linka ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
jaś-u
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 109 Skąd: Szynwałd
|
Wysłany: 21-05-2011, 09:46 linka ręcznego
Bolid: SC 900 mini lifting |
|
|
cześć
czytałem sobie dziś temat o hamulcach i natknąłem sie na wypowiedzi:
djmauro napisał/a: | Prawidłowy naciąg jest wtedy gdy na 3 ząbku blokuje całkowicie koło. (...) Generalnie powinien łapać na trochę na 2 ząbku i całkiem na 3, po kilku użyciach będzie łapał bez szarpania na 3 ząbku. |
Łukasz napisał/a: | a mnie tam na 2 ząbku bierze na zablokowanie kół. nie lubie mieć hamulca luźnego gdzie wajhe trzeba 90 stopni podnosić |
mnie się zawsze wydawało że ręczny zaciąga sie na 4-5 ząbku. przynajmniej u mnie tak zawsze było. powiedzcie mi jak to w końcu jest? jak ma być dobrze?
druga sprawa: czy jeśli naciągam linkę i ręczny już łapie na zerowym ząbku a gdy chce zaciągnąć to musi to być ząbek 5 to wszystko ok? czy linka naciągnięta? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-05-2011, 10:03
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wszystko zależy jak Ci łatwiej. czy lubisz przebyć ręką 30 cm na skrzyżowaniu i sobie wachlować czy mieć w miarę szybki i sprawny hamulec. ja miękkich typów nie lubie.
co do kwestii linki i rozciągania - nie wyobrażam sobie że ręczny łapie na zerowym\pierwszym ząbku a żeby zablokować koła trzeba zaciągnąć na 4-5 ząbek. któryś element nie jest dobrze spasowany - czyli trzeba się przyjżeć tylnym hamulcom.
u mnie po wymianie całych tylnych hamulców wraz z linką jest tak wszystko ułożone, że moge zrobić aby 1 ząbek blokował koła a zerowy ząbek totalnie puszcza koła swobodnie. ale ustawiłem sobie na drugi ząbek żeby był jakiś "luz"
możesz mieć tak że jedno koło już bierze na 1 ząbku a drugie dopiero na 4... zapewne zapieczone rozpieraki
należy jeszcze pamiętać że szczęki \ bębny sie wycierają a linka lubi rozciągać. ustawienie na 5-6 ząbek hamulca pewnie będzie skutkowało włażeniem pod auto co 3 miesiące i co chwile podciąganie linki |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaś-u
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 109 Skąd: Szynwałd
|
Wysłany: 21-05-2011, 20:02
Bolid: SC 900 mini lifting |
|
|
to by sie zgadzało bo jedno koło wcześniej łapie od drugiego. oglądałem rozpieraki po zimie i nie widziałem żeby były zapieczone. chyba że tego nie widać gołym okiem? ...
szczęki nowe (5 tys przebiegu) praktycznie całe hamulce tył nowe. rozpieraki wymieniane ponad rok temu razem z linką. ręczny jest podciągnięty prawie na full na tej śrubce pod tunelem obawiam się że to może być też linka.. czy zimowe zamrożenia mogły ją wydłużyć? |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 21-05-2011, 22:00
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany. Tandetne badziewie, na opakowaniu coś Art-mot chyba po 7zł sztuka, a z tego co widzę to żadnych innych nie sprzedają. Mogły zdążyć zardzewieć. Dla ciekawostki - oryginalne rozpieraki Fiat - 91zł komplet w ASO.
Linka Fiat czy zamiennik? |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
molo_cx
Bywalec

Pomógł: 11 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 80 Skąd: Przeginia Duchowna
|
Wysłany: 22-05-2011, 00:37
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
gandw napisał/a: | Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany. | Dokładnie, co sezon trzeba czyścić, są strasznie zapieczone. Gołym okiem nie zobaczysz, ale jak zwolnisz linkę ręcznego to w rękach powinny "chodzić", najlepiej wyciągnąć na imadełko, wd40 i tak kilka razy "rozchodzić". |
|
|
|
 |
djmauro
GS 500 Rider

Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 220 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-05-2011, 02:01
Bolid: 187.343.3 V40 |
|
|
Naciąg, który opisałem jest zgodny z procedurą serwisową FIATA, tak więc jakbyś zlecił regulację linki w ASO to zapewne właśnie tak by ją ustawili
Co do linki to raczej nie wydaje mi się możliwe żeby wyciągnęła się w tak krótkim czasie i to w takim stopniu, chyba że jakiś felerny egzemplarz trafiłeś. Ja ostatnio wymieniałem linkę po 4 latach eksploatacji i była nieznacznie wyciągnięta. Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju zmienił na nową fiatowską, bo inwestycja rzędu 40zł w święty spokój z ręcznym nie jest chyba nadmierna |
_________________  
Żyj bez winy, patrz w lusterka |
|
|
|
 |
jaś-u
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 109 Skąd: Szynwałd
|
Wysłany: 22-05-2011, 11:18
Bolid: SC 900 mini lifting |
|
|
gandw napisał/a: | Linka Fiat czy zamiennik? | obawiam się że zamiennik
molo_cx napisał/a: | gandw napisał/a: |
Ja zmieniałem rozpieraki i po 1,5 roku miałem znów do wymiany. |
Dokładnie, co sezon trzeba czyścić, są strasznie zapieczone. Gołym okiem nie zobaczysz, ale jak zwolnisz linkę ręcznego to w rękach powinny "chodzić", najlepiej wyciągnąć na imadełko, wd40 i tak kilka razy "rozchodzić". | nie lepiej kupić nowe?
djmauro napisał/a: | Co do linki to raczej nie wydaje mi się możliwe żeby wyciągnęła się w tak krótkim czasie i to w takim stopniu, chyba że jakiś felerny egzemplarz trafiłeś. Ja ostatnio wymieniałem linkę po 4 latach eksploatacji i była nieznacznie wyciągnięta. Ja bym na Twoim miejscu dla świętego spokoju zmienił na nową fiatowską, bo inwestycja rzędu 40zł w święty spokój z ręcznym nie jest chyba nadmierna | tak chyba zrobię. szkoda wcześniejszych nerwów i kasy.. |
|
|
|
 |
cih
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 09 Maj 2011 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-05-2011, 15:34
Bolid: seicento 1.1 SPI |
|
|
Witam,
jeśli latem ustawisz ręczny tak, żeby łapał Ci na pierwszym ząbku, to możesz mieć problem zimą, bo w niskiej temperaturze linka może się troszkę skurczyć.
Ostatnio regulowałem ręczny i zrobiłemto tak:
- podniosłem podnosnikiem prawe tylne koło, zaciągnąłem ręczny na pierwszy ząbęk i dokręcałem nakrętkę (skracałem linkę) aż do momentu gdy przy obracaniu koła usłyszałem tarcie,
- zaciągnąłem ręczny na drugi ząbek - koło dało się ledwo obrócić ręką, przy trzecim ząbku już ani drgnęło,
- podnosłem drugie tylne koło - na pierwszym ząbku hamulce wyraźnie tarły, więc trochę odpuściłem,
- sprawdziłem na drugim i trzecim ząbku.
Działanie ręcznego jest teraz takie, że na trzecim ząbku wyraźnie hamuje, na czwartym trzyma nawet na znaczych pochyłościach. |
_________________ Tomasz
SC 1.1 SPI '00 |
|
|
|
 |
|