli są uszkodzone to sterownik przyjmuje wartości zastępcze. Z czujnikiem wału niestety nie jest tak samo bo sam sobie nie ustali kiedy wał jest w jakim położeniu |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mb93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2015, 20:51
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU Sprawdzilem ten czujnik polozenia walu wedlug tego filmiku, wychodzi na to, ze wszystko jest w porzadku. Na ile to sprawdzenie jest poprawne, czy mimo tego ze wyglada na to, ze wszystko ok moze byc uszkodzony i trzeba to inaczej sprawdzic? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2015, 21:23
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ważna też odległość od koła fonicznego 1 +/- 0.5 mm . Kontrolka układu wtrysku gaśnie po przekręceniu kluczyka? Pompa paliwa nie pracuje cały czas po przekręceniu kluczyka? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mb93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2015, 23:08
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Kontrolka ukladu gasnie, z pompa paliwa jest wszystko ok. |
|
|
|
 |
mb93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2015, 21:04
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
A i powiem, ze dziwna sprawa, bo dzisiaj z kolei samochod na poczatku bez problemu odpalal, gasl ale potem znowu od razu odpalil za kazdym razem. Pozniej jak probowalem sie przejechac i sie bardzo mocno rozgrzal to juz koniec, nie dalo sie go przez godzine uruchomic. Brak pomyslow juz co moze byc |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-04-2015, 15:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Może silniczek krokowy jałowego? Na zimnym (chłodnym) silniku bardziej jest uchylony i dostarcza więcej powietrza a na gorącym zamyka bardziej na jałowym ale z pedałem gazu wciśniętym powinien załapać. Nie masz okazji podpiąć pod komputer i na żywo prześledzić parametrów pracy? To że kontrolka nie pokazuje błędów nie znaczy że sygnały są prawidłowe. Jeśli nie to to ciśnienie paliwa na wtrysku. Podmień jeszcze czerwony przekaźnik and sterownikiem na czerwony z kabiny. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|