Hamulec awaryjny |
Autor |
Wiadomość |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-02-2009, 18:20 Hamulec awaryjny
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Podciągnąłem dziś linkę ręcznego i mam taki problem:
Już na trzeciej zapadce lewe koło jest zablokowane tak, że się nie da ruszyć ale prawe hula jakby piekła nie było
Pół roku temu wymieniłem linkę, przewody, cylinderki i szczęki z okładzinami, reszta ma min. 4lata.
Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 18:23
|
|
|
rozbierz prawe koło i zobacz czy linka nie spadła ze szczeki i czy w ogóle pracuje w pancerzu. przed regulacją się cos działo ?? |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:30
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Linka pracuje ale nie wiem jak sprawdzić czy spadła czy nie? Chodzi Ci o to czy trzyma za rozpierak? To trzyma. A dziać się działo.
Po wymianie linki ręczny w ogóle nie chodził ale przesmarowanie pomogło i okazało się że prawe koło nie trzyma. Więc rozebrałem, pociągałem, pogmerałem, postukałem i było ok aż do pewnego sobotniego popołudnia gdy na dojeżdzie do ronda coś stukneło i od tej pory coś zaczęło szorować w tym kole, z czasem przerodziło się to w pisk. Jak w końcu dziś zabrałem się do regulacji to zdjąłem bęben i okazało się że tuleja piasty szoruję o sprężynkę spinającą szczęki - pogmeranie znów pomogło
Niestety po naciągnieciu linki okazało się, że ręczny znów tego koła nie trzyma. Majster (od siedmiu boleści zresztą) powiedział, że tak ma być i już. Nie mam siły do tego hamulca bo przynajmniej 2 razy w roku są z nim jakieś problemy |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:29
|
|
|
kurcze a moze linka jest za długa ? bo kurde niesamowite jaja i drażni mnie to też troche bo kurde prosta budowa tam jest a jednak ma się co zepsuć a szczęki dobrze poskładałeś ? dałbyś rade jakieś foty porobić ? linka z ręcznego jest jedną całością i w poowie owija się o ręczny moze coś ci się kurde krzywo złapało ? |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-02-2009, 14:58
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Może masz racje, mechanik co robił mi te hamulce mógł krzywo linkę założyć i teraz jedno koło blokuje podczas gdy drugiego jeszcze nie zdążyło.. Chociaż z drugiej strony jest tam pancerz i raczej nieodpowiednie założenie jest niemożliwe.
Mogłem wymienić wszystko naraz a nie ciąć koszta i tylko pare części
Pobawię się jeszcze z kołem i linką a mechanika trzeba zmienić na innego, o. |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
IKnife
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 122 Skąd: Kosina/Łańcut/Rze
|
Wysłany: 25-02-2009, 16:22
Bolid: Seicento 899cm3 |
|
|
mógł nierówno założyć, bo tam są dwa pancerze i na środku jest to śróbą skręcone.
Zwróć uwagę na zdjęcie:
proponuję jak masz kanał to się temu przyjżeć |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2009, 17:52
|
|
|
a jakbyś sie wgramolił pod autko i pooglądął czy da sie dostrzec czy jest równo ? |
|
|
|
 |
IKnife
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 122 Skąd: Kosina/Łańcut/Rze
|
Wysłany: 25-02-2009, 19:39
Bolid: Seicento 899cm3 |
|
|
Gumiś666 napisał/a: | a jakbyś sie wgramolił pod autko i pooglądął czy da sie dostrzec czy jest równo ? |
dało by się, tylko trzeba odkręcić oslonę która jest nad wydechem. Poluzować linkę i zaciągnąć ręczny niech się wyrówna - może pomoże |
|
|
|
 |
konrad_80
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: xxx
|
Wysłany: 25-02-2009, 20:55
Bolid: seicento |
|
|
Witam
Dwa dni temu walczyłem z linka od recznego.Powód linka zapiekła sie w srodku pancerza. Troche WD40 i smaru w spray-u pomogło. Wracajac do twojego problemu na zdjeciu wyzej widac ze na koncach linki masz sprezyny wiec jezeli linka poruszała sie w pancerzu to troche trudna ja załozyc nie równo. Mocujesz ja na wachaczu(pancerz) i w poblizu tego ciegna od recznego, wiec teoretycznie powinna sie sama ustawic(sprezyny same ja powinny rozepchnac). A co do tej osłony tłumnika to wystarczy ja delikatnie odgiac. Tak czy inaczej powinienes wyjac linke i sprawdzic czy sie nie zatarła gdzies w pancerzu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-02-2009, 22:39
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Gumiś666 napisał/a: | a jakbyś sie wgramolił pod autko i pooglądął czy da sie dostrzec czy jest równo ? |
No trudno podciągnać linke bez przebywania pod autem.. Na moje laickie oko zamontowana jest ok.
IKnife napisał/a: | trzeba odkręcić oslonę która jest nad wydechem |
Zgubiłem jakiś czas temu na trasie Warszawa - Katowice.
konrad_80 napisał/a: | sprawdzic czy sie nie zatarła gdzies w pancerzu. |
No bez przesady po pół roku? Z czego przez 3mce nie była używana bo mechanik sp..ł robote. Ręcy opadają |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-02-2009, 22:42
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
IKnife napisał/a: | mógł nierówno założyć, bo tam są dwa pancerze i na środku jest to śróbą skręcone. |
No tak ale jeżeli pancerze są założone w odpowiednim miejscu to czy dałoby się tą linkę źle założyć na zaczep od regulacji? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-03-2009, 20:35
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
Dla potomnych:
Okazało się, że tarczę kotwiczną rdza zjadła do tego stopnia że pourywały się zaczepy od szczęk i się nie rozchodziły. Skutek tego taki że brak hamulca ręcznego i nożnego na tym kole. |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
obcy21
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 153 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 02-03-2009, 18:06
Bolid: audi 80 B4 1.9 TD |
|
|
etyl77 napisał/a: | Podciągnąłem dziś linkę ręcznego |
przyznam się bez bicia ale nie szukałem powiedzcie mi jak mogę podciągnąć ręczny hamulec, bo jak zaciągnę to sobie spokojnie mogę jechać - takie lekkie hamowanie czuć, ale chce aby się blokowały jak należą. |
_________________ to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ?? |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2009, 18:18
|
|
|
musisz dostac się pod auto i odgiąć blachę nad tłumikiem tak mniej więcej w połowie autka tam masz taką śrubkę i nakretki nie niej bierzesz 2 klucze 13 popuszczasz kontre i podciągasz oczywicie ręczny spuszczony jak bedziesz uwazał ze masz dobry ręczny to spróbuj przetoczyć autko kawałek po podłożu jak bez problemu to ok znaczy że kołą się nie blokują jak ciężko to trochę popuść ręczny chyba że masz dostęp do podnośnika |
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 02-03-2009, 18:33
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
Witam.Kończy się zima i przed sezonem wiosennym warto się bardziej zagłębić w swoje hamulce.Masz autko z 2000r i nie wiadomo kiedy była porządna kontrola zadnich kół.Zdejmij na początku koła i bębny, oceń stopień zużycia bębnów,szczęk,przesmaruj rozpieraki i sprawdz cylinderki czy nie są zatarte.Dopiero po takiej kontroli przystąp do wymiany bądz regulacji hamulca ręcznego.Regulacja tak jak napisał kolega Gumiś666 i co ważne tył powinien być całkowicie odciążony najlepiej na kozłach-mniej się narobisz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|