FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ktoś się zna?
Autor Wiadomość
Albin 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 136
Skąd: Wyszków
Wysłany: 04-05-2009, 17:30   Ktoś się zna?
   Bolid: Seicento 0.9


Mam problem z moim cb. Gdy samochód stoi wszystko jest ok. W miarę jak prędkości się zwiększa to radio zaczyna buczeć. Najgorzej jest powyżej 100km/h. Im szybciej tym bardziej ten głos słychać... Nie są to szumy tylko takie buczenie. Co może być tego przyczyną i jak to wyeliminować?
Wcześniej wszystko było ok, tak nagle się to zrobiło...
Radio Uniden 520 i antena sirio ml145.
Pozdrawiam

[ Dodano: 04-05-2009, 19:30 ]
Znalazłem przyczynę i poprawiłem - doradzili mi abym owinął przewody WN folią aluminiową(taką zwykłą z kuchni). Do tego kabel od aku też owinąłem taką folią i już nie buczy :)
Teraz pytanie - co muszę zmienić, żeby bez tej folii było dobrze? Przewody, a może coś innego?
_________________

 
 
szpyrek 
Bywalec

Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: TYCHY
Wysłany: 14-05-2009, 14:59   
   Bolid: 1.1 SPI ver. Sporting


Jak kazali Ci owinąć folią to znaczy że przewody wokół siebie tworzyły pole magnetyczne i były zakłócenia. Nie wiem jak jest z kablami WN ale np. w zakładach pracy jak puszcza się internet to żeby nie było zakłóceń to kupuje się skrętkę ekranowaną.
_________________
 
 
 
Albin 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 136
Skąd: Wyszków
Wysłany: 20-05-2009, 14:30   
   Bolid: Seicento 0.9


Zmieniłem przewody WN. Nie owijałem wcale tego tą folią, ale zafoliowany został kabel od zasilania. Zrobiło się jeszcze gorzej niż poprzednio - zdjąłem folię z przewodu i trochę lepiej. W każdym razie zakłócenia na pewno nie są z anteny. Jak ją odłączę radyjko rytmicznie tryka. Wraz z podnoszeniem się obrotów w radiu wzbudza się buczenie... Sam nie wiem gdzie szukać przyczyny...

[ Dodano: 21-05-2009, 20:05 ]
Dobra. Problem rozwiązany - wymiana świec pomogła. Mimo iż nie były stare (około miesiąca) to siały... Dałem nowe i po problemie :)
_________________

 
 
Łukasz_900 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 25
Skąd: Orzesze
Wysłany: 29-05-2009, 22:50   
   Bolid: Seicento SX 900


Tak z ciekawości: zamontowałeś świece z opornikiem? (mają literkę R w oznaczeniu)
_________________
Pozdrawiam
Łukasz
 
 
Albin 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 136
Skąd: Wyszków
Wysłany: 30-05-2009, 07:12   
   Bolid: Seicento 0.9


Zamontowałem zwykłe świece NGK. BPR6E jak dobrze pamiętam. Wcześniej miałem iskry. Samochód się strasznie zamulił, ale już nie sieje w radiu...
_________________

 
 
camer 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-06-2009, 11:39   
   Bolid: SC, Samurai, Astra, Corsa etc.


Na te dolegliwości pomoże:
-Sprawdzenie czy wszystkie urządzenia w pojeździe posiadają dobry kontakt z masą.
-Założenie pierścieni ferrytowych na przewody wysokiego napięcia.
-Podłączenie kondensatora przeciwzakłóceniowego do alternatora.
-Podłączenie zasilania CB bezpośrednio do akumulatora pojazdu.
-Założenie pierścieni ferrytowych na przewody z akumulatora do CB.
-Wykonanie filtra przeciwzakłóceniowego (kilkadziesiąt zwojów DNE1mm na rdzeniu ferrytowym+kondensator elektrolityczny)
-Podłączenie kondensatora przeciwzakłóceniowego bezpośrednio do pompy paliwa.

Modyfikacje rób w takiej kolejności , jak napisałem.
Koszt max. 20PLN

Na 100% wyeliminujesz zakłócenia, chociaż dużo zależy jeszcze od jakości CB.
Niektóre egzemplarze są bardzo podatne na zakłócenia.

Przedstawiam schemat dobrego filtra przeciwzakłóceniowego


Filtr należy zamontować w ekranowanej metalowej obudowie - jak najbliżej radia CB i zapewnić dobre połączenie z masą pojazdu.
_________________

Montaż i serwis alarmów, pilotów, centralnych zamków.
http://www.autoalarm.katowice.pl
 
 
potejtos 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 01:29   
   Bolid: WRC


Dzieki!

Mam ten sam problem. We wszystkich innych autkach (nie liczac Chryslera Voyagera Diesla, w ktorym byl sam szum, a nie bylo nic slychac, doslownie), moje radyjko (U520) smiga bardzo milo. Oczywiscie w niektorych slychac lepiej, w niektorych gorzej, ale w moim prywatnym ccs, jest istna tragedia. Radyjko mi, sorki za wyrazenie, pierdzi. W Mercedesie 190 2.0d kumpla, radyjko dziala jakby bylo fabryczne. Nic, zero zaklocen.

Aby sprawdzic, czy zaklocenia wchodza przez antenke, nalezy odlaczyc ja od radia, wlaczyc je i przegazowujac sprawdzic czy dalej "pierdzi"? Jesli nie, to co pozostaje? Strojenie anteny, wymiana jej na inna, czy darowanie sobie radia? :/

P.S Czy mozecie wskazac miejsca, w ktorych jest podlaczona masa?
_________________

 
 
Albin 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 136
Skąd: Wyszków
Wysłany: 16-06-2009, 11:44   
   Bolid: Seicento 0.9


camer, te wszystkie filtry to jest pic na wodę :) u520 ma już filtr i z tego co słyszałem to nawet jeden z najlepszych na rynku. Po co więc dwa i więcej filtrów? Rozmawiałem z fachowcami i jeden co się mało znał polecał filtr, ale jak nie zadziała to oni już zwrotu nie przyjmą, a drugi od razu powiedział, że to naciąganie klienta bo radyjko już ma filtr i drugi nic nie da. To jest racja, bo sprawdzałem kilka i nic się nie działo. Wystarczyło świece zmienić i jak ręką odjął.
_________________

 
 
camer 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-06-2009, 19:43   
   Bolid: SC, Samurai, Astra, Corsa etc.


W Unidenie 520 tak samo jak w President Johnny i wielu innych radiach w układzie zasilania pracuje dioda, która zabezpiecza radio przed odwrotnym podłączeniem zasilania , jeden dławik na + przewodzie oraz jeden kondensator, więc nie piszcie proszę bzdur:
Albin napisał/a:
(...) te wszystkie filtry to jest pic na wodę :) u520 ma już filtr i z tego co słyszałem to nawet jeden z najlepszych na rynku. Po co więc dwa i więcej filtrów? (...)


Wnętrze Unidena 520XL - wskażcie ten rewelacyjny filtr zasilania!



Fragment schematu:


Najważniejsze, to zwalczyć przyczynę zakłóceń a nie skutek.
Wymiana kabli wysokiego, alternator, kondensatory itp. . , ale to wymaga wiele pracy więc ludzie montują filtry i też to jakoś działa.
_________________

Montaż i serwis alarmów, pilotów, centralnych zamków.
http://www.autoalarm.katowice.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum