FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po hamowni
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 26-04-2009, 22:19   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Finger napisał/a:



MOj sejek


a to twoje to seria jest?? i na jakim osprzęcie?


Kto ma niech zapodaje wykresiki będzie można sobie porównać i zobaczyć co dają jakie mody, ja muszę poszukać swoich wcześniejszych wykresów.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Finger 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 27-04-2009, 08:46   
   Bolid: seicento 1.2


Witam Wuniek. Jest to vanik z silnikiem od palio. 1.2 8V . Wszystko seria oprocz wydechy, bo jest przelot i dolotu z filtrem. Jedyny mankament to ze mam skrzynie vanowska S i w najblizszym czasie bede wymienial na abhartowska. reszsta bardzo fajnie. Spala bardzo malo, tylko ze mi na tym nie zalezy bo jest on dla mnie jako drugi samochod. jak sie znajda fundusze to bede grzebal. Bylem na hamowni jak go kupilem zeby sie przekonac czy jest sens inwestowac w niego. Ale wydaje mi sie ze nie ma zle :) Pozdrawiam. Jakby ktos mial skrzynie krotka niech sie do mnei odezwi a powinnismy sie dogadac :)
_________________

 
 
 
Lowdrifter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-04-2009, 12:36   
   Bolid: Seicento 1.1 GTXpro


Wuniek napisał/a:

(...)
Stoczone koło zamachowe (stad mało Nm)
(...)

Masa koła zamachwego nie ma żadnego wpływu na moc i moment obrotowy silnika, natomiast jaki jest efekt w czasie jazdy to każdy wie.

Jednak po przez charakterystyczny sposób pomiaru mocy i momentu na hamowni, przy lżejszym kole zamachowym obydwie wartości (moc i moment obr) wychodzą zawsze troszkę większe niż na cięższym kole zamachowym dla tego samego silnika.


krzycho506 napisał/a:

Co oznacza Zielona Krzywa na Wykresie???? :roll: :roll:

Jest to wartość mocy oporów w czasie pomiaru na hamowni. Lecz nie oznacza ona kompletnie nic dla mocy i momentu silnika, ani tym bardziej dla oporów w czasie jazdy, służy jedynie do kalibracji hamowni dla danego pomiaru (samochód + bieg), gdyż nawet dla tego samego pojazdu, przy pomiarach na różnych biegach będzie ona inna, a wartość mocy i momentu obr silnika wychodzi podobnie (taka jest idea działania hamowni).

Oczywiście pisząc "różnych biegach" mam na myśli osiągniętą prędkość max na hamowni (każdy samochód ma inną), a nie że pomiar raz wykonuje się na piątce a raz na dwójce. Pomiar powinno zawsze wykonywać się na najwyższym możliwym biegu, przy którym przy odcięciu paliwa nie przekroczy się prędkości max dla danych opon.

Pozdrawiam, Leon

Aha, poszukam również swojego wykresu i zapodam.
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 27-04-2009, 13:57   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Lowdrifter napisał/a:
Wuniek napisał/a:

(...)
Stoczone koło zamachowe (stad mało Nm)
(...)

Masa koła zamachowego nie ma żadnego wpływu na moc i moment obrotowy silnika, natomiast jaki jest efekt w czasie jazdy to każdy wie.


no tutaj bym się nie zgodził bo koło zamachowe robi za akumulator energii cięższe trudniej rozpędzić za to potem trudniej zatrzymać, w moim przypadku odleżenie miało na celu osiągniecie efektu szybszego wkręcania się na obroty, no ale upierać się nie będę bo specem od fizyki ani od hamowni nie jestem
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Lowdrifter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-04-2009, 14:45   
   Bolid: Seicento 1.1 GTXpro


Wuniek napisał/a:

(...)
koło zamachowe robi za akumulator energii cięższe trudniej rozpędzić za to potem trudniej zatrzymać, w moim przypadku odleżenie miało na celu osiągniecie efektu szybszego wkręcania się na obroty(...)

Jest dokładnie tak jak piszesz i dokładnie po to się odchudza koło zamachowe :)



Chciałem tylko nadmienić, że nie ma to żadnego wpływu na Nm i KM.
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 27-04-2009, 14:50   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


kolo to sie odchudza z calym walem dociskiem srobami itp i wtedy to daje bardzo duze korzysci samo odchudenie kola daje bardzo niewielkie korzysci a napewno Nm leci w dol, przy seri szybsze wkrecanie na obroty nic nie da bo bedzie wył a stal w miejscu :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 27-04-2009, 15:08   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


TVC napisał/a:
kolo to sie odchudza z calym walem dociskiem srobami itp i wtedy to daje bardzo duze korzysci samo odchudenie kola daje bardzo niewielkie korzysci a napewno Nm leci w dol, przy seri szybsze wkrecanie na obroty nic nie da bo bedzie wył a stal w miejscu :P


ja mam kompleksowo wyważone koło było liźnięte po prostu przy okazji i to nie jakoś mega dużo
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Lowdrifter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-04-2009, 15:15   
   Bolid: Seicento 1.1 GTXpro


TVC napisał/a:
(...) napewno Nm leci w dol(...)


Nie leci w dół a pozostaje bez zmian. Natomiast jak sprawdzisz na hamowni, to wyjdzie nawet przeciwnie - że wzrośnie :idea:
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 27-04-2009, 15:28   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


no to ci powiem ze nie :P nawet niejaki Karan mierzyl (1.1) przed swapem po zamontowaniu lekkiego kola wyniki poszly w dol :P ja u siebie po zamontowaniu do serii 1.2 zauwazylem ze delikatnie lepiej sie wkreca i jedzie (mniejsza masa latwiej rozkrecic), ale np gorka to mega juz zamulka sie wlaczala :P (mniejsza masa), tak wiec jak ktos planuje jakies dalsze mody warto (a jeszcze bardziej caly dol wywazyc),jak do serii to nie specjalnie chodz czasami udaje sie cos zyskac :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 28-04-2009, 10:26   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Znalazłem stare wykresy :) pierwszy jest zaraz po pierwszym remoncie jak to go syntetykiem zalałem po 40tys km i się wzięło przeczyściło w silniku, to był 1 etap przeróbek auto dostało wałek 866 reszta seria MPi głowica troszkę poprawiona, 2 wykresik jest po kolejnym remoncie kiedy to został wyważony dol silnika stoczone kolo zamachowe i glowica została troszkę więcej splanowana żeby podnieść kompresje, autko cały czas na kompie MPi


I ostatni wykresik, tutaj juz zmian było sporo czasu tez trochę upłynęło bo ze 2 lata, ze zmian głowica 1.2, wałek rewara 270, dolot jankowy, przepustnica 1.6, wydech 1.2, komp SPi ecumaster(auto jeszcze nie wystrojone)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum