Wymiana progu w Seicento 900? |
Autor |
Wiadomość |
kosa006
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2015, 22:08 Wymiana progu w Seicento 900?
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam,
W Seicento które kupiłem jest do wymiany próg prawy (podłoga zdrowa ale progi jednak troszkę już dostały). Stąd moje pytanie ile mniej więcej kosztuje wymiana progu i jaki próg kupić aby był jak najbardziej trwały na korozje? |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 26-05-2015, 22:35
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
akurat u siebie wymieniam próg tylko troszkę z innej przyczyny, kupiłem za 50 zl w sklepie motoryzacyjnym nieopodal mojej miejscowości, aby był trwały na korozje musisz go dobrze zabezpieczyć, podkład epoksydowy, fluidol(chyba tak się to nazywa) do profili zamkniętych, koszta zależy czy sam sobie pospawasz jak masz migomat, czy zlecasz to komuś, jeśli tak jak ja samemu to koszt progu czyli 50 zł, chemikaliów no i wiadomo trochę wolnego czasu bo to nie jest takie chop siup, tym bardziej że nie wiesz co będzie po odcięciu progu. |
|
|
|
 |
kosa006
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2015, 22:55
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ja na pewno zlecę to jakiemuś blacharzowi bo sam się nie znam i wgl. |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 27-05-2015, 10:51
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
To pewnie ze 100 musisz doliczyć ale konkretnie nie wiem |
|
|
|
 |
kosa006
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-05-2015, 13:35
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Już się dowiedziałem że wymiana progu z konserwacją i malowaniem u dobrego blacharza/lakiernika to koszt 200 zł (150 robota i 50 próg) za jedną stronę . |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 27-05-2015, 15:07
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Niedużo. To kupa roboty. Warto byłoby abyś zobaczył czy nie przegnił próg wewnętrzny, bo wtedy to jest tylko maskowanie gruzu. |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 28-05-2015, 00:37
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
oraz oprócz progu wewnętrznego, jak to mówi mój wujek wproże czyli to pomiędzy progiem wewnętrznym a zewnętrzynym, mało który blacharz pomyśli i to zrobi, dlatego nie ufam mechanikom i robie sam |
|
|
|
 |
kosa006
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-05-2015, 14:15
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Dzięki Panowie za cenne rady |
|
|
|
 |
grabarz_tg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2014 Posty: 4 Skąd: Nowe Miasto
|
Wysłany: 08-06-2015, 14:14
Bolid: 0,9 Fun - LPG |
|
|
Witajcie
Nie chce zakłdać kolejnego tematu odnośnie progów w sc 900.
Mam ten sam problem co kolega powyżej tylko ze w 2 progach.
Kupiłem już podkład pod ocynk, lakier w spray bazowy (kolor zczytany z klapu), oraz bezbarwny
Z tego co wyczytałem to jedne prog kosztuje 50-70 zł.
Potrzebuje sprawdzonej rady czym dokładnie zakonserwować podłoże oraz jakich użyć szpachlówek i mas.
Wycięcie progu i wstawienie zrobimy z teściem - on już to ogrania.
Pytanie czym to zabezpieczyć ?
Tesciu jest troche starej daty i zaraz wciśnie mi jakiś wynalazek z przed 20 lat, a chciałbym zeby to było zrobione PORZĄDNIE.
Sejka mam mechanicznie bardzo ogarniętego - władowałem dużo kasy w niego. Od niedawna nic sie z nim nie dzieje, chodzi wręcz idealnie tylko zostały te progi i konserwacja.
Wymieńcie wasze sprawdzone środki na takie rzeczy, wraz z kolejnościa aplikacji.
Wg schematu
1. Oczyszczamy z rdzy/ ew szpachujemy
2. Otłuszczamy
3. Podkład epxydowy firmy xyz
4. Baranek/masa firmy xyz
5. Kolejny punkt
Pozdrawiam |
_________________ www.twojasciana.com.pl - malowanie, efkety dkoracyjne dla twojej ściany, Poznań i okolice |
|
|
|
 |
korek33
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 11-06-2015, 21:17
Bolid: seicento 900 sx |
|
|
...coś w ten deseń,ale bez epoksydu(musi dobrze wyschnąć+zero wilgoci-wcale nie są takie super jak reklamują)..wole zwykły reaktywny jako podkład(najlepiej corractive,corrstal-ogólnie okrętówki-tam gdzie była rdza),na to podkład akrylowy(niekoniecznie,kwestia reakcji-podkład reaktywny-baza,zazwyczaj wystarcza reaktywny+szpachla(nigdy szpachla na gołą blachę),na to podkład akryl,lakier baza,bezbarwny.Wewnątrz progu okrętówka+fluidol.Elementy niewidoczne(łączenia, podłoga,itd.)-okrętówka(pot.),masa bitumiczna,baranek(oby nie w sprayu),etc...Sprawdzone wiele razy. |
_________________ korek33 |
|
|
|
 |
|