FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
linka ręcznego
Autor Wiadomość
jaś-u 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 109
Skąd: Szynwałd
Wysłany: 21-05-2011, 09:46   linka ręcznego
   Bolid: SC 900 mini lifting


cześć :))
czytałem sobie dziś temat o hamulcach i natknąłem sie na wypowiedzi:
djmauro napisał/a:
Prawidłowy naciąg jest wtedy gdy na 3 ząbku blokuje całkowicie koło. (...) Generalnie powinien łapać na trochę na 2 ząbku i całkiem na 3, po kilku użyciach będzie łapał bez szarpania na 3 ząbku.

Łukasz napisał/a:
a mnie tam na 2 ząbku bierze na zablokowanie kół. nie lubie mieć hamulca luźnego gdzie wajhe trzeba 90 stopni podnosić :wink:

mnie się zawsze wydawało że ręczny zaciąga sie na 4-5 ząbku. :zdziwko: przynajmniej u mnie tak zawsze było. powiedzcie mi jak to w końcu jest? jak ma być dobrze?

druga sprawa: czy jeśli naciągam linkę i ręczny już łapie na zerowym ząbku a gdy chce zaciągnąć to musi to być ząbek 5 to wszystko ok? czy linka naciągnięta? :maruda:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-05-2011, 10:03   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wszystko zależy jak Ci łatwiej. czy lubisz przebyć ręką 30 cm na skrzyżowaniu i sobie wachlować czy mieć w miarę szybki i sprawny hamulec. ja miękkich typów nie lubie.

co do kwestii linki i rozciągania - nie wyobrażam sobie że ręczny łapie na zerowym\pierwszym ząbku a żeby zablokować koła trzeba zaciągnąć na 4-5 ząbek. któryś element nie jest dobrze spasowany - czyli trzeba się przyjżeć tylnym hamulcom.

u mnie po wymianie całych tylnych hamulców wraz z linką jest tak wszystko ułożone, że moge zrobić aby 1 ząbek blokował koła a zerowy ząbek totalnie puszcza koła swobodnie. ale ustawiłem sobie na drugi ząbek żeby był jakiś "luz"

możesz mieć tak że jedno koło już bierze na 1 ząbku a drugie dopiero na 4... zapewne zapieczone rozpieraki

należy jeszcze pamiętać że szczęki \ bębny sie wycierają a linka lubi rozciągać. ustawienie na 5-6 ząbek hamulca pewnie będzie skutkowało włażeniem pod auto co 3 miesiące i co chwile podciąganie linki
_________________

 
 
jaś-u 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 109
Skąd: Szynwałd
Wysłany: 21-05-2011, 20:02   
   Bolid: SC 900 mini lifting


to by sie zgadzało bo jedno koło wcześniej łapie od drugiego. oglądałem rozpieraki po zimie i nie widziałem żeby były zapieczone. chyba że tego nie widać gołym okiem? ...

szczęki nowe (5 tys przebiegu) praktycznie całe hamulce tył nowe. rozpieraki wymieniane ponad rok temu razem z linką. ręczny jest podciągnięty prawie na full na tej śrubce pod tunelem ;/ obawiam się że to może być też linka.. czy zimowe zamrożenia mogły ją wydłużyć?
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 21-05-2011, 22:00   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany. Tandetne badziewie, na opakowaniu coś Art-mot chyba po 7zł sztuka, a z tego co widzę to żadnych innych nie sprzedają. Mogły zdążyć zardzewieć. Dla ciekawostki - oryginalne rozpieraki Fiat - 91zł komplet w ASO.

Linka Fiat czy zamiennik?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
molo_cx 
Bywalec


Pomógł: 11 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 80
Skąd: Przeginia Duchowna
Wysłany: 22-05-2011, 00:37   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI


gandw napisał/a:
Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany.
Dokładnie, co sezon trzeba czyścić, są strasznie zapieczone. Gołym okiem nie zobaczysz, ale jak zwolnisz linkę ręcznego to w rękach powinny "chodzić", najlepiej wyciągnąć na imadełko, wd40 i tak kilka razy "rozchodzić".
 
 
 
djmauro 
GS 500 Rider


Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-05-2011, 02:01   
   Bolid: 187.343.3 V40


Naciąg, który opisałem jest zgodny z procedurą serwisową FIATA, tak więc jakbyś zlecił regulację linki w ASO to zapewne właśnie tak by ją ustawili ;)
Co do linki to raczej nie wydaje mi się możliwe żeby wyciągnęła się w tak krótkim czasie i to w takim stopniu, chyba że jakiś felerny egzemplarz trafiłeś. Ja ostatnio wymieniałem linkę po 4 latach eksploatacji i była nieznacznie wyciągnięta. Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju zmienił na nową fiatowską, bo inwestycja rzędu 40zł w święty spokój z ręcznym nie jest chyba nadmierna ;)
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
 
 
 
jaś-u 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 109
Skąd: Szynwałd
Wysłany: 22-05-2011, 11:18   
   Bolid: SC 900 mini lifting


gandw napisał/a:
Linka Fiat czy zamiennik?
obawiam się że zamiennik ;/
molo_cx napisał/a:
gandw napisał/a:

Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany.

Dokładnie, co sezon trzeba czyścić, są strasznie zapieczone. Gołym okiem nie zobaczysz, ale jak zwolnisz linkę ręcznego to w rękach powinny "chodzić", najlepiej wyciągnąć na imadełko, wd40 i tak kilka razy "rozchodzić".
nie lepiej kupić nowe?
djmauro napisał/a:
Co do linki to raczej nie wydaje mi się możliwe żeby wyciągnęła się w tak krótkim czasie i to w takim stopniu, chyba że jakiś felerny egzemplarz trafiłeś. Ja ostatnio wymieniałem linkę po 4 latach eksploatacji i była nieznacznie wyciągnięta. Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju zmienił na nową fiatowską, bo inwestycja rzędu 40zł w święty spokój z ręcznym nie jest chyba nadmierna ;)
tak chyba zrobię. szkoda wcześniejszych nerwów i kasy..
 
 
cih 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-05-2011, 15:34   
   Bolid: seicento 1.1 SPI


Witam,

jeśli latem ustawisz ręczny tak, żeby łapał Ci na pierwszym ząbku, to możesz mieć problem zimą, bo w niskiej temperaturze linka może się troszkę skurczyć.
Ostatnio regulowałem ręczny i zrobiłemto tak:
- podniosłem podnosnikiem prawe tylne koło, zaciągnąłem ręczny na pierwszy ząbęk i dokręcałem nakrętkę (skracałem linkę) aż do momentu gdy przy obracaniu koła usłyszałem tarcie,
- zaciągnąłem ręczny na drugi ząbek - koło dało się ledwo obrócić ręką, przy trzecim ząbku już ani drgnęło,
- podnosłem drugie tylne koło - na pierwszym ząbku hamulce wyraźnie tarły, więc trochę odpuściłem,
- sprawdziłem na drugim i trzecim ząbku.
Działanie ręcznego jest teraz takie, że na trzecim ząbku wyraźnie hamuje, na czwartym trzyma nawet na znaczych pochyłościach.
_________________
Tomasz
SC 1.1 SPI '00
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum