Przesunięty przez: szymonek 07-04-2007, 19:30 |
Podłączanie alarmu |
Autor |
Wiadomość |
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29-12-2006, 12:38 Podłączanie alarmu
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
Witam!
Chcę sobie zamontować w moim Sejku alarm Muszę dostać się do przewodów od kierunkowskazów, sterowania centralnym zamkiem (fabrycznym), przewodów idących od włączników świateł przy drzwiach, przewodu zasilającego ze stacyjki i in.
Gdzie najlepiej umieścić centralkę sterującą?
Co najlepiej zdemontować, żeby mieć dobre dojście się do tych przewodów?
pozdrawiam i dziękuję za odp.
Viater |
|
|
|
|
tomas1977
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 08 Maj 2006 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-12-2006, 21:52
Bolid: Seicento 1.1 Hobby |
|
|
Ja jak montowalem alerm korzystalem z takiej pomocy, dal mi to znajomy ktory mial wtyki w ASO fiata. Centralka alarmu Wlozona jest za lewym przednim glosnikiem tam jest sporo miejsca wiec chyba to najlepsze miejsce i najblizej do okablowania. Ponizej jest opis poszczegolnych kabli co jak i gdzie podpiac. Szukaj tych kabli za skrzynka z bezpiecznikami jak rowniez pod listwa przy slupku drzwi lewych:)
ZASILANIE – czerwony gruby
PO ZAPLONIE – pomarańczowo biały (długa listwa) – nie wpinać się w różowy
KIERUNKOWSKAZY – na słupku niebieski czarny biały
ODCIECIE ZAPLONU – brązowo biały lub zielono czarny lub fioletowo żółty – grubsze przewody
CENTRALNY – cienkie biały i niebieski przy wychodzących z drzwi
WYŁĄCZNIK DRZWI – czarno biały pod listwa przy szybie
Mam nadzieje ze troszke ci to pomoze. Pamietaj by wszystkie polaczenia lutowac. |
|
|
|
|
orzech
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2007 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-01-2007, 11:47
Bolid: SC |
|
|
ja umieszczalem centralke za lewym glosnikiem, kostka z kierunkami jest w lewym slupku na dole (sa trzy kostki, najlepiej wlacz kierunek i szukaj na ktorym masz napiecie), +12 po zaplonie wez spod stacyjki (tez nie pamietam ktory to ale miernik w reke i sprawdzasz), syrene do komory silnika przeciagalem przez gume obok linki od predkosciomierza, potrzebujesz jeszcze podpiac sie pod lampke ktora podaje +12 gdy nie swieci!!, zrobisz to podpinajac sie pod stycznik od drzwi, pamietaj tez zeby w przypadku montazu dodatkowego czujnika drzwi (np. klapy) zamontowac diode prostownicza bo po otwarciu klapy bedzie swiecic sie lampka. |
|
|
|
|
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 04-01-2007, 13:00
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
orzech napisał/a: | ja umieszczalem centralke za lewym glosnikiem, (...) potrzebujesz jeszcze podpiac sie pod lampke ktora podaje +12 gdy nie swieci!!, (...) |
W jaki sposób najlepiej dostać się do tych wszystkich przewodów?
Co odkręcić, żeby mieć dobre dojście za lewy (ten od kierowcy?) głośnik?
Po co mam się podpinać pod lampkę? W schemacie mojego alarmu mam tylko pokazane 3 przewody, które podpinam pod czujniki drzwi. |
|
|
|
|
orzech
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2007 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-01-2007, 13:45
Bolid: SC |
|
|
lampke czyli chodzilo mi czujnik drzwi to bez roznicy, i tak wystarczy podpiac sie tylko pod 1, a co do dojscia za lewy glosnik to wystarczy go odkrecic i tam umiescic centralke alarmowa i z niej wyprowadzic wszystkie przewody |
|
|
|
|
|