FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek rozrządu...słabo napięty?
Autor Wiadomość
Tomitom 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-02-2009, 22:26   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi ActiV


Panowie a jak pasek rozrzadu jest tak naciagniety ze da rade go zgiąc o te 90%, a mimo to w serwisie stwierdzili ze moze byc za mocno naciągnięty i pompa wody wydaje dzwieki/jeki?bez wycieku plynu, czy to jest możliwe?
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 54
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 21-02-2009, 22:34   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Jęki wydaje zbyt mocno napięty pasek i to dopiero jak się nagrzeje a pompa nie ma z jękiem nic wspólnego.Popuścić pasek i jęki znikną.
_________________

 
 
 
Tomitom 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12-03-2009, 09:52   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi ActiV


odgrzewam temat.
sprawdziłem nawet wymieniłem jeszcze raz pasek na nowy(zeby czasem nie był poprzedni felerny) ale efekt jest nadal, jak juz auto dostanie temperatury (nie słychać juz klekotania klawiatury) to pojawia sie owy dźwięk charakteryzujący sie jak by metalicznym chrobotaniem i jak sie palec przyłoży do cewki to tak jak jest ten dźwięk to silnik ma takie drganie.przypomina mi to troche jak by sie łozysko jakies rozpadało, ale jest to możliwe ze np siada łożysko w pompie wody a mimo to nie ciekniechodz przy zminie paska była sprawdzona i wyczuwalnych luzów nie miała , bo alter łożyska ma ok zero luzów, napinacz tez sie kreci.najgorsze jest to ze nie da sie jednoznacznie okreslic miejsca dzwieku (ogólnie tak z lewej strony silnik(jak patrzy sie z przodu)
 
 
karan 
nówka sztuka ;)

Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-03-2009, 10:29   
   Bolid: SC


Tomitom napisał/a:
odgrzewam temat.
sprawdziłem nawet wymieniłem jeszcze raz pasek na nowy(zeby czasem nie był poprzedni felerny) ale efekt jest nadal, jak juz auto dostanie temperatury (nie słychać juz klekotania klawiatury) to pojawia sie owy dźwięk charakteryzujący sie jak by metalicznym chrobotaniem i jak sie palec przyłoży do cewki to tak jak jest ten dźwięk to silnik ma takie drganie.przypomina mi to troche jak by sie łozysko jakies rozpadało, ale jest to możliwe ze np siada łożysko w pompie wody a mimo to nie ciekniechodz przy zminie paska była sprawdzona i wyczuwalnych luzów nie miała , bo alter łożyska ma ok zero luzów, napinacz tez sie kreci.najgorsze jest to ze nie da sie jednoznacznie okreslic miejsca dzwieku (ogólnie tak z lewej strony silnik(jak patrzy sie z przodu)


a napinacz paska rozrządu nowy? bo mi kiedys wył strasznie
 
 
 
Tomitom 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12-03-2009, 10:43   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi ActiV


karan napisał/a:
a napinacz paska rozrządu nowy


nowy z SKF

to nie jest wycie, dzwiek jak by wywołany ruchem obrotowym i jest to metaliczne.
 
 
Antoniusz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: 18-03-2009, 13:55   
   Bolid: SEICENTO 1.1


.najgorsze jest to ze nie da sie jednoznacznie okreslic miejsca dzwieku (ogólnie tak z lewej strony silnik(jak patrzy sie z przodu)
ja lokalizuje dzwięki przy pomocy styliska od łopaty(skróconego), przykładam z jednej strony do np. alternatora z drugiej do ucha. W ten sposób można osłuchać cały silnik- to działa!
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2009, 20:49   

Antoniusz napisał/a:
ja lokalizuje dzwięki przy pomocy styliska od łopaty(skróconego), przykładam z jednej strony do np. alternatora z drugiej do ucha. W ten sposób można osłuchać cały silnik- to działa!

potwierdzam działa ! tez tak robię ;P
 
 
Rafal 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 18-03-2009, 20:59   
   Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r.


Sztylp od siekiery mi pomógł jak w altku rumbały łożyska!!!!!!
_________________
RAFFAELLO:)))
 
 
 
Tomitom 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-03-2009, 18:30   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi ActiV


Czyli jednym słowem Łopatologicznie:-) podchodzicie do napraw;-)

muszę to sprawdzić
 
 
piter3173 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Pyrzowice
Wysłany: 03-03-2014, 15:54   
   Bolid: seicento


Witam sprawdziłem pasek rozrządu i był luźny więc go podciągnąłem i po przejechaniu około 10tyś. pękł ale mamy ten przywilej że w seju 1.1 jest układ bezkolizyjny.Całość kosztowała mnie wraz z robocizną 300 zł tj. pompa wody, pasek,napinacz, płyn i pasek alternatora.Wszystko z najwyższej pułki.Mechanik uświadomił mnie że starego paska się nie podciąga tylko wymienia na nowy.
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 03-03-2014, 16:37   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


piter3173 napisał/a:
Mechanik uświadomił mnie że starego paska się nie podciąga tylko wymienia na nowy.

Dobrze Tobie powiedział mechanik.
_________________

 
 
 
Tomitom 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-03-2014, 21:45   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi ActiV


czy w tych 300 zł były części i robocizna??


Ja kupowałem oryginalny pasek i napinacz z Fiata 140zł pasek do altka 30zł
pompa SKF przy okazji uszczelnienie wału i wałka 2x20zł wszystko w kupione w aso.

Altka tez kupiłem oryginalnego ( taki jak miałem zamontowany DENSO za 250zł Oryginał nowy NIE regenerowany.
 
 
piter3173 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Pyrzowice
Wysłany: 04-03-2014, 20:39   
   Bolid: seicento


Całość kosztowała mnie wraz z robocizną 300 zł tj. pompa wody, pasek,napinacz, płyn i pasek alternatora.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-03-2014, 22:12   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


to coś mało policzył albo wsadził takie sobie części. jak ja wymieniałem to pasek 40 zł, pompa 150 i rolka 60 zł... można pompe i za 70 zł kupić, jednak ja preferuje skf
_________________

 
 
piter3173 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Pyrzowice
Wysłany: 05-03-2014, 13:54   
   Bolid: seicento


to jest mój kuzyn mam rachunki robocizna za grosze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum