FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Popychacze
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-06-2009, 22:11   Popychacze
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Słuchajcie, ostatnio sie zgłębiłem w temat, wiem czemu mam dieselka rano. To nic innego jak popychacze na zimnym silniku. I teraz nie wiem czy z tym coś robić. Bo:

1. po 20-30 sekundach cichną, na ciepłym silniku nie ma mowy w ogole o nich, silnika nawet nie słysze
2. nie wiem czy brać się za nie, czytałem posty, że ludzie wymieniali i po miesiącu było to samo
3. czy do wymiany potrzeba jest rozbieranie głowicy, czy wystarczy pokrywe zaworów ściągnąć ?
4. ile taka przyjemność może kosztować, oprócz 8 popychaczy x jakieś 30-40 zeta...


ponoć w tych autach to standart. CC 900 to samo. baa. pamiętam nawet pande. 1.1 2004 rok. też było podobnie. panda 2008 z silnikiem 1.2 to juz co innego... także moze te silniki tak mają ??

zmieniłem ostatnio mobila syntetyka na castrola, faktycznie szybciej cichną... mechanicy mowią, ze jesli na ciepłym nie słuchać to szkoda kasy, te typy tak mają. klekotają dlatego, bo olej ścieka do miski, kiedy mają powietrze to je słychać. w miare napełnienia się olejem - cichną... przebieg 58 000 więc nie wierze że są wyrobione.

macie podobne objawy ? jakieś doświadczenia ? oczywiście seicento MPI 2004 r. 1.1.

dzięki z góry.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 15-06-2009, 00:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 22:31   

zostaw te popychacze !! skoro cichna to jest wszystko w porzadku, co innego gdyby się tak nei działo ;D
popychacze pracują pod ciśnieniem oleju a jak wiadomo pompa jest mechaniczna i działa tylko wtedy gdy silnik pracuje ;D przez noc grawitacja zrobi swoje i olej ścieka do miski (oczywoiście nie cały tak nagle) w momencie jak uruchomisz sillnik pompa oleju zaczyna tłoczyć olej kanałami w każde miejsce które wymaga smarowania a także w popychascze ;p w momenci ekiedy dostaną odpowiednią dawke oleju pod ciśnieniem cichną ;p wiec naprawde zostaw to bo szkoda kasy, a do wyciągnięca tzreba wyciagnąć głowicę ;D pod deklem to sobie tylko dżwigienki poogląddasz ;D
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-06-2009, 22:37   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Gumiś666 napisał/a:
zostaw te popychacze !! skoro cichna to jest wszystko w porzadku, co innego gdyby się tak nei działo ;D
popychacze pracują pod ciśnieniem oleju a jak wiadomo pompa jest mechaniczna i działa tylko wtedy gdy silnik pracuje ;D przez noc grawitacja zrobi swoje i olej ścieka do miski (oczywoiście nie cały tak nagle) w momencie jak uruchomisz sillnik pompa oleju zaczyna tłoczyć olej kanałami w każde miejsce które wymaga smarowania a także w popychascze ;p w momenci ekiedy dostaną odpowiednią dawke oleju pod ciśnieniem cichną ;p wiec naprawde zostaw to bo szkoda kasy, a do wyciągnięca tzreba wyciagnąć głowicę ;D pod deklem to sobie tylko dżwigienki poogląddasz ;D


dzieki kolego za szybki odzew ! tak też zrobie, oleje to. Jeszcze jak głowice trzeba demontować to już kupa roboty... Jak mi kiedyś BY ( odpukać w niemalowane ) UPG padła, to na pewno tym sie zajme - przy okazji. W CC to chyba można było zrobić z poziomu dekla pod zaworami, więc była sprawa prosta...

Tak więc - dzięki jeszcze raz.
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 14-06-2009, 23:20   
   Bolid: sc A0


w tym silniku o którym temat nie ma poychaczy hydraulicznych..
jest piękny i najlepszy na świecie patent popychacza mechanicznego z luzem za pomocą podkładek...

w mpi odgłosy na zimnego to temat rzeka...

mam od nowosci mpi i powiem ze nie ma się czym przejmować..
jedno ma przelatane 300tyś i nadal wszystko ok...

nawiasem..kolefa fulara nie wiedział?
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-06-2009, 23:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


irekg napisał/a:
w tym silniku o którym temat nie ma poychaczy hydraulicznych..
jest piękny i najlepszy na świecie patent popychacza mechanicznego z luzem za pomocą podkładek...

w mpi odgłosy na zimnego to temat rzeka...

mam od nowosci mpi i powiem ze nie ma się czym przejmować..
jedno ma przelatane 300tyś i nadal wszystko ok...

nawiasem..kolefa fulara nie wiedział?


to ja już nie wiem co to może być... faktycznie, przeca tutaj sie reguluje mechanicznie.... to co ? wałek ? tłoki ? bez sensu. one by tłukły na ciepłym również he he

nie wierze we wtryskiwacz. skoro mowisz ze 300k Twoje Mpi zrobiło i nie przejmujesz sie tym to też to olewam :wink:

no i w pandzie było podobnie... z salonu... w 1.2 juz tego nie ma

dzieki jeszcze raz
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-06-2009, 00:51   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


panowie macie tutaj linka do tego, jak na zimnym zapale auto. w zaleznosci od temperatury, diselek ten mija w przeciągu 30-70 sekundach. jak jade to jeszcze szybciej.

silnik zimny, po nocy, zaraz po odpaleniu. po rozgrzaniu nie bede nagrywał bo po co.

http://rapidshare.com/fil...s-0001.wav.html

z góry dzieki za opinie.
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 15-06-2009, 07:39   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Witam.Tak jak napisał kolega Irekg nie ma tam hydropopychaczy.Pozostaje jedynie serwis do ustawienia luzów.Aby wyjąć popychacze i ustawić luzy wyciągamy jedynie wałek rozrządu a nie demontujemy głowicy,jest to bardzo czasochłonne zajęcie i potrzebujemy armi podkładek aby uzyskać żądany luz.Sprubuj na początek częściej wymieniać olej powiedzmy co 8000km może odetka przytkane kanały-tu jest problem.Jeżeli cichną po paru sekundach to nie jest źle.....Tak do wiadomości ja wymieniam olej w przedziale od 8000 do 10000km - mam przejechane 122000km i jest cicho a jeżdzę na Schelu półsyntetyku.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum