|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Kilka pytań przed zakupem seicento VAN 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
coolz86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: CT
|
Wysłany: 05-02-2010, 08:54 Kilka pytań przed zakupem seicento VAN 1.1
Bolid: w planach |
|
|
Witam,
noszę się z zamiarem kupna Seicento VAN 1.1 z początków produkcji.
Jako że dużo ogłoszeń to samochody z firm, najczęściej z wbitym w dowód VAT-1, chciałem zapytać jak to jest z przerejestrowaniem auta jeżeli jestem osobą fizyczną i nie prowadzę działalności gospodarczej?
Kupie auto z kratką, 2 osobowe i prawdopodobnie z homologacją na ciężarowe, czy jeżeli z początku nie będę go przerabiał osobowy, czy normalnie mogę go przerejestrować na siebie jako ciężarowy 2 osobowy?
Czy takie "parametry" są zarejestrowane tylko dla firm?
Pytam ponieważ nie chcę zrobić błędu a jestem w tej kwestii zielony Przeróbka na 5 osobowy parę złotych kosztuje, a mi narazie nie będzie to potrzebne - 2 miejsca stykną.
A dlaczego VAN? Bo jest tani to przedewszystkim Szukam wmiarę zadbanego egzemplarza, wystarczy mi dobry stan techniczny i wizualny O resztę sam sobie zadbam.
Proszę o pomoc,
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Loqa
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 117 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:31
Bolid: VW Golf V |
|
|
Z tego co ja wiem problemow przy rejestracji nie ma, sa dwa sposoby: albo jedziesz na przeglad i zalatwiasz zeby z ciezarowego wbili Ci osobowy (zaswiadczenie, wtedy wyciagasz kratke), dwu miejscowy albo 5 jak wsadzisz kanape;) Albo zostawiasz tak jak jest, musisz wtedy miec kratke i placisz drozsze OC niz gdyby to byla osobowka. Aaaa i jeszcze jedno, vany sa tansze bo do ceny bedziesz musial sobie doliczyc oplate podatku Vat jesli jestes osoba prywatna a auto bylo zarejestrowane na firme. Wiec nie wiem czy nie lepiej kupic od osoby prywatnej jakiegos normalnego sejka, wyjdzie Cie porownywalny koszt, mniej klopotow i zalatwiania, no i wiadomo jak jezdza ludzie sluzbowkami |
|
|
|
|
marekmartysz
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 82 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:53
Bolid: 1.2 16v szach mat |
|
|
kupujac nawet od osoby prywatnej musisz zaplacic podatek
przegladajac ogloszenia zwroc uwage czy podana cena jest cena brutto czy netto, jezeli brutto i kupujesz vana od firmy a jestes osoba prywatna to nieplacisz podatku (tak bylo w moim przypadku) tylko pamietaj aby od sprzedajacego wziasc zaswiadczenie ze prowadzi on dzialalnosc gospodarcza
co do wysokosci ubezpieczenia vana to nie jest do konca tak ze za ciezarowke placisz wiecej, ja mam ubezpieczonego w hestii i place tyle samo co za osobowke poniewaz hestia samochody ciezarowe typu seicento traktuje jak osobowke |
_________________ mjbuggyteam.pl.tl
|
|
|
|
|
coolz86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: CT
|
Wysłany: 06-02-2010, 09:30
Bolid: w planach |
|
|
Loqa napisał/a: | Aaaa i jeszcze jedno, vany sa tansze bo do ceny bedziesz musial sobie doliczyc oplate podatku Vat jesli jestes osoba prywatna a auto bylo zarejestrowane na firme. |
Jeżeli cena w ogłoszeniu jest ceną brutto, a sprzedawca wystawia mi fakturę to nie płacę podatku Tylko tak jak kolega marekmartysz wspomniał muszę mieć kopię wpisu do ewidencji
Tak samo z ubezpieczeniami, zależy od firmy, wczoraj dzwoniłem do HDI i przynajmniej telefnicznie uzyskałem info że tego typu 'ciężarówkę' traktują tak samo jak normalne osobowe auto.
Kolega Emciu podpowiedział mi że jeszcze można przerejestrować auto na 2 osobowe, tylko rozbrajają mnie koszta tych śmiesznych przeglądów jak i samego demontażu kratki.
Osobiście jeszcze nigdzie nie dzwoniłem ale przeglądając inne fora to sam demontaż kratki kosztuje podobno ok.100zł Samemu nie można tego zrobić bo trzeba mieć kwit że demontaż odbył się u specjalisty (no tak do odkręcenia 4 śróbek potrzeba fachowca...). Następnie trzeba się udać do stacji obsługi w której można robić przeglądy po 'zmianach konstrukcyjnych' i trzeba im zabulić kolejne 180 zł za przegląd. Tylko nie wiem czy to się opłaca bo za jakiś czas powiedzmy wsadzę tylną kanapę z pasami i chyba znow trzeba przejść taki przegląd bo auto bedzie przerejestrowane na 5osobowe a to chyba też kwalifikuje sie na zmiane konstrukcyjną.
Reansumując - stwierdzam że za pomocą przepisów urzędasy nas jawnie okradają
Chyba jednak pójdę w kierunku poszukiwań normalnego 1.1, ta papierkowa bieganina jest naprawdę zniechęcająca, bo na dobrą sprawę przeróbka Vana na osobówkę to koszta w granicach 900-1000zł:
Demontaż kraty w ASO 100zł
Siedzenia w dobrym stanie 500zł
Przegląd po zmienie konstrukcyjnej 180zł
Rejestracja z tablicami 180zł
Razem 960zł...
Biorąc pod uwagę że chciałem wylukać VANa za 3500zł doliczając 1000zł, mam juz normalne 1.1 SPi z początków produkcji.
Przy okazji zapytam o jedną rzecz, w seicento nie ma wskaźnika temperatury w silniku, jak Rozpoznajecie że Wasz sej się przegrzewa jak stoicie w korku?
Czy jest możliwość dorobienia samego wskaźnika do temperatury? |
|
|
|
|
rudiov
Nałogowiec POlski osioł
Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 343 Skąd: Krk
|
Wysłany: 06-02-2010, 09:55
Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6 |
|
|
Wskaźnik kosztuje ok 100zł np taki :
http://allegro.pl/item901...smoke_52mm.html
Jeśli z góry zakładasz , że kupisz vana w celu przerobienia go na 5 os to lepiej od razu kupić oryginalny osobowy egzemplarz. Jak planujesz głównie przemieszczać się sam to rozważ kupno vana 1.1spi (zaniedbanego za 2-3tyś) i wymień silnik p&p na 1.2 75km . Druga opcja to kupić zadbaną ale 900. Liczyć musisz dodatkowo 1000zł na rozrząd , oleje i inne (niezależnie co kupisz) .Wszystko zależy od budżetu.
Pzdr |
|
|
|
|
coolz86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: CT
|
Wysłany: 06-02-2010, 10:23
Bolid: w planach |
|
|
Znalazłem temat o montażu wskaźnika Jeżeli nabędę SC to to będzie moja pierwsza modyfikacja, bo jakoś nie wyobrażam sobie jazdy bez tego.
Cytat: | wymień silnik p&p na 1.2 75km |
Hehe widziałem na youtube filmiki jak to zapitala, i nie powiem kuszące, ale niestety nie mam umiejętności do zrobienia Swapa samemu.
Swoją drogą ciekawe ile kasują w warsztacie za przełożenie takiego motoru?
Cytat: | Druga opcja to kupić zadbaną ale 900. |
900 nie wchodzi w sumie w gre, nie jeździłem tym, jeździłem za to 1100 ale MPi, i podobało mi sie zrywne, małe, zwinne. Przy 900 same dane katalogowe mnie zniechęcają, 41KM- 30kw Porażka.
Po kupnie 1,1 SPi na dzień dobry do wymiany pójdzie pasek rozrządu i inne pierdołki, regulacja zaworów.
Czy ktoś kto wymianiał pasek, może wypowiedzieć się o kosztach wymiany paska rozrządu? Tak z ciekawości pytam
Kiedyś miałem Matiza i za robocizne, pasek i napinacz zapłaciłem chyba poniżej 100zł |
|
|
|
|
somebody
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-02-2010, 16:42
Bolid: Seicento 899 Silnik SPI 39KM |
|
|
coolz86 napisał/a: | Swoją drogą ciekawe ile kasują w warsztacie za przełożenie takiego motoru? |
w "naszym" sklepiku jest taka opcja, hehe pewnie nie zaglądacie tam i za swapa chcą 500 PLN. Tyle że są tylko 2 miasta gdzie ta usługa jest dostępna.
http://www.sklep.seicento...id_category=112
[ Dodano: 06-02-2010, 16:49 ]
coolz86 napisał/a: | Przy 900 same dane katalogowe mnie zniechęcają, 41KM- 30kw Porażka. |
jesteś pewien?
ja wyczytałem że "900"-tka ma 39 KM. Ta informacja jest na naszym forum w rubryce:
Jak Poznać Jaki Mam Silnik???
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=17217 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|