da się skręcić maglownice? |
Autor |
Wiadomość |
korba85
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 26 Skąd: Poland
|
Wysłany: 07-01-2009, 23:46 da się skręcić maglownice?
Bolid: seicento 1.1 SPI |
|
|
Witam. W moim seicento na maglownicy czuć luzy, jeszcze lekkie. Czy można skręcić maglownice aby je zniwelować?
Czy mozna to zrobic widoczna srobą?
(zdjecie zaczerpniete z aukcji z allegro) |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:21
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Ogólnie da się, śruba do tego miedzy innymi służy. Ale jest ale... - z drugiej strony wałek ślimakowy chodzi na tulejce plastikowej. Po jakimś czasie tulejka się wyrabia (a w razie uderzenia pęka) i również powstaje luz, tym razem już niemożliwy do zniwelowania bez wymiany tejże tulejki. Niestety w warsztatach regeneracja jest kosmicznie droga (ok 300zł) więc polecam zakup regenerowanego zamiennika. Sam taki nabyłem (cena ok 200zł) i drugi rok spokój. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:10
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
To ja mam pytanie odnośnie luzu. Sej ma 69kkm przebiegu i gdy na psotoju ruszam szybko kierwnica w lewo i prawo (tak jak sie sprawdza luz) to złychać stukanie. Z początku myślałem ze to koncówki drążkow kierwoniczych lub same drązki się wyrobiły i mają luz, ale po sprawdzeniu okazało się że nie ma luzu... |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:24
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Bandzior napisał/a: | Z początku myślałem ze to koncówki drążkow kierwoniczych lub same drązki się wyrobiły i mają luz, ale po sprawdzeniu okazało się że nie ma luzu... | kto sprawdzał? Ogólnie to ciężko jest samemu zlokalizować przyczynę luzu. U mnie przekładnia poległa na zasranym spowalniaczu, który przejechałem przy 60km/h.
[ Dodano: 08-01-2009, 18:25 ]
Bandzior napisał/a: | gdy na psotoju ruszam szybko kierwnica w lewo i prawo (tak jak sie sprawdza luz) to złychać stukanie. | w sumie mało który sejek nie ma takiego stukania... Ale sprawę trzeba zbadać. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:40
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Sam sprawdzałem czy nie ma luzu. Na padaniu technicznym zresztą też nie wykryli luzu. Te stukanie nie jest głośne ale jest. U mnie w bolidzie (Wartburg) takiego czegoś nie ma ale u ojca jest i to mnie zastanwaia co to może byc. |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 08-01-2009, 19:00
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Bandzior napisał/a: | Sam sprawdzałem czy nie ma luzu. Na padaniu technicznym zresztą też nie wykryli luzu. Te stukanie nie jest głośne ale jest. U mnie w bolidzie (Wartburg) takiego czegoś nie ma ale u ojca jest i to mnie zastanwaia co to może byc. | to ja proponuję wizytę w fachowym warsztacie i kontrolę stanu ukł. kierowniczego. Przegląd techniczny jest po to, żeby cię Policja nie ścigała - nie po to, by sprawdzić stan auta... |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:46
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
niemiec napisał/a: | Bandzior napisał/a: | Sam sprawdzałem czy nie ma luzu. Na padaniu technicznym zresztą też nie wykryli luzu. Te stukanie nie jest głośne ale jest. U mnie w bolidzie (Wartburg) takiego czegoś nie ma ale u ojca jest i to mnie zastanwaia co to może byc. | to ja proponuję wizytę w fachowym warsztacie i kontrolę stanu ukł. kierowniczego. Przegląd techniczny jest po to, żeby cię Policja nie ścigała - nie po to, by sprawdzić stan auta... |
To jak to wyglada u fachowców? Mają jakies nadprzyrodzone zdolności zeby sprawdzić luzy??
Od kilku lat bawie sie samochodami i wiem co i jak sprawdzic aby być pewnym że to nie drązki i ich końcowki. |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 08-01-2009, 23:22
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Bandzior napisał/a: | niemiec napisał/a: | Bandzior napisał/a: | Sam sprawdzałem czy nie ma luzu. Na padaniu technicznym zresztą też nie wykryli luzu. Te stukanie nie jest głośne ale jest. U mnie w bolidzie (Wartburg) takiego czegoś nie ma ale u ojca jest i to mnie zastanwaia co to może byc. | to ja proponuję wizytę w fachowym warsztacie i kontrolę stanu ukł. kierowniczego. Przegląd techniczny jest po to, żeby cię Policja nie ścigała - nie po to, by sprawdzić stan auta... |
To jak to wyglada u fachowców? Mają jakies nadprzyrodzone zdolności zeby sprawdzić luzy??
Od kilku lat bawie sie samochodami i wiem co i jak sprawdzic aby być pewnym że to nie drązki i ich końcowki. |
spokjnie kolego, miałem tylko na myśli to, że przegląd techniczny nie jest wykładnią stanu autka. W końcu wszyscy wiemy, że nieraz wystarczy tylko "dycha górką" dla "pana Mietka" i na przegląd możemy udać się jedynie z dowodem rejestracyjnym - auto nie potrzebne...
Osobiście podejrzewając maglownicę (po zaliczeniu spowalniacza pojawiły się luzy i stukanie) pojechałem do dobrego warsztatu, gdzie mechanior obmacał mi po kolei końcówki, drążki i w końcu sam magiel. I w ten cudowny sposób dowiedziałem się, że oprócz skrzywionego drążka magiel mam do wymiany. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
|