Przesunięty przez: szymonek 07-04-2007, 20:21 |
odpowietrzanie |
Autor |
Wiadomość |
tomo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 3 Skąd: Crak-off
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:31 odpowietrzanie
Bolid: sc1.1mpi |
|
|
Czy może ktoś szczegółowo opisać jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzący w 1.1 mpi. |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:50
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Zaczynasz od koła z najdłuższym wężem, a kończysz na najkrótszym, czyli najpierw prawe tylne, potem lewe tylne, dalej prawe przednie i na koniec lewe przednie. Do odpowietrzania musisz mieć pomocnika, który będzie "pompował". Do tego lepiej zakupić nowe odpowietrzniki, bo z reguły te co są to są tak zapieczone, że ich odkręcenie czasami graniczy z cudem i z reguły ten co jest "zmienia wygląd" i nie nadaje się do dalszych czynności (u siebie w jednym musiałem z tyłu odkręcać tłoczki od wszystkiego i dopiero złapanie odpowietrznika w imadło coś dało - czasami kończy się to w ogóle wymianą całego tłoczka). Przyda się jeszcze przeźroczysty wężyk i słoiczek (musisz widzieć czy układ puszcza jeszcze jakieś powietrze no i czy doszedł do Ciebie nowy płyn, co widać, jeśli poprzedni był wiekowy i wygląda jak woda z rdzą).
No i tak - pomocnik naciska 2-3 razy pedał hampla i trzyma w tym momencie Ty popuszczasz odpowietrznik i zaraz go zakręcasz i krzyczysz "DALEJ" pomocnik znowu pompuje ty znowu popuszczasz, i tak w kółko aż będziesz pewny, że niema powietrza (co widać w wężyku). Tak robisz ze wszystkimi kołami.
Trzeba pamiętać o stałym dolewaniu płynu do zbiorniczka, bo jak przypadkiem się zassa powietrze do pompy, to cała zabawa od nowa |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
tomo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 3 Skąd: Crak-off
|
Wysłany: 18-03-2007, 18:57
Bolid: sc1.1mpi |
|
|
Stokrotne dzięki za dobre chęci, ale pytanie dotyczyło układu chłodzenia. |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-03-2007, 19:01
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
łoooszkurde Ale doczytałem |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2007, 21:26
Bolid: Audi |
|
|
włączasz silnik, odkrecasz ogrzewanie na full (żeby był obieg na nagrzewnicy), trochę trzeba poczekać lub zrobić to na nagrzanycm silniku i odkrecasz na chwilę wężyki odpowietrzające (aż zacznie lecieć płyn) raz ten od chłodnicy raz od nagrzewnicy. Powtarzasz kilkukrotnie (nawet jak juz będzie leciał tylko płyn) i już. |
|
|
|
 |
grzegorz354 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 07:19
|
|
|
zostaw autko odpalone do czasu aż załączy ci sie wetylator chłodnicy i powtórz czynności jak napisał kolega, "tylko uważaj na gorący płyn" |
|
|
|
 |
kerimek
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Wiek: 40 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 133 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-03-2007, 09:02
Bolid: Seicento 0.9 |
|
|
a ja mam takie pytanie dotyczace chlodzenia zeby nie zakladac nowego topicu - czy objawem zapowietrzenia moze byc czeste wlaczanie wentylatora pomimo 'chlodu na dworze'? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-03-2007, 12:11
Bolid: Audi |
|
|
a co znaczy częste załączanie co 1 min, co 3 min, co 5 min
przy obecnej pogodzie (+10 C)stojąc w korku, na wolnych obrotach powinien załączać się raz na +/- 3 min |
|
|
|
 |
Pawel22
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 22-04-2009, 12:49
Bolid: sporting 1998r |
|
|
mam taki problem urwała mi się ta śruba od odpowietrzania tzn ukręciła się gdy próbowałem ją odkręcić w jaki sposób mogę wydłubać to co zostało w środku czy małe wiertło może być? niczego nie uszkodzę bo pewnie ten element mogę dokupić w każdym sklepie. Dodam że chodzi mi o przednie koło. |
|
|
|
 |
czarkom2007
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 16 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-10-2009, 20:22
Bolid: S |
|
|
witam.mam pytanie odnosnie tego odpowietrzania.odpowietrznik ktory jest przy lampie normalnie leci z niego plyn jak go odkrece,ale ten ktory jest pod szyba nic.nawet kropla nie poleci.odkrecilem go i dmuchalem w zbiorniczek i nic.ogrzewanie jest ok grzeje bardzo cieplo.trzeba cos robic z tym odpowietrznikiem czy dac sbie spokoj skoro leci cieplo z nawiewu.dzieki |
_________________ "Picie wódki to jest wprowadzenie elementu baśniowego do rzeczywistości." |
|
|
|
 |
Bilu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: legionowo
|
Wysłany: 01-10-2009, 23:42
Bolid: sejko1.1 |
|
|
po prostu odkręc pokrętło na max na ciepłe i na nagrzanym silniku odkręc,jak nic to trochę przy gazuj,i uważaj na gorący płyn. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czarkom2007
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 16 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:01
Bolid: S |
|
|
nic to nie daje.nawet kropla nie poleci |
_________________ "Picie wódki to jest wprowadzenie elementu baśniowego do rzeczywistości." |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:23
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
to gdzies musisz miec jakies zagięcie na przewodzie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|