FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana progu w Seicento 900?
Autor Wiadomość
kosa006 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-05-2015, 22:08   Wymiana progu w Seicento 900?
   Bolid: Seicento 900


Witam,
W Seicento które kupiłem jest do wymiany próg prawy (podłoga zdrowa ale progi jednak troszkę już dostały). Stąd moje pytanie ile mniej więcej kosztuje wymiana progu i jaki próg kupić aby był jak najbardziej trwały na korozje? :)
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 26-05-2015, 22:35   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


akurat u siebie wymieniam próg tylko troszkę z innej przyczyny, kupiłem za 50 zl w sklepie motoryzacyjnym nieopodal mojej miejscowości, aby był trwały na korozje musisz go dobrze zabezpieczyć, podkład epoksydowy, fluidol(chyba tak się to nazywa) do profili zamkniętych, koszta zależy czy sam sobie pospawasz jak masz migomat, czy zlecasz to komuś, jeśli tak jak ja samemu to koszt progu czyli 50 zł, chemikaliów no i wiadomo trochę wolnego czasu bo to nie jest takie chop siup, tym bardziej że nie wiesz co będzie po odcięciu progu.
 
 
kosa006 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-05-2015, 22:55   
   Bolid: Seicento 900


Ja na pewno zlecę to jakiemuś blacharzowi bo sam się nie znam i wgl.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 27-05-2015, 10:51   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


To pewnie ze 100 musisz doliczyć ale konkretnie nie wiem
 
 
kosa006 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-05-2015, 13:35   
   Bolid: Seicento 900


Już się dowiedziałem że wymiana progu z konserwacją i malowaniem u dobrego blacharza/lakiernika to koszt 200 zł (150 robota i 50 próg) za jedną stronę :) .
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-05-2015, 15:07   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Niedużo. To kupa roboty. Warto byłoby abyś zobaczył czy nie przegnił próg wewnętrzny, bo wtedy to jest tylko maskowanie gruzu.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 28-05-2015, 00:37   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


oraz oprócz progu wewnętrznego, jak to mówi mój wujek wproże czyli to pomiędzy progiem wewnętrznym a zewnętrzynym, mało który blacharz pomyśli i to zrobi, dlatego nie ufam mechanikom i robie sam :grin:
 
 
kosa006 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-05-2015, 14:15   
   Bolid: Seicento 900


Dzięki Panowie za cenne rady :)
 
 
grabarz_tg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Nowe Miasto
Wysłany: 08-06-2015, 14:14   
   Bolid: 0,9 Fun - LPG


Witajcie
Nie chce zakłdać kolejnego tematu odnośnie progów w sc 900.
Mam ten sam problem co kolega powyżej tylko ze w 2 progach.

Kupiłem już podkład pod ocynk, lakier w spray bazowy (kolor zczytany z klapu), oraz bezbarwny


Z tego co wyczytałem to jedne prog kosztuje 50-70 zł.

Potrzebuje sprawdzonej rady czym dokładnie zakonserwować podłoże oraz jakich użyć szpachlówek i mas.

Wycięcie progu i wstawienie zrobimy z teściem - on już to ogrania.
Pytanie czym to zabezpieczyć ?
Tesciu jest troche starej daty i zaraz wciśnie mi jakiś wynalazek z przed 20 lat, a chciałbym zeby to było zrobione PORZĄDNIE.


Sejka mam mechanicznie bardzo ogarniętego - władowałem dużo kasy w niego. Od niedawna nic sie z nim nie dzieje, chodzi wręcz idealnie tylko zostały te progi i konserwacja.


Wymieńcie wasze sprawdzone środki na takie rzeczy, wraz z kolejnościa aplikacji.

Wg schematu :p

1. Oczyszczamy z rdzy/ ew szpachujemy
2. Otłuszczamy
3. Podkład epxydowy firmy xyz
4. Baranek/masa firmy xyz
5. Kolejny punkt

Pozdrawiam
_________________
www.twojasciana.com.pl - malowanie, efkety dkoracyjne dla twojej ściany, Poznań i okolice
 
 
korek33 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: W-wa
Wysłany: 11-06-2015, 21:17   
   Bolid: seicento 900 sx


...coś w ten deseń,ale bez epoksydu(musi dobrze wyschnąć+zero wilgoci-wcale nie są takie super jak reklamują)..wole zwykły reaktywny jako podkład(najlepiej corractive,corrstal-ogólnie okrętówki-tam gdzie była rdza),na to podkład akrylowy(niekoniecznie,kwestia reakcji-podkład reaktywny-baza,zazwyczaj wystarcza reaktywny+szpachla(nigdy szpachla na gołą blachę),na to podkład akryl,lakier baza,bezbarwny.Wewnątrz progu okrętówka+fluidol.Elementy niewidoczne(łączenia, podłoga,itd.)-okrętówka(pot.),masa bitumiczna,baranek(oby nie w sprayu),etc...Sprawdzone wiele razy.
_________________
korek33
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum