FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 16v
Autor Wiadomość
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2009, 12:10   1.4 16v
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Witam.
Potrzebuję info na temat elektryki przy swapie. Mam silnik ze 100HP, wiem że w pandzie montowane są dwa kompy: jeden pod maską drugi na budzie. Pytanko czy potrzebne są oba czy wystarczy tylko ten sterujący silnikiem ??




Ewentualne głębsze sugestie na priv albo gg :))
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
scuaz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: chełm
Wysłany: 21-06-2009, 12:44   
   Bolid: seicento


z tego co wiem z seryjną elektryką z pandy są problemy,najczęściej przechodzi się na oprzyżądowanie z punto1 1.2 16v i w takim zestawieniu nie ma za dużo komplikacj ,zanim kupisz 1.4 z oprzyżądowaniem dowiedz się czy zdejmie ci ktoś immobilajzer, ogulnie widziałem na polskiej jeżdzie foty seia 1.4 z elktryką z pandy100hp
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2009, 14:00   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


scuaz napisał/a:
najczęściej przechodzi się na oprzyżądowanie z punto1 1.2 16v
tzn. ?? chodzi o wiązkę czy czujniki na silniku czy jak ??



Imo jest tu kompletnie nieistotne. Chodzi mi po prostu o dwie rzeczy:

1. czy komp silnika potrzebuje na cokolwiek kompa kabinowego [jak się to w aso nazywa] czy ten drugi jest zbędny??

2. czy piny kompa 100hp są analogiczne do pinów kompów z innych silników pandy - taj jak w przypadku seyo 0.9 >> 1.1 >> 1.2 8v?? czy musi być konkretnie wiązka silnika 100hp ??
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
scuaz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: chełm
Wysłany: 21-06-2009, 14:33   
   Bolid: seicento


przechodząc na elektronikę z punto 1 to chodzi o : założeni kompletnego kolektora ssącego z punto 1 i komputer wiązki w tedy przerabia się z seja (najlepsze rozwiązani ) bo z punta komputer wychodzi po tej stronie co zbiorniczek wyrównawczy,a co do komputerów z pandy wydaje mi się ,żę ten na kolektorze powinien wystarczyć ale lepiej to jeszcze niech ktoś potwierdzi
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2009, 15:03   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


scuaz napisał/a:
...chodzi o : założeni kompletnego kolektora ssącego z punto 1 i komputer wiązki w tedy przerabia się z seja...

No ok, też wyhaczyłem parę seyków właśnie z kompem od 1.2 16v ale zastanawia mnie jakie są wtedy parametry silnika?! Skoro ma mieć 95-100 KM na fabrycznych gratach i kompie to ile będzie na kompletnym ukł dolotowym z 1.2 i kompie przeznaczonym do silnika 86KM :-?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 21-06-2009, 15:44   
   Bolid: 1E 187


X-raT napisał/a:
kompie przeznaczonym do silnika 86KM


bo trzeba pisać program pod 1,4 ;) inaczej będziesz miał moze z 88KM
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-06-2009, 18:23   
   Bolid: SC


100 HP jest całkiem inny niz Punto 1.
Inny kolektor ssący,wydechowy.
Komputer też,inne czujniki.
Przepustnica elektryczna.
_________________

 
 
scuaz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: chełm
Wysłany: 21-06-2009, 19:17   
   Bolid: seicento


bo trzeba pisać program pod 1,4 ;) inaczej będziesz miał moze z 88KM[/quote chłopaki z centomani piszą , że po założeniu słupka 1.4 reszta seria moc mierzona na hamowni była 95km, u 2 kolegi 101, u trzeciego 105km,różnice mogą wynikać od stanu silnika i wydeshu bo przeciesz w pandzie jest zaraz za kolektorem katalizator który do seia nie wejdzie
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 21-06-2009, 20:38   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


napewno trzeba kompa remapowac
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2009, 21:06   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


4Xtrim napisał/a:
100 HP jest całkiem inny niz Punto 1.
Inny kolektor ssący,wydechowy.
Komputer też,inne czujniki.
Przepustnica elektryczna.
no i zawieszenie i buda też :twisted: To chyba oczywiste i nie o to pytałem.


scuaz napisał/a:
założeniu słupka 1.4 reszta seria
seria tzn. 1.2 16v czy jaka seria? bo jak seria z 1.4 to już komplet a nie sam słupek :-P

No i co w końcu z tym kompem? te wyniki z hamowni były na kompie z 1.2 po remapie czy na serii 1.4 ??
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-06-2009, 21:39   
   Bolid: SC


Czytaj posty ze zrozumieniem.
Pisze o samym silniku.
Jak chcesz silnik 100Hp to najlepiej na osprzecie z Punto 1.
No ale jak chcesz to kąbinuj dalej. :wink:
Powodzenia z pedałem gazu :roll:
_________________

 
 
scuaz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: chełm
Wysłany: 22-06-2009, 06:53   
   Bolid: seicento


no tak sory w ostatniej odpowiedzi troche napisałem nie zrozumiale ,i tak kolejno wypisane moce wyszły na zestawie: silnik 1.4 16v z pandy ,kolektor ssący wszystkie czujniki i komputer z punto 1 ,ale nie mówię ,że sie nie da założyć z pandy kolektora,link mówi sam za siebie http://www.polskajazda.pl.../Seicento/35600
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-06-2009, 15:30   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


4Xtrim napisał/a:
No ale jak chcesz to kąbinuj dalej. :wink:
Powodzenia z pedałem gazu :roll:

A wiesz jak działa tzw czujnik położenia przepustnicy w 'zestawie' na linkę ?? To jest potencjometr! założony przy przepustnicy a w innych padłach jest przy pedałach >> skrót myślowy [bo ktoś znów coś za moment odpisze w podobny sposób jak 4Xtrim]
i generalnie takim wypierdkiem się nie przejmuję :-P

Wiązkę pod 1.2 wyrzeźbiłem sam z różnych 'ścinków' więc z kablami pandy też da radę :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2009, 16:21   

i tak powstają druty, weź oddaj to komuś kto sie na tym zna, a nie grzeb w aucie przez 6 miesiecy albo dłużej, bo nie złożysz tego
 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2009, 17:10   

ty to faktycznie jestes chodząca encyklopedia motoryzacyjnia, wsadzic 1.4 to nie jest proste, znam pare osob co wlozy bez zająknięcia a i tak im to zajmie okolo miesiaca, a nie ujmując nic szczurowi bo jako jedyny tam podchodzi do spraw ksiażkowo, to szybciej i taniej bedzie to zlecić komuś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum