Potrzeba porada fachowca |
Autor |
Wiadomość |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:27 Potrzeba porada fachowca
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam. Mam pytanie do osób które sie znają na nagłośnieniu bo ja dopiero zaczynam.
Radio: Sony Xplod CDX-M800
Tweetery: Carpower CRB-50
Przód: Pioneer TS-G1001i
Panele drzwiowe: LTC 65P47
Tył boczki: 4-drożne NISHICA NM-34XA
Bagażnik: cztery dwucewkowe BLG model BS 8010
W miejscu koła zapasowego dwa wzmacniacze 4-kanałowe Toxic TX1200N
Mam jeszcze dwie trójdrożne zwrotnice Dlaco Thunder ze starego sprzętu.
Teraz mam pytanie jak to wszystko podłączyć - zastanawiałem się żeby pod zwrotnice podłączyć głośniki w słupku, z deski rozdzielczej i z drzwi a z kolei zwrotnice do wzmaka a pod kolejne dwa kanały podłączyć głosniki z tylnych boczków. Drugi wzmacniacz będzie tylko pod zabudowe w bagażniku na każdy kanał jeden głośnik. I teraz zaczęły mi sie "schodki" czy będę musiał ze wzmacniaczy ciągnąć każdy z osobna kabel do akumulatora czy jest jakiś (rozdzielacz) nie wiem jak to nazwać jeśli jest coś takiego to czy będę musiał zmienić bezpiecznik na mocniejszy? I czy będzie mi potrzebny kondenstor- jeśli tak to ile Farad ?
Za każdą rade wielkie dzieki |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
smorczak [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 17:05
|
|
|
Też nie jestem super obeznany ze sprzętem i instalacjami Car-Audio, ale z tego co wyczytałem chociażby tylko na tym forum, wiem, że nie ma sensu ładować tyle głośników do tego takiej jakości. Zostawił bym tweetery w słupkach, wyrzucił te Pioneery z deski, te cosie z paneli i wsadziłbym tam coś konkretnego, niekoniecznie super drogiego (ja mam Powerbass S-C6 i grają ładnie). Tylne boczki też bym zostawił w spokoju jak i te 4 (po co aż tyle? nie lepiej jeden ale dobry?) "basowe" głośniki z bagażnika. Reasumując, widzę, że chcesz zrobić budżetowe audio. W takim razie dobry zestaw tweetery + midbassy + wzmacniacz i ewentualnie jakaś skrzynka jeśli chcesz. Jeśli źle mówię to niech mnie bardziej doświadczeni poprawią |
|
|
|
 |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 17-12-2008, 17:23
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Panele i boczki zagościły w sejku dzięki manualom w forum chciałem zobaczyć jaki efekt będzie z wyglądu a głośniki to taka zbieranina która została uzbierana od znajomych którzy kupowali całe zestawy głośnikowe i to co im zostało to ja za grosze kupowałem. Wszystko jeszcze jest na 10 miesięcznej gwarancji. A skrzynka w bagażniku to została zakupiona która była podłączona tylko 3 miesiące w cc pod wzmakiem z peiynmga ale nie dawała takiego efektu bo traciła na mocy z powodu braku kondensatora i słabego wzmaka
[ Dodano: 17-12-2008, 17:28 ]
Bardziej potrzebuje rady jaki kondensatorm i ile faradów ma być i czy jest możliwość podłączenia dwóch wzmaków pod jeden kabel plusowy żebym nie musiał tyle kabli przeciągać |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz

Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 18-12-2008, 00:04
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
H@des napisał/a: | jaki kondensatorm i ile faradów ma być i czy jest możliwość podłączenia dwóch wzmaków pod jeden kabel plusowy żebym nie musiał tyle kabli przeciągać |
spieszę z pomocą
Co do podłączenia dwóch wzmacniaczy pod jeden przewód - tak , jest to możliwe Tyle , że przewód zasilający musi być o sporym przekroju - 25 mm2 minimum
Rozdzielacz kupisz na alledrogo.pl .. albo w sklepie z Car Audio
Najlepiej za jego pomocą rozdzielić przewód zasilający (ja miałem to zrealizowane na zaciskach kondensatora .. i mi Pan Sędzia na zawodach powiedział , że tak nie może być )
Co do kondensatora , to stara szkoła mówi : " każde 500 W RMS powinno być zabezpieczone kondensatorem 1F"
pamiętaj , że kondensator musi być umieszczony max 30 - 40cm od wzmacniacza (tyle może mieć przewód) by spełniał swoją rolę |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
 |
|
|
|
 |
GrzegorzW
Bywalec
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18-12-2008, 21:13
Bolid: Fiat Seicento 0.9 & Wartburg 1,3 z LPG |
|
|
KurczaK ty miałeś w ręce kiedyś przewód 25mm²?
Ja do spawarki mam 16mm².
Jak przewodzik do wzmacniacza to 10mm² max 16mm².
Zadam Ci pytanie. Ile minut grania wytrzyma ci akumulator 40Ah? Przy obciążeniu 40A to ok 30minut.
Jak przeprowadzisz przewód 25mm² czym bo zabezpieczysz przed zwarciem i jak takiego grubasa podepniesz do wzmacniacza pod takie małe zaciski
Nawet jeśli silnik będzie pracował czyli aku będzie doładowywany to niewiele to pomoże ponieważ żeby alternator dawał max prądu to obroty silnika też muszą być odpowiednie
Przykładowe wyliczenie:
Moc pobierana ok. 500W czyli 42A
Przewód do wzmacniacza np. 10mm² 6mb Opór przewodu R=0,012Ω
Chwilowy Spadek napięcia na przewodzie ΔU = ΛI x R = 42A x 0,012Ω= 0,5V
Czyli napięcie na wzmacniaczu będzie wahało się pomiędzy ok 12V.
Lepiej dać przewody 10mm² lub 16mm² oraz kondensator 1F ( 1,5F )
Polecam 10mm² max 16mm² .
Dasz przewodzik 25mm² zabulisz 30zł za metr czyli prawie 200zł za kabelek A przepchnij go pomiędzy akusiem a bagażnikiem Powodzenia |
|
|
|
 |
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz

Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 18-12-2008, 21:49
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
GrzegorzW, odsyłam Kolegę do regulaminów PASCA
ew. Mała encyklopedia Car Audio
Tam kolego znajdziesz odpowiednią tabelę
GrzegorzW napisał/a: | przepchnij go pomiędzy akusiem a bagażnikiem |
chcesz zdjęcia ?
GrzegorzW napisał/a: | Ile minut grania wytrzyma ci akumulator 40Ah? Przy obciążeniu 40A to ok 30minut. |
KTS 2007 - system grał pełną mocą przez 2h i dopiero Radio poinformowało mnie o zbyt niskim napięciu (akku Centra Futura 45 Ah)
GrzegorzW napisał/a: | ty miałeś w ręce kiedyś przewód 25mm²?
Ja do spawarki mam 16mm². |
Adam ... pomocy |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
 |
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 19-12-2008, 14:07
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
GrzegorzW napisał/a: | ponieważ żeby alternator dawał max prądu to obroty silnika też muszą być odpowiednie |
hmmm - nie pomyliles z pradnica ?
GrzegorzW napisał/a: | czym bo zabezpieczysz przed zwarciem |
bezpiecznikiem dobranym pod wzgledem dlugosci i przekroju przewodu ?
GrzegorzW napisał/a: | jak takiego grubasa podepniesz do wzmacniacza pod takie małe zaciski |
za pomoca zlaczek widelkowych np Sinuslive lub AIV (sa do 50mm2)
Wogole to po co kombinowac - mamy gotowe tabele jak pisze Maciej - znamy moc wzmacniacza dlugosc przewodu przekroj przewodu wartosc bezpiecznika i gra. |
_________________
 |
|
|
|
 |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
|
|
|
 |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 22-12-2008, 18:49
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
ADAMSKY, dzięki bo już sam nie wiedziałem gdzie i pod jaką nazwą tego szukać |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
|