1.4 16v |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-06-2009, 12:10 1.4 16v
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Witam.
Potrzebuję info na temat elektryki przy swapie. Mam silnik ze 100HP, wiem że w pandzie montowane są dwa kompy: jeden pod maską drugi na budzie. Pytanko czy potrzebne są oba czy wystarczy tylko ten sterujący silnikiem ??
Ewentualne głębsze sugestie na priv albo gg |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
scuaz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: chełm
|
Wysłany: 21-06-2009, 12:44
Bolid: seicento |
|
|
z tego co wiem z seryjną elektryką z pandy są problemy,najczęściej przechodzi się na oprzyżądowanie z punto1 1.2 16v i w takim zestawieniu nie ma za dużo komplikacj ,zanim kupisz 1.4 z oprzyżądowaniem dowiedz się czy zdejmie ci ktoś immobilajzer, ogulnie widziałem na polskiej jeżdzie foty seia 1.4 z elktryką z pandy100hp |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-06-2009, 14:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
scuaz napisał/a: | najczęściej przechodzi się na oprzyżądowanie z punto1 1.2 16v | tzn. ?? chodzi o wiązkę czy czujniki na silniku czy jak ??
Imo jest tu kompletnie nieistotne. Chodzi mi po prostu o dwie rzeczy:
1. czy komp silnika potrzebuje na cokolwiek kompa kabinowego [jak się to w aso nazywa] czy ten drugi jest zbędny??
2. czy piny kompa 100hp są analogiczne do pinów kompów z innych silników pandy - taj jak w przypadku seyo 0.9 >> 1.1 >> 1.2 8v?? czy musi być konkretnie wiązka silnika 100hp ?? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
scuaz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: chełm
|
Wysłany: 21-06-2009, 14:33
Bolid: seicento |
|
|
przechodząc na elektronikę z punto 1 to chodzi o : założeni kompletnego kolektora ssącego z punto 1 i komputer wiązki w tedy przerabia się z seja (najlepsze rozwiązani ) bo z punta komputer wychodzi po tej stronie co zbiorniczek wyrównawczy,a co do komputerów z pandy wydaje mi się ,żę ten na kolektorze powinien wystarczyć ale lepiej to jeszcze niech ktoś potwierdzi |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-06-2009, 15:03
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
scuaz napisał/a: | ...chodzi o : założeni kompletnego kolektora ssącego z punto 1 i komputer wiązki w tedy przerabia się z seja... |
No ok, też wyhaczyłem parę seyków właśnie z kompem od 1.2 16v ale zastanawia mnie jakie są wtedy parametry silnika?! Skoro ma mieć 95-100 KM na fabrycznych gratach i kompie to ile będzie na kompletnym ukł dolotowym z 1.2 i kompie przeznaczonym do silnika 86KM |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 21-06-2009, 15:44
Bolid: 1E 187 |
|
|
X-raT napisał/a: | kompie przeznaczonym do silnika 86KM |
bo trzeba pisać program pod 1,4 inaczej będziesz miał moze z 88KM |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21-06-2009, 18:23
Bolid: SC |
|
|
100 HP jest całkiem inny niz Punto 1.
Inny kolektor ssący,wydechowy.
Komputer też,inne czujniki.
Przepustnica elektryczna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
scuaz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: chełm
|
Wysłany: 21-06-2009, 19:17
Bolid: seicento |
|
|
bo trzeba pisać program pod 1,4 inaczej będziesz miał moze z 88KM[/quote chłopaki z centomani piszą , że po założeniu słupka 1.4 reszta seria moc mierzona na hamowni była 95km, u 2 kolegi 101, u trzeciego 105km,różnice mogą wynikać od stanu silnika i wydeshu bo przeciesz w pandzie jest zaraz za kolektorem katalizator który do seia nie wejdzie |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2009, 20:38
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
napewno trzeba kompa remapowac |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-06-2009, 21:06
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
4Xtrim napisał/a: | 100 HP jest całkiem inny niz Punto 1.
Inny kolektor ssący,wydechowy.
Komputer też,inne czujniki.
Przepustnica elektryczna. | no i zawieszenie i buda też To chyba oczywiste i nie o to pytałem.
scuaz napisał/a: | założeniu słupka 1.4 reszta seria | seria tzn. 1.2 16v czy jaka seria? bo jak seria z 1.4 to już komplet a nie sam słupek
No i co w końcu z tym kompem? te wyniki z hamowni były na kompie z 1.2 po remapie czy na serii 1.4 ?? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 21-06-2009, 21:39
Bolid: SC |
|
|
Czytaj posty ze zrozumieniem.
Pisze o samym silniku.
Jak chcesz silnik 100Hp to najlepiej na osprzecie z Punto 1.
No ale jak chcesz to kąbinuj dalej.
Powodzenia z pedałem gazu |
_________________
 |
|
|
|
 |
scuaz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: chełm
|
Wysłany: 22-06-2009, 06:53
Bolid: seicento |
|
|
no tak sory w ostatniej odpowiedzi troche napisałem nie zrozumiale ,i tak kolejno wypisane moce wyszły na zestawie: silnik 1.4 16v z pandy ,kolektor ssący wszystkie czujniki i komputer z punto 1 ,ale nie mówię ,że sie nie da założyć z pandy kolektora,link mówi sam za siebie http://www.polskajazda.pl.../Seicento/35600 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-06-2009, 15:30
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
4Xtrim napisał/a: | No ale jak chcesz to kąbinuj dalej.
Powodzenia z pedałem gazu |
A wiesz jak działa tzw czujnik położenia przepustnicy w 'zestawie' na linkę ?? To jest potencjometr! założony przy przepustnicy a w innych padłach jest przy pedałach >> skrót myślowy [bo ktoś znów coś za moment odpisze w podobny sposób jak 4Xtrim]
i generalnie takim wypierdkiem się nie przejmuję
Wiązkę pod 1.2 wyrzeźbiłem sam z różnych 'ścinków' więc z kablami pandy też da radę |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 16:21
|
|
|
i tak powstają druty, weź oddaj to komuś kto sie na tym zna, a nie grzeb w aucie przez 6 miesiecy albo dłużej, bo nie złożysz tego |
|
|
|
 |
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 17:10
|
|
|
ty to faktycznie jestes chodząca encyklopedia motoryzacyjnia, wsadzic 1.4 to nie jest proste, znam pare osob co wlozy bez zająknięcia a i tak im to zajmie okolo miesiaca, a nie ujmując nic szczurowi bo jako jedyny tam podchodzi do spraw ksiażkowo, to szybciej i taniej bedzie to zlecić komuś |
|
|
|
 |
|