FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oddławienie 1.1
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 06-02-2013, 16:37   Oddławienie 1.1
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Próbował ktoś takiej modyfikacji ?

http://www.youtube.com/watch?v=L9hPqoiNs5I
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-02-2013, 21:07   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Z tego co widzę to skrócili kawałek tego pierścienia centrującego podstawki przepustnicy, który wchodzi do wnętrza kolektora. Teoretycznie może to lekko poprawić przepływ powietrza przez kolektor, bo usunęli tak jakby krawędź która wchodziła głębiej w kolektor. Ale byłbym sceptyczny jeśli chodzi o jakąś odczuwalną zmianę po takiej modyfikacji, w końcu średnica przepustnicy pozostała taka sama, więc chyba szkoda zachodu na takie tjuningi :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
karoleks31 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 06-02-2013, 21:38   
   Bolid: Fiat seicento


poprawy nie odczujesz
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 08-02-2013, 13:26   
   Bolid: 126p / SC 900


Sądze tak samo jak barkor,
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 08-02-2013, 14:02   
   Bolid: 1.1 MPI


lepiej chyba będzie tzw. modyfikacja thin blade
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-02-2013, 23:31   
   Bolid: 126p / SC 900


freestylo, z prawdziwego zdareznia zrobić thin balde to też nie tak łatwo. We własnym zakresie to można wystajace śruby do równego spiłować i chyab tyle.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-02-2013, 09:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


A o co dokładnie chodzi z tym "thin blade"?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 13-02-2013, 17:46   
   Bolid: 1.1 MPI


barkor
poszło PW do Ciebie z opisem.

bo nie będę wklejać manuala z innego forum
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-02-2013, 00:56   
   Bolid: 126p / SC 900


freestylo, mozna również opis prosić na PW ? chętnie bym sobie przypomniał cała operacje :)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-02-2013, 08:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


freestylo przesłał mi manual ze strony golfa3 o szlifowaniu zwężki na przepustnicy w ABFie. Nie przypominam sobie jednak, że taka zwężka jest w jakiejkolwiek przepustnicy w sejach (z silnikami od 0,9 do 1.4). Najwęższym miejscem w przepustnicy jest u nas blaszka otwierająca przepustnicę, więc tego thin blade nawet nie da się tu zrobić bo nie ma co szlifować :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-02-2013, 20:05   
   Bolid: 126p / SC 900


barkor, thin blade wlasnie polega na zmienjszeniu grubosci klapki przepustnicy, srub, grubosci wałka ktory trzyma klapke itd. Ogolnie chodzi o to zeby przeswit przy max otwartej przepustnicy byl mozliwie najwiekszy :)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-02-2013, 22:03   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ale nie możesz obrabiać klapki przepustnicy, bo wtedy przepustnica nie będzie się szczelnie domykać (a powinna). Można przepustnicę rozwiercić i wstawić większą klapkę, ale to już inny temat. Akurat w tym manualu z forum golfa to tam mieli w przepustnicy jakąś krawędź (zwężkę) jeszcze przed klapką przepustnicy i ją szlifowali i w tamtym przypadku akurat jak najbardziej mogło się coś poprawić. W seju niestety nie ma co szlifować :wink: Można sobie wypolerować wnętrze przepustnicy ale to nie za wiele da :-P
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-02-2013, 22:49   
   Bolid: 126p / SC 900


barkor, moim zdaniem mozna ja "spilowac" kalpke tak zeby byla i ciensza i sie aldnie domykała + spilowac wystające śruby i wałek który to wszytsko trzyma. Ja osobiście spiłowałbym tylko wystające śruby i i wszytsko starał się spolerować ładnie.
temat o zwezce przerabiałem w mondeo 1,8 (silvetop) Kombinowałem z przepustnicami z 2,0. Wlasnei zorbiłem taki zabieg (2,0 plastikowa z blacktop) ale po nim raczej było lekko gorzej niż lepiej :P może to była wina na luznego dolotu (77mm zamiast 70mm). Poprawę było czuć dopiero na alu przepustnicy z 2.0 silvetop`a
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-02-2013, 10:08   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o obróbkę klapki to zeszlifowanie jednej z krawędzi pod kątem tak jak na foto, które sobie narysowałem przed chwilą:


Ale wydaje mi się, że i w tym przypadku może być problem z domykaniem się klapki :-P
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 22-02-2013, 19:04   
   Bolid: 126p / SC 900


ja bym to widział lekko inaczej. Klapkę zielona po prostu zeszlifować o np 25/50% jej grubości bez ruszania krawędzi. Wtedy, wydaje mi się, klapka powinna zamykać się tak samo szczelnie jak wcześniej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum