FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor z 4P
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 22-05-2009, 23:30   Kolektor z 4P
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Siema,

jako ze poszukiwania silnika 1.4 nadal trwają (z ciekawostek okazało się że są silniki z rodziny Fire zwane tez SuperFire są to wszystkie 16v i maja jakis myk z łożyskowaniem wału) trzeba ukierunkować się na coś co można wyskrobać w wolnym czasie, i tak padło na kolektor ssący z 4P od razu mówię że robię to tylko dla tego ze zawsze chciałem coś takiego mieć nie spodziewam się radykalnego przyrostu mocy ale chce to poczuć(teraz mam TB 46mm) :)

Tak wiec trzeba zacząć od kupna przepustnic motocyklowych są różne szkoły jeżeli chodzi od dobór średnicy przepustnic, fakty są takie że kanał dolotowy w glowicy z P75 ma ok 30mm i przydało by się tam zapodać przepustnice podobnej średnicy, problem w tym ze motory kręcą się nawet do 14tys obr i nawet silniki 600 maja już przepustnice prawie 40mm, to tyle z teorii teraz troszkę konkretów:

ITB size guide

Up to 30 BHP/CYLINDER - 30mm
up to 33 BHP/CYLINDER - 32mm
up to 39 BHP/CYLINDER - 35mm
up to 46 BHP/CYLINDER - 38mm
up to 51 BHP/CYLINDER - 40mm
up to 56 BHP/CYLINDER - 42mm
Up to 65 BHP/CYLINDER - 45mm
up to 74 BHP/CYLINDER - 48mm
up to 80 BHP/CYLINDER - 50mm
up to 87 BHP/CYLINDER - 52mm
up to 93 BHP/CYLINDER - 54mm.

i jeszcze "katalog" przepustnic motocyklowych: http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=29&t=6627

Zakładając że już mamy zakupione 4P trzeba by je jakoś połączyć z głowicą fiata, i tutaj widziałem już różne fantazje na ten temat ale większość była pospawana pod jakimiś dziwnymi kontami i wyglądała jak qpa , największym problemem jest stosunkowo mało miejsca pod maska można sobie z tym poradzić ale trzeba pozbyć się nagrzewnicy i akumulatora wtedy miejsca robi się naprawdę obficie.

Wklejam kilka fotek które wygooglałem :












Czyli wynika z tego że najrozsądniej będzie wziąć kolektor z P75 obciąć go za wtryskami i próbować zmontować z ITBs aczkolwiek osobiście wolał bym wykonać flasze i pospawać całość w stali (nie mam możliwości rzeźbić w alu ) i tu pytanie czy ktoś ma z wymiarowany rysunek flaszy pod kolektor ssący 1.2 MPi ?

Jeżeli ktoś z was już ma takie cudo pod maska niech podzieli sie fotkami i spostrzeżeniami.

I na koniec kilka linków:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33697

http://www.vittoelaborazioni.it/pageita/VI005.html

http://www.jenvey.co.uk/

http://www.dtafast.co.uk/...ttle_bodies.htm


_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 25-05-2009, 23:21   
   Bolid: sc A0


Wuniu wszystko wiesz...czekam na uszczelkę :)
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 28-05-2009, 10:00   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


16V ma wzmocnienie czopów wału czy jak to tam zwał
wał jest dużo dokładniej wykonany i obrobiony
w 99% przypadków silnik ma natrysk oleju na denko tłoka

tyczy się 1.2 16v
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 28-05-2009, 11:56   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Od pomysłu do realizacji małymi kroczkami, zastanawiam się jak teraz rozwiązać kwestie paliwa, na pewno wejdzie listwa z regulatorem paliwa(P75) i wymienię pompę (stara już zdycha). Jak bym podłączył wszystko co jest +4 oryginalne wtryski to nagle zrobi mi się 12wtryskow po 3 na każdy cylinder :twisted:

Wtedy to się dopiero będzie śmiesznie stroić :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 28-05-2009, 13:18   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


co do listwy paliwa to już przerobiłem na jednym mpi i zadziałało, listwa + oryginalne wtryski od 1.2 + pompa z powrotem i auto idealnie jedzie dołem i górą
tak wiec wywalaj to co jest

co do wydajności zestawu to bez problemu ogarnia jedną dużą przepustnicę a jeżeli by zabrakło to można włożyć 3 barowy regulator paliwa lub 3.5 bara jak będzie kiepsko ale pewnie wtedy będzie problem z przelewaniem na dole, tylko że uratuje się to ecumasterem
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 03-06-2009, 06:07   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


no i :dupa: puki co nie będzie 4P bo nie upilnowałem aukcji
http://allegro.pl/item639...ice_czesci.html

na pocieszenie wziąłem sobie listwę paliwa co wygląda jak nówka :)
http://allegro.pl/item641...lio_1_2_8v.html

a z tymi 4p dałem ciała i muszę czekać na kolejna okazje :(
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 03-06-2009, 09:17   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


i z listwą też dałeś ciała bo nie ma zapinek na wtryski, chyba ze dostaniesz w komplecie a jak nie to dupa
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-06-2009, 11:35   
   Bolid: SC


Kolega zbudowal takie coś

1,4 16v
4 przepustki
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-06-2009, 12:02   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


4Xtrim napisał/a:
Kolega zbudowal takie coś
[url=http://images44.foto...9fm.jpg]Obrazek[/URL]
1,4 16v
4 przepustki


hmmm, wygląda spoko ale ciekawy jestem jak rozwiązali sterowanie wtryskami bo tam 8 sztuk z czego oryginalnie 4 załączane przy wyższych rpm , ciekawe czy mieszanka paliwowo powietrzna będzie odpowiednio rozproszona zanim trafi do cylindra czy bezynka będzie płynęła po ściankach

ja puki co zostaje przy jednej dużej przepustnicy ale jak trafie kolejna okazje na pewno wrócę do tematu
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-06-2009, 12:45   
   Bolid: SC


Tam sa tylko 4 wtryski!!
A komputer nie jest za 2 zł wiec niema problemu ze strojeniem.(hamownia pod nosem) :))
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 11-06-2009, 20:21   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


a to nie mprally przypadkiem budowalo :D
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-06-2009, 20:48   
   Bolid: SC


Nie,ale blisko :wink:
Też Rybnik :grin:
_________________

 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2012, 12:55   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Trochę odkopię temat. Pytałem w innym miejscu a tu mnie jerzyk skierował.

W moim motorku jest przepustnica taka okrągła z kopułką jak od 900 ale na allegro na hasło przepustnica 1.2 mpi fiat wyskakują i inne. Dwie te moje to widzę, że wejdą, cztery mało prawdopodobne.
Czy da się podmienić na te "inne" które są lekko węższe ? Chodzi mi głównie o kabelkologie czy od razu motocyklowe dać ?
Kolejne pytanie - czy dając 2 przepustnice zrobić dolot tak, żeby każda obsługiwała 2 cylindry czy cuzamen do kupen cztery ?
A, że się nie znam to dalej - czy tą dodatkową przepustnicę wystarczy spiąć tak żeby się otwierała czy trzeba coś zdublować z drugą w sensie kabelki, rurki ?
Inne rozwiązanie - dając 4 gwizdki od motoru jak poradzić sobie z resztą elektryki ? Bo tam chyba jest choćby czujnik położenia przepustnicy ? Widziałem jedynie na foto takie rozwiązanie dlatego pytam.
I na razie na koniec - 2 od mpi czy rzeźba 4 od np motoru ? Czy różnica będzie aż tak duża, że usprawiedliwi ten dodatkowy hektar roboty.
Auto tylko do kjs-ów więc sprawy homologacji mnie mało interesują.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Jajo555 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Jugów
Wysłany: 05-07-2012, 14:23   
   Bolid: Seicento 1.2


Ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić 2P do silnika 1,2 8V??
http://imageshack.us/phot...otomotori5.gif/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum