FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana baku
Autor Wiadomość
Nieczytelny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: SCI
Wysłany: 19-07-2009, 20:14   Wymiana baku
   Bolid: Seicento 1.1, 2003r


No i znowu niespodzianka. Przy okazji wymiany tulei tylnych wahaczy odkryłem źródło zapachu benzyny. Tylny zgrzew baku jest podkorodowany, a bak mokrawy :cry: Przy ściskaniu tego spawu (kołnierza) palcami szłychać/czuć, że tam jest rdza.
Pytanie takie: Czy bak da sie wymienić bez kanału?? Jeśli zrzucę wydech i podniosę parę centymetrów tył na klocki to uda mi się wyciągnąć (no i założyć nowy) bak??

Jakieś dodatkowe porady w związku z wymianą??
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-07-2009, 20:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


autko z 2003 i juz ma problemy z bakiem ?
 
 
largo777 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: ghfhf
Wysłany: 19-07-2009, 20:40   
   Bolid: hjkjk


Polecam wątek http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=5262. Wszystko o wymianie baku itp :) .

fulara napisał/a:
autko z 2003 i juz ma problemy z bakiem ?


Baki w sejach wytrzymują z 5-6 lat. Też mam sesja z 2003 i też już po wymianie kilka miesięcy temu. Przerdzewiał na zgrzewie w okolicach śruby mocującej.

Nieczytelny napisał/a:
Czy bak da sie wymienić bez kanału??

Polecam kanał. Bez tego się nie obejdzie.
 
 
Nieczytelny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: SCI
Wysłany: 19-07-2009, 21:28   
   Bolid: Seicento 1.1, 2003r


No tak. Sejek luty 2003 (kupiłem go końcem lutego 2009) a juz pare rzeczy poszło. Miesiac temu pęknoł alternator (nowy za 255zł), tydzień temu wymiana tulei (ze wszystkim kolo 100zł) i przy okazji wymaina szczęk i rozpieraków ręcznego (tez niecałe 100zł). No i przy okazji znalzlem ten bak. Dlatego wolałbym zrobić to też samemu, bo jak widac Sejek chłonie kase jak chińskei trampki. Problem w tym ze nie mam kanału :( .

Ten temat o wymianie baku juz przeglądałem, ale nie napisali czy konieczine trzeba kanał. No i w zasadzie niktni podał czym konkretnie zakonserwowac nowy bak - skończyło sie na skrytykowaniu Bitexu itp. :)

Czy ktoś próbował lutować bak??? Nowy to nie majatek, ale to nie jest stary bak tylko jakaś niedoróba z tym spawaniem.
 
 
largo777 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: ghfhf
Wysłany: 19-07-2009, 21:40   
   Bolid: hjkjk


Baki w sejach są zgrzewane. Wg mnie mogliby je robić lepiej. Gdyby nie te szpary, wszystko było by OK. Dlatego proponuję po kupnie baku i przed założeniem powpychać w te szpary kit do reperowania baków. Wtedy nie będzie się tam dostawała wilgoć, sól itp, co przyspiesza korozję. A reszta wg mnie jest dobrze zabezpieczona. Przynajmniej ja, jak wymieniałem, to rdzę widziałem tylko w okolicach zgrzewu, więc tutaj leży problem. Potem można sobie psiknąć czym chcesz. Wg mnie Bitex może być. Dużo może nie pomóc, ale zawsze coś, ale czy zaszkodzić... Hmm, słyszałem tylko opinię, że jak już jest rdza i dopiero zaczynasz bitexować, to można przyśpieszyć korozję :) . Ale to tylko zasłyszane coś gdzieś.

Koszt wymiany u mechaniora - ja dałem 100 zł.
 
 
agrest_1976 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Będzin
Wysłany: 19-07-2009, 21:41   
   Bolid: FIAT Seicento 1.1 S


Próbowałem kleić kitem do baków dwuskładnikowym, ale to na krótką metę. :|
Ale jeśli tylko masz na zgrzewie możesz spróbować, ja musiałem kupić nowy (zamiennik), a pomalowałem go na zewnątrz minią i 3 warstwy lakierem chlorokauczukowym, na razie jest git, ale zobaczymy jak długo :!: :wink:
A bak to sam wymieniłem bez kanału, podbudowałem z tyłu dobrze auto i na leżaka, z tym że uprzedzam że jest trochę roboty, ale jak się nie ma kanału to i tak sobie trzeba radzić :!:
Pozdrawiam :))
_________________
FIAT Seicento 1.1 kat.S 1999 rok
Przeróbka z Vana, kolor: NISSAN Skyline
 
 
 
Miro 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-07-2009, 09:32   
   Bolid: Seicento


Ja wymieniałem bak miesiąc temu najlepszy do tego jest jakiś podjazd bo musisz wejśc pod autko, ja nie zdejmowałem wydechu jedyne co to trochę później podniosłem tylne koło bo przeszkadzał mipodjazd, no i potrzebna jest jeszcze jedna osoba.

Na poczatek od środka od odkręc osłone przewodów paliwowych pod siedzeniem odepnij wężyki przewody itp. i spuść paliwo np. za pomocą rurki (ja osobiście miałem już rezerwę aby jak najmniej spuścić), odepnij rurę wlewu paliwa i inne przewody odkręc bak i pomalu gościągnij jak już napisałem potzrebna jest jeszcze jedna osoba.
Potem pompkę paliwa przekręc do nowego baku i zakładaj go spowrotem.
Radzę wymienić filtr paliwa i zakupić nowe obejmy na wszystkie wężyki. Na koniec popryskaj bak od dołu "Bitumixem" np w spreu. Dasz rade mi to zajeło parę godzin na pobliskim podjeździe na parkingu.
Pozdrawiam
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-07-2009, 11:04   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Tak właściwie to bak rdza zżera od wewnątrz. U siebie z zewnątrz miałem niby wszystko cacy. Jak wymieniałem pompę paliwa to porobiłem foty wewnątrz wpuszczając tam obiektyw kamerki - totalna masakra. Jeśli jeździłbym z full bakiem (jeździłem na LPG) to pewnie wszystko byłoby ok o wiele dłużej. A tak pierwsze za co się bierze rdza to za zgrzew no i .... szybko zaczęło cieknąć :( Przy okazji zmiany pompy wypompowałem dobre 1,5 litra dziwnego szlamu.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
Nieczytelny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: SCI
Wysłany: 20-07-2009, 11:54   
   Bolid: Seicento 1.1, 2003r


Dzieki za porady.
Jeśli tylko będzie dzisiaj sucho to biore sie do roboty. Specjalnie jeźdiłem na rezerwie i mam już przejechane 45km od zapalenia sie kontrolki wiec nie bedzie dużo paliwa do spuszczania.

Jeśli o mnie chodzi to otrzymałem odpowiedzi na moje pytania wiech temat chyba do zamknięcia.
 
 
wojtasbaxter 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 13
Skąd: Czerwionka
Wysłany: 21-07-2009, 13:17   
   Bolid: Seicento 2003 1,1 MPI+LPG


a co do zabezpieczania nowego baku przed korozją to polecam zedrzeć te czarną farbę, która i tak odchodzi jak sie ją zadrze choćby paznokciem a pod nią niema już nic tylko goła blacha ;/ ja tak zrobilem i pomalowałem podkładem a później bitexem w sprayu i jest git. dodam tylko ze seicento również 2003 rok i wymiana była w zeszłym roku... z tymi bakami to jest jakieś nieporozumienie.
_________________

 
 
 
szawek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 1
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 21-07-2009, 16:20   
   Bolid: Seicento 1.1


Siema.Z tymi bakami coś nie tak. Pewnie dostawca baków się zmienił po 2003 r :-? .
Ja mam seja z 2000 roku tata 900 z '99 i nadal cieszymy się orginalnymi baczkami, jedynie rdza mi sie pojawiła na dnie po lekkim otarciu, ale już zabezpieczone:)
 
 
woytek9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 44
Skąd: Żywiec
Wysłany: 21-07-2009, 16:26   
   Bolid: całkiem szybka vanna


taka mała rada, ja zaraz po zakupie nowego baku zmatowiłem go, pomalowałem pożądnym podkładem i na to 3 warstwy chlorokauczuku. Robiłem to 1,5 roku temu i narazie nie widać żadnych oznak korozji. są tylko jakieś delikatne rysy, które pewnie doszły by do blachy gdyby nie była dodatkowo malowany. W każdym razie chciałem tylko zaznaczyć że fabrycznie bak jest kiepsko zabezpieczony i polecam dodatkowe malowanie.
_________________
www.autotek.pl
ewyciagarki.eu
 
 
Nieczytelny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: SCI
Wysłany: 21-07-2009, 22:10   
   Bolid: Seicento 1.1, 2003r


No i walczyłem z tym nieszczęsnym bakiem. Ukręciłem przy tym jedna śrubę :( (tą koło lewego tylnego koła). Więc przed montażem bedzie jeszcze rozwiercanie pozostałości. Pewnie trzeba bedzie nieco większą dziurkę wiertnąć i dać nakrętkę. Bo nie sądzę, że uda mi się wydostać starą bez uszkodzenia gwintu :( .
Nowy bak juz w drodze. Jakiś zamiennik z firmy "Fux", takie są na Allegro dośc tanie. Jeśli jutro przyjdzie to najpierw malowanie a potem montaż. Och! zapomaniłem!,.... najpierw śruba :) potem montaż :-? :grin:

A! Potwoerdzam - da się wymienic bak bez kanału! Trzeba nieco podnieść tył na klocki i zrzucić wydech z wdóch ostatnich zawieszek. Nawet samemu dałem radę, ale poleciało pare "k..w", zwłaszcza jak najpierw nie mogłem ruszyć śrub, a potem jedna się urwała :D
 
 
mati 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 14-09-2009, 21:23   
   Bolid: 900ccm 2001r


Miro napisał/a:
Radzę wymienić filtr paliwa i zakupić nowe obejmy na wszystkie wężyki
jak odczepia sie filtr od wężyków i jakie te obejmy (średnica i lość sztuk)
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
Miro 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-09-2009, 08:34   
   Bolid: Seicento


Powiem szczerze nie pamiętam ale spytaj się w sklepie na pewno tobie podpowiedzą.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum