Oddławienie 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-02-2013, 21:07
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Z tego co widzę to skrócili kawałek tego pierścienia centrującego podstawki przepustnicy, który wchodzi do wnętrza kolektora. Teoretycznie może to lekko poprawić przepływ powietrza przez kolektor, bo usunęli tak jakby krawędź która wchodziła głębiej w kolektor. Ale byłbym sceptyczny jeśli chodzi o jakąś odczuwalną zmianę po takiej modyfikacji, w końcu średnica przepustnicy pozostała taka sama, więc chyba szkoda zachodu na takie tjuningi |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
karoleks31
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 06-02-2013, 21:38
Bolid: Fiat seicento |
|
|
poprawy nie odczujesz |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-02-2013, 13:26
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Sądze tak samo jak barkor, |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-02-2013, 23:31
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
freestylo, z prawdziwego zdareznia zrobić thin balde to też nie tak łatwo. We własnym zakresie to można wystajace śruby do równego spiłować i chyab tyle. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-02-2013, 09:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
A o co dokładnie chodzi z tym "thin blade"? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-02-2013, 00:56
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
freestylo, mozna również opis prosić na PW ? chętnie bym sobie przypomniał cała operacje |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-02-2013, 08:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
freestylo przesłał mi manual ze strony golfa3 o szlifowaniu zwężki na przepustnicy w ABFie. Nie przypominam sobie jednak, że taka zwężka jest w jakiejkolwiek przepustnicy w sejach (z silnikami od 0,9 do 1.4). Najwęższym miejscem w przepustnicy jest u nas blaszka otwierająca przepustnicę, więc tego thin blade nawet nie da się tu zrobić bo nie ma co szlifować |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-02-2013, 20:05
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
barkor, thin blade wlasnie polega na zmienjszeniu grubosci klapki przepustnicy, srub, grubosci wałka ktory trzyma klapke itd. Ogolnie chodzi o to zeby przeswit przy max otwartej przepustnicy byl mozliwie najwiekszy |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ale nie możesz obrabiać klapki przepustnicy, bo wtedy przepustnica nie będzie się szczelnie domykać (a powinna). Można przepustnicę rozwiercić i wstawić większą klapkę, ale to już inny temat. Akurat w tym manualu z forum golfa to tam mieli w przepustnicy jakąś krawędź (zwężkę) jeszcze przed klapką przepustnicy i ją szlifowali i w tamtym przypadku akurat jak najbardziej mogło się coś poprawić. W seju niestety nie ma co szlifować Można sobie wypolerować wnętrze przepustnicy ale to nie za wiele da |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:49
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
barkor, moim zdaniem mozna ja "spilowac" kalpke tak zeby byla i ciensza i sie aldnie domykała + spilowac wystające śruby i wałek który to wszytsko trzyma. Ja osobiście spiłowałbym tylko wystające śruby i i wszytsko starał się spolerować ładnie.
temat o zwezce przerabiałem w mondeo 1,8 (silvetop) Kombinowałem z przepustnicami z 2,0. Wlasnei zorbiłem taki zabieg (2,0 plastikowa z blacktop) ale po nim raczej było lekko gorzej niż lepiej może to była wina na luznego dolotu (77mm zamiast 70mm). Poprawę było czuć dopiero na alu przepustnicy z 2.0 silvetop`a |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-02-2013, 10:08
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o obróbkę klapki to zeszlifowanie jednej z krawędzi pod kątem tak jak na foto, które sobie narysowałem przed chwilą:
Ale wydaje mi się, że i w tym przypadku może być problem z domykaniem się klapki |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 22-02-2013, 19:04
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
ja bym to widział lekko inaczej. Klapkę zielona po prostu zeszlifować o np 25/50% jej grubości bez ruszania krawędzi. Wtedy, wydaje mi się, klapka powinna zamykać się tak samo szczelnie jak wcześniej. |
|
|
|
 |
|