Hamulce przednie. |
Autor |
Wiadomość |
tomasz9244
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 27 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-06-2008, 18:30 Hamulce przednie.
Bolid: seicento 0,9 SPI |
|
|
W jednym z wątków przeczytałem, że klocki nie łączą się z rantem tarczy. Czy to prawda, bo jak rozebrałem zaciski to klocek nie miał równej powierzchni tylko dwa "wyżłobienia" takie półokrągłe jak od tarczy po obu stronach, no i słychać podczas jazdy jakby szuranie i zwiększające częstotliwość podczas szybszej jazdy. Pewnie trzeba przeszlifować rant ? Mam rację ? Acha i jeszcze jedno. Jeżeli wcisnę tłoczek to powinien on sam się znowu cofnąć ? Proszę o porady. |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-06-2008, 19:41
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
tomasz9244 napisał/a: | Jeżeli wcisnę tłoczek to powinien on sam się znowu cofnąć ? |
Dopóki nie będziesz pompować to powinien zostać wciśnięty... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-06-2008, 19:47
Bolid: Audi |
|
|
ja bym ci polecił wym. tarczy i klocków
link1
link2
przy takich cenach nie ma sensu się bawic w szlifowanie rantu itp |
_________________
 |
|
|
|
 |
Seba22
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2008, 19:47 Re: Chamulce przednie.
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
tomasz9244 napisał/a: | W jednym z wątków przeczytałem, że klocki nie łączą się z rantem tarczy. Czy to prawda, bo jak rozebrałem zaciski to klocek nie miał równej powierzchni tylko dwa "wyżłobienia" takie półokrągłe jak od tarczy po obu stronach, no i słychać podczas jazdy jakby szuranie i zwiększające częstotliwość podczas szybszej jazdy. Pewnie trzeba przeszlifować rant ? Mam rację ? Acha i jeszcze jedno. Jeżeli wcisnę tłoczek to powinien on sam się znowu cofnąć ? Proszę o porady. |
Hm
Co prawda nie jestem techniczny (przynajmniej nie do końca), ale klocek nie łączy się z rantem tarczy. Gdyby tak było, to kręciłby się razem z tarczą. Jeżeli ma wyżłobienia w powierzchni ciernej, to jest po prostu już uszkodzony, być może tarcza również. Chyba że wyżłobienia te nie są głabokie. Jeżeli słychać szuranie w czasie jazdy, to najczęsciej jest to problem nie odbijającago klocka - zanieczyszczone/zardzewiałe prowadnice klocków ham. Pomaga czasem oczyszczenie. Jak wcisniesz tłoczek w zacisk, to się już raczej nie cofnie... Sprecyzuj pytanie.
Pozdrawiam
Seba
Sej Żony |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-06-2008, 19:49
Bolid: Audi |
|
|
tzn podejrzewam ze pytał czy jak wciśnie tłoczek to czy nic nie zablokuje, wciśnięcie tłoczka do oporu podczas wymiany klocków nie powoduje żadnych ubocznych efektów, PAMIĘTAJ zeby przed pierwszą jazda po wymianie klocków podpompowac hamulec |
_________________
 |
|
|
|
 |
Seba22
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2008, 19:56
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
jerzyk napisał/a: | tzn podejrzewam ze pytał czy jak wciśnie tłoczek to czy nic nie zablokuje, wciśnięcie tłoczka do oporu podczas wymiany klocków nie powoduje żadnych ubocznych efektów, PAMIĘTAJ zeby przed pierwszą jazda po wymianie klocków podpompowac hamulec |
Dokładnie też podejrzewam
Ale lepiej uważać, żeby nie wywalić tłoczka przy zdjętym zacisku, bo zabawa się zaczyna...
Pozdrawiam
Seba
Sej żony |
|
|
|
 |
marcin z
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 13 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: 19-06-2008, 20:07
Bolid: SS1.1 |
|
|
jerzyk napisał/a: | ja bym ci polecił wym. tarczy i klocków
link1
link2
przy takich cenach nie ma sensu się bawic w szlifowanie rantu itp | rozbierz zobacz czy zacisisk nie blokuje się na prowadnicach i zrób jak radzi jerzyk po złożeniu właśnie musisz podpompować hamulce żebyś potem nie zdziwił się na pierwszym skrzyżowaniu tłoczki wychodzą dopiero jak naciśniesz hamulec natomiast same minimalnie się cofają żeby się nie blokowały
[ Dodano: 19-06-2008, 20:13 ]
jak się robi tył to tłoczki same wychodzą
[ Dodano: 19-06-2008, 20:14 ]
oczywiście są inne niż z przodu |
_________________ BLIKU |
|
|
|
 |
tomasz9244
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 27 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-06-2008, 20:49
Bolid: seicento 0,9 SPI |
|
|
Nie chodziło mi że klocek się łączy na stałe tylko się styka z rantem tarczy. Nie chcę wymieniać klocków bo są w bardzo dobrym stanie (jeżeli chodzi o ich grubość) tarcze także. To wyżłobienie nie jest aż takie głębokie.
[ Dodano: 19-06-2008, 20:58 ]
Rozebrałem hamulce i oczyściłem. Zaciski chodzą bez oporów na prowadnicach. Tam gdzie klocek leży w zacisku i na tych blaszkach tam posmarowałem smarem miedzianym ale nadal słychać szuranie. Skąd się bierze taka różnica grubości tarczy na rancie i na środku tarczy ?
[ Dodano: 19-06-2008, 20:59 ]
Wiem o tym że trzeba podpompować hamulec. Aż takim laikiem nie jestem he he. |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 20-06-2008, 15:48
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
tomasz9244 napisał/a: | Skąd się bierze taka różnica grubości tarczy na rancie i na środku tarczy ? | różnica wynika stąd, że klocek jest minimalnie krótszy od długości tarczy. W trakcie eksploatacji obydwa materiały wycierają się, a na końcu tarczy (rancie) pozostaje kawałek materiału, który nie ma styczności z klockiem. Tak właśnie powstaje ta wypukłość. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
|