FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymi z rury
Autor Wiadomość
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 12-05-2008, 20:51   Dymi z rury
   Bolid: seicento 899


Witam wszystkich, mam problem z moim sejem 900, rok 2000. Tydzień temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworów, nowy olej, świece, filtry. Wymieniałem to wszystko bo żarł olej i lekko dymił na biało. Teraz po tych wymianach silnik równo chodzi, nie ubywa płyn chłodniczy ALE dymi jeszcze więcej. Przy odpalaniu auta klekotały popychacze, odpowietrzyłem je i z nimi jest o.k. Auto dymi na wolnych obrotach, na początku więcej, później mniej, ale przy przygazowniu wylatuje biała chmura. Przegoniłem go i juz myslałem, że jest ok, ale po chwili znów dymi. Nie mam pojęcia co się dzieje, może coś z zapłonem, mieszanką paliwowo-powietrzną, w przyszłym tygodniu jadę do ASO na komputer, PROSZĘ O POMOC, POZDRAWIAM.
Ostatnio zmieniony przez piotrek998a 12-05-2008, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swiztaq 
nówka sztuka ;)


Wiek: 37
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: (Polonia)Bytom
Wysłany: 12-05-2008, 20:56   
   Bolid: Zbychu (900)


Może jakąś fuszerkę odstawiłeś...
Mi nic innego do głowy nie przychodzi
Sprawdź, czy wszystko na pewno dobrze pomontowałeś
_________________

 
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 12-05-2008, 21:00   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


A sprawdziłeś głowicę czy nie jest gdzieś pęknięta lub zwibrowana?
 
 
 
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 12-05-2008, 21:03   
   Bolid: seicento 899


Silnik czyściutki, chodzi równiutko, ma przyspieszenie, nie muli się, jest rewelacja oprócz tego dymu. Wydaje mi się, że czuć benzynę w wydechu i pod korkiem wlewu oleju.

[ Dodano: 12-05-2008, 21:04 ]
Głowica splanowana, bez żadnych uszkodzeń,

[ Dodano: 12-05-2008, 21:05 ]
heniog1 a jak myślisz czy to może coś z ustawieniami kompa, zapłon, mieszanka, może złe paliwo?

[ Dodano: 12-05-2008, 21:07 ]
Gdyby było coś z głowicą, uciekał by płyn do oleju lub na odwrót, a tu żadnych wycieków. Czarna magia.
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 12-05-2008, 21:29   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Biały dym to ewidętnie olej lub płyn ale jakby to był płyn to na zimnym silniku mogłby palić nie na wszystkie cylindry z początku.Wykręć swiece zobacz czy nie są tłuste a przede wszystkim musisz zmieżyć kompresję w cylindrach gdybyś mieszkał bliżej to mógłbyś podjechać mam taki przyrząd ale do Nysy bedzie ok 140 km odemnie.
 
 
 
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 12-05-2008, 21:38   
   Bolid: seicento 899


heniog1 a zapach benzyny z wydechu i z korku wlewu oleju, może przyczyną dymienia jest nie wypalona benzyna? Sprawdzę kompresję w środę.
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 12-05-2008, 21:41   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Ale piszesz że już jezdzisz tydzien od wymiany a więc wszystko powinno wypluć.
 
 
 
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 12-05-2008, 21:45   
   Bolid: seicento 899


No właśnie jeżdzę tydzień, a płynu nie ubywa, oleju też nie ubywa i nie przybywa, korek czyściutki, żadnych oznak uszkodzonej głowicy lub uszczelki. A co do tego paliwa, może za dużo dostaje i dlatego dymi?
czy to może coś z ustawieniami kompa, zapłon, mieszanka, może złe paliwo?
Ostatnio zmieniony przez piotrek998a 12-05-2008, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 12-05-2008, 22:07   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Zobaczysz po kontroli ciśnienia a właśnie jak spalanie jest w normie? a gdyby było złe paliwo,mieszanka czy komp to nie miał by takiej mocy o jakiej piszesz.
Ostatnio zmieniony przez heniog1 12-05-2008, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 13-05-2008, 12:04   
   Bolid: seicento 899


Dzisiaj rano przed wyjazdem żony do pracy sprawdzałem poziom oleju - między min. a max., żadnych śladów wody na miarce, poziom płynu chłodzącego lekko spadł, jakieś 0,5 cm, ale przypuszczam, że jak się rozgrzeje to znów będzie tyle ile nalałem. Autkiem zrobiłem /właściwie żona/ od wymiany upg około 60 km, do ASO jestem umówiony na piątek na diagnozę, zobaczy się.

[ Dodano: 13-05-2008, 19:53 ]
Po przejechaniu około 50 km, poczekałem aż auto trochę ostygnie, sprawdziłem poziom oleju - ok, poziom płynu chłodzącego - ok, żadnego ,,majonezu" na korku wlewu oleju, bagnecie, korku od zbiornika wyrównawczego, autko chodzi na wszystkie gary, równiutko, ma ,,kopa", świece nie są tłuste, przypuszczam, że to dymienie jest spowodowane przez pierścienie, chyba czeka mnie kapitalka!!!!
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 13-05-2008, 22:56   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Cześć.Właśnie to Ci wyjdzie przy kompresji.Najważniejsze żeby była w miarę równa, największa dopuszczalna różnica jest ok. 2 atmosfery ale to już jest bardzo zle,wtedy silnik został przegżany i przykro KAPA a z drugiej strony przy wielkiej różnicy w kompresji nie bołoby wolntch obrotów silnik by kulał a tego u Ciebie nie ma.Bardziej mi to wygląda na niedopatrzenie przy składaniu zaworów.Pomiar silnika wykonaj jak będzie zimny 1-na sucho( minimum jakieś 8 atm.) 2-wlej strzykawką do cylindra troche oleju i wiadomo jak się nie dzwignie to zawory.
 
 
 
piotrek998a 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: nysa
Wysłany: 14-05-2008, 14:17   
   Bolid: seicento 899


heniog1 a gdyby było coś z zaworami to tak by dymił? Chodzi fajnie, podejrzewam że to pierścienie, w przyszłym tygodniu sprawdzę zawory, zdejmę pokrywę, może coś tam faktycznie jest nie tak, uszczelniacze zaworów montował mi sąsiad-mechanik, raczej dobry fachowiec, podejdę do niego na konsultację.

[ Dodano: 20-05-2008, 14:04 ]
Witam ponownie, autko po serwisie, wszystko ok, kompresja dobra /odpadają pierścienie/, sonda Lambda ok, mieszanki ok. A on nadal dymi na biało, płyn nie ucieka, olej nie ubywa i nie przybywa, w serwisie powiedzieli, że nie mają do czego się doczepić, jeździć i niczym się nie przejmować, dziękuję ,,heniog 1" za rady i zainteresowanie, pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum