Wspomaganie kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
marcin6660
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 08-09-2007, 19:31 Wspomaganie kierownicy
Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri |
|
|
Czy każdy model Seicento posiada (elektryczne) wspomaganie kierownicy |
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
|
|
|
 |
marcin6660
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 08-09-2007, 19:53
Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri |
|
|
Jak to sprawdzić czy jest. Mam Seicento 900 (Trofeo) z 2001 roku. Kierownica kreci sie lekko. Wyczytałem o wspomaganiu z instrukcji obsługi (strona 78) ale tam nic nie pisze które modele je posiadają |
|
|
|
 |
Łajka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-09-2007, 20:01
Bolid: Kilka starych gratów |
|
|
Jak chodzi lekko - to masz wspomę.
U mnie raczej lekko nie jest. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SZUBAR
Bywalec

Pomógł: 22 razy Wiek: 49 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 08-09-2007, 22:53
Bolid: SEICENTO 900 +LPG |
|
|
marcin6660 napisał/a: | Jak to sprawdzić czy jest |
Kręcisz sobie kierownicą przy wyłączonym zapłonie i wyciągniętych kluczykach, później wkładasz kluczyki odpalasz auto i znowu kręcisz kierownicą jeżeli przy odpalonym aucie skręcanie kołami jest dużo lżejsze niż przy wyciągniętym kluczyku to masz wspomaganie, a jeżeli opór na kierownicy jest identyczny(z kluczykiem i bez) to wspomagania brak. |
_________________ http://www.centomania.pl/...na&user=szubar1 |
|
|
|
 |
marcin6660
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 09-09-2007, 07:16
Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri |
|
|
Dzis to sprawdzę tylko nie za bardzo da się kręcić kierownicą przy wyciągniętych kluczykach bo przecież wskakuje blokada kierownicy |
|
|
|
 |
Łajka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-09-2007, 09:28
Bolid: Kilka starych gratów |
|
|
marcin6660 napisał/a: | Dzis to sprawdzę tylko nie za bardzo da się kręcić kierownicą przy wyciągniętych kluczykach bo przecież wskakuje blokada kierownicy |
To wyłącz zapłon w taki sposób by kluczyk został w stacyjce i by blokada była odblokowana - da się. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin6660
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 09-09-2007, 11:24
Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri |
|
|
Sprawdzałem na zapalonym silniku i na zgaszonym i różnicy nie stwierdziłem. Chyba jednak w moim seju nie ma wspomagania. |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 09-09-2007, 11:25
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
a mi sie coś wydaje że w 900 nie montowali nigdy wspomagania |
_________________
 |
|
|
|
 |
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit

Pomógł: 111 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 09-09-2007, 18:25
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
Ciacho napisał/a: | a mi sie coś wydaje że w 900 nie montowali nigdy wspomagania |
też osobiście nie pamiętam seryjnych 900 z wspomaganiem, ale ja mogę się mylić, ale skoro nie czujesz różnicy wspomagania nie ma, no chyba, że masz i Ci nie działa
metoda sprawdzenia rozkładasz obudowę pomiędzy kierownicą i licznikiem jak widzisz przymocowany do kolumny kierowniczej silniczek alektryczny to znaczy, że masz
jeszcze jedną metodą sprawdzenia jest ilość obrotów kierownicy do pełnego skrętu kół ale nie podam Ci ile obrotów bo nie pamiętam, poszukaj na forum może ktość już o tym pisał, przy wspomaganiu jest inna maglownica
pozdrawiam |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
 |
hordes
nówka sztuka ;)
Wiek: 52 Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 22-03-2008, 13:54
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Witam,rozumiem,ze wspomaganie elektryczne fabrycznie bylo montowane tylko do SC 1,1 - mam pytanie,czy wlasnie to wspomaganie bedzie pasowalo do SC 0,9 ? Pytam,bo ster w moim SC chodzi na tyle ciezko,ze parkowanie jest po prostu wnerwiajace. |
|
|
|
 |
kaniewsky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 1 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 22-03-2008, 14:02
Bolid: sc 900 |
|
|
hordes napisał/a: | Witam,rozumiem,ze wspomaganie elektryczne fabrycznie bylo montowane tylko do SC 1,1 - mam pytanie,czy wlasnie to wspomaganie bedzie pasowalo do SC 0,9 ? Pytam,bo ster w moim SC chodzi na tyle ciezko,ze parkowanie jest po prostu wnerwiajace. |
To zalezy na jaki rynek. Ja mam SC 900 S na rynek brytyjski i mam wspomaganie w standarcie (bylo tu montowane do wszystkich SC od 2000 roku). |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 22-03-2008, 14:35
Bolid: sc A0 |
|
|
da sie ale duzo Cie to wyjdzie koleżko.... |
|
|
|
 |
hordes
nówka sztuka ;)
Wiek: 52 Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 22-03-2008, 22:25
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Dużo w sensie,że same ustrojstwo będzie mnie sporo kosztowało?? Czy może dlatego,że trzeba coś tam przerabiać dodatkowo,kombinacje alpejskie itd???? |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 22-03-2008, 23:48
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
hordes napisał/a: | Pytam,bo ster w moim SC chodzi na tyle ciezko,ze parkowanie jest po prostu wnerwiajace. |
no może do najlżejszych nie należy, ale żeby aż tak ?? u mnie da sie zaparkować jedną ręką (mydełko fa ) - lekko nie jest, ale nie jest to niemożliwe. Przy użyciu dwóch rąk chodzi jak masełko
zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia w oponach |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
Ostatnio zmieniony przez bakol 22-03-2008, 23:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|