smialy
konto ograniczone
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-09-2006, 07:07
Bolid: 900 SX LPG |
|
|
Problem dotyczyć może zakleszczenia klocków w prowadnicach, zapieczenia sprężyny na której porusza się zacisk, zapieczenia tłoczków.
W celu usunięcia usterki należy podnieść samochód, ale nie pozostawiać go na biegu, pokręć kołem, zahamować, jeszcze raz pokręcić. Jeżeli koło swobodnie się kręci a po zahamowaniu już nie to awaria może dotyczyć zapieczonych tłoczków które nie "odchodzą", jeżeli kręcąc kołem cały czas masz opór i tarcie to może to być zakleszczenie klocka w prowadnicach.
Zdejmij koło rozbierz hamulec (należy wyjąć zawleczke i wybić klin, przed przystąpieniem do pracy przeczyść delikatnie to miejsce szczotką drucianą). Po podniesieniu zacisku z tłoczkiem i wyjęciu klocków, przeczyść prowadnice, przeszlifuj miejce w którym klocek styka się z prowadnicami. Co do tłoczka jeżeli jesteś wyposażony np w klucz francuzki, możesz sprawdzić działanie tłoczka. Poproś kogoś żeby delikatnie nacisnął pedał hamulca, a ty obserwuj pracę tłoczka czy się wysunął i zchował. Jeśli się nie nie wysuwa lub po wysunięciu nie chowa to masz uszkodzony tłoczek. Nie podejmuję się jednak doradzić ci jego wymiany. Jedyne co mogę doradzić to wypchnąć tłoczek podważyć małym śrubokrętem gumkę która otula tłoczek przeczyścić szmatką nawiniętą na śrubokręt miejsce pod gumką (zbiera się tam pył ze startych klocków), potem napuścić pod gumkę ze strzykawki płynu hamulcowego (pobież ze zbiorniczka wyrównawczego).
Teraz należy wepchnąć tłoczek na swoje miejsce. Do tego potrzebny jest np klucz francuzki, trzeba włożyć go w zacisk kręcąc rączką klucza, jego szczęki się rozwierają i tłoczek zostanie wepchnięty na miejsce, jeśli masz mniejszy klucz podłuż kawałek drewienka pomiędzy klucz a zacisk. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez smialy 23-09-2006, 07:09, w całości zmieniany 2 razy |
|