czujnik położenia wału - szczelina |
Autor |
Wiadomość |
Tomi1000
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2008, 16:02 czujnik położenia wału - szczelina
Bolid: Seicento 1,1 SPI LPG |
|
|
Witam ponownie.
Mam następujące pytanie: Czy ktoś z was wie ile powinna wynosić szczelina między czujnikiem położenia wału, a wieńcem zębatym koła?
Oczywiście mam tu na myśli silnik 1100 SPI.
Znalazłem dane dotyczące innych silników począwszy od CC 700 na 1,6 Bravo skończywszy.
Wszędzie była podana szczelina od 0,4-1,0 mm.
Mierzyłem u siebie i mam 1,3 mm.
To ile wreszcie ma być |
_________________ Tomcio Paluszek |
|
|
|
 |
kurk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 15 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-10-2008, 17:15 Re: czujnik położenia wału - szczelina
Bolid: SC-900 |
|
|
Tomi1000 napisał/a: | Witam ponownie.
Mam następujące pytanie: Czy ktoś z was wie ile powinna wynosić szczelina między czujnikiem położenia wału, a wieńcem zębatym koła?
Oczywiście mam tu na myśli silnik 1100 SPI.
Znalazłem dane dotyczące innych silników począwszy od CC 700 na 1,6 Bravo skończywszy.
Wszędzie była podana szczelina od 0,4-1,0 mm.
Mierzyłem u siebie i mam 1,3 mm.
To ile wreszcie ma być |
Dla silnika 899 :
Po zamontowaniu czujnika szczelina miedzy kołem zębatym a czujnikiem powinna wynosić 0,4 do 1mm
Dla silnika 1108:
Wskazówki dotyczące umieszczenia i działania czujnika podane dla silnika 899 w rozdziale xxxx odnoszą sie również do silnika 1108.
Ksiażka WKŁ Fiat seicento( strona 95 i 79) |
|
|
|
 |
Tomi1000
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2008, 19:32
Bolid: Seicento 1,1 SPI LPG |
|
|
Wiesz kurk,
mam książkę WKŁ Fiat Seicento wydanie 1997 i tam przy silniku 1100 pisze, że szczelina ma być 1 mm +- 0,5
Więc niby, tak na chłopski rozum, może być od 0,5 - 1,5 mm. U mnie jest 1,3 mm, więc niby OK. Ale dlaczego przy wszystkich silnikach o których czytałem pisało, że ma być od 0,4 - 1,0 mm, a przy 1100 akurat by było inaczej? Coś mi się nie wydaje.
A najgorsze, że nie ma tej możliwości, żeby ten czujnik podregulować troche(zmniejszyć odległość od koła).
Wyczytałem gdzieś, że jak szczelina przekracza normę to należy czujnik wymienić. Dziwne to trochę, bo niby jak się mógł zużyć? Przez przepływ powietrza? Może się skurczył ze starości?
Sam już nie wiem.
Jutro jeszcze sprawdzę w 900 setce od siostry jak ta sprawa wygląda. |
_________________ Tomcio Paluszek |
|
|
|
 |
kurk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 15 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-10-2008, 19:41
Bolid: SC-900 |
|
|
Ja spisałem to z książki :
Wydanie 4 . warszawa 2005 rok.
A ten czujnik im jest bliżej dosunięty do koła pasowego- tym większy jest sygnał ( amplituda-napięcie).
Ale że to sygnał a nie "moc" dlatego może dobrze działać przy różnym odsunięciu od koła z zębami.
Lepiej żeby był bliżej niż dalej--większa pewność działania.
Szczelina nie jest regulowana bo : nie zużywa sie czujnik ani koło pasowe, nie ma potrzeb regulacji . |
|
|
|
 |
Tomi1000
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2008, 20:08
Bolid: Seicento 1,1 SPI LPG |
|
|
To z tego wynika, że u mnie jest źle skoro mam szczeline 1,3 mm.
Ale jak ją zmniejszyć skoro nie ma żadnej regulacji?
Czyżby się koło zębate odsunęło?
To chyba niemożliwe. |
_________________ Tomcio Paluszek |
|
|
|
 |
kurk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 15 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-10-2008, 20:20
Bolid: SC-900 |
|
|
Tomi1000 napisał/a: | To z tego wynika, że u mnie jest źle skoro mam szczeline 1,3 mm.
Ale jak ją zmniejszyć skoro nie ma żadnej regulacji?
Czyżby się koło zębate odsunęło?
To chyba niemożliwe. |
Nie jestem mechanikiem : ale wydaje mi sie że producent nie uznał za opłacalne robienie tego czujnika i wspornika z dokładnością bardzo dużą.
Ale zastrzegł sobie że szczelina powinna mieć tyle a tyle --żeby ustrojstwo działało dobrze.
Nie da sie spiłować wspornika czujnika? 0,3 mm to bardzo mało.
Jakoś sie nigdy nie przyglądałem temu ustrojstwu dokładnie |
|
|
|
 |
Tomi1000
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-10-2008, 20:30
Bolid: Seicento 1,1 SPI LPG |
|
|
A ja się temu już przyglądałem. Troche ciężo tam dojść, choć to na samym bregu, ale jest ciasno.
Wydaje mi się, że szybciej spiłuję obudowe czujnika, bo to plastik, a nie tak jak silnik odlew aluminiowy.
Coś muszę z tym pokombinować. Najwyżej jak spierniczę coś to kupię nowy czujnik, może będzie dłuższy... |
_________________ Tomcio Paluszek |
|
|
|
 |
|