Szyby elektryczne |
Autor |
Wiadomość |
milosh
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-02-2010, 10:30 Szyby elektryczne
Bolid: Sieko 900 |
|
|
witam,
mój problem polega na usterce podanej w opisie, być może jest to bezpiecznik jednak z racji tego że jestem laikiem prosze o pomoc jak wyeliminować przyczyne...
(seicento sx 1998, 0.9cm3) |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-02-2010, 10:34
Bolid: Fiat |
|
|
Sprawdź:
1.bezpiecznik
2. przekaźnik
3. silnik szyby |
_________________ Szukaj mnie...
 |
|
|
|
 |
milosh
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-02-2010, 10:36
Bolid: Sieko 900 |
|
|
ok, tyle tylko że tak jak pisałem jestem laikiem w tych sprawach a do mechanika odrau mi sie nie chce udawać...(koszty) więc jakby ktos bardziej "dobitnie" mi to wytłumaczył byłbym szalenie wdzięczny.... |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2010, 10:39
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Krysia napisał/a: | Sprawdź:
3. silnik szyby |
Zanim rozwalisz drzwi sprawdź jeszcze kostki el. przy podłodze. Czasem któraś nie łączy jak trzeba i szyba się zatnie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
milosh
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-02-2010, 10:44
Bolid: Sieko 900 |
|
|
thx Krysia
czyli ten po prawej stronie (czarna skrzynka-odpowiedzialna za szyby) podociskać bezpieczniki i sprawdzić czy nie są spalone... |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:16
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Co masz na myśli mówiąc czarna skrzynka? przekaźnik w skrzynce bezpieczników?...
Sterowanie przekaźnikiem jest zabezpieczone bezpiecznikiem 7,5 A F12 i 25 A(styki) oba przekaźniki w skrzynce pod kierownicą...Główny bezpiecznik "zasilający "jeszcze kilka innych obwodów (30A) za akumulatorem ozn. J/B2...
Gdzie tego szukać masz w linku od Krysi....
PS. Jeśli oba podnośniki nie działają to raczej nie kostki (choć cuda sie zdarzają)... |
|
|
|
 |
milosh
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:28
Bolid: Sieko 900 |
|
|
w tej skrzynce sa bezpieczniki odpowiadające szybom elek. ? |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:31
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
milosh napisał/a: | w tej skrzynce sa bezpieczniki odpowiadające szybom elek. ? |
Tak
To ten drugi czarny przekaźnik, po prawej na dole...
Te dwa bezpieczniki sprawdź:
PS. jeśli by przekaźnik był coś nie halo to podmień na ten drugi czarny albo czerwony, z tego co pamiętam czarny 25A, a czerwony 30A...One mają taki same gniazda... |
|
|
|
 |
jareklbn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:33
Bolid: seicento |
|
|
panowie mam problem
szybki odmówiły posłuszeństwa z dnia na dzień
a robi się ciepło
bezpieczniki sprawdzone wszystkie nawet te za aku
przekaźniki zamienione miejscami
i nic
tylko na przełącznikach od szyb przygasa podświetlenie jak klikam po nich
i sie pytam CO TO KU**A MA BYĆ
POMÓŻCIE bo nie wytrzymuje z nim alternator zaczął wyć |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 23-03-2010, 07:19
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Hmmm, zakładam, że napięcie na kostkach przełączników jest...skoro świeci podświetlenie...Obywa podnośniki nie działają i przestały działać w tym samym czasie? Spróbuj żeby wykluczyć, że to silniki( co raczej nie będzie miało miejsca), wypnij wtyczki z wyłączników i spróbuj podać napięcie np. z zapalniczki bezpośrednio na silniki tą da przewody : fioletowo-biały i biało czerwony...musisz zmieniać biegunowość w zależności, czy chcesz opuszczać czy podnosić, jak działają to masz chyba przypieczone przełączniki....
Musisz pamiętać o tym, że silniki nie mają zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowego, i jak dojedziesz szybą na max do góry/dołu to prąd nie jest odcinany (u mnie potrafi auto przygasać bo altek nie wyrabia), jedyne wyjście to moduł domykania szyb i wtedy można się bawić... To taki chory pomysł fiata ze sterowaniem tych szyb...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jareklbn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-03-2010, 08:38
Bolid: seicento |
|
|
luki55 napisał/a: | przestały działać w tym samym czasie? |
tak
luki55 napisał/a: | fioletowo-biały i biało czerwony... |
podawałem i cisza |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 23-03-2010, 19:00
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
no to silniki coś nie halo, swoją droga dziwne to, że obydwa na raz... |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:15
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
luki55 napisał/a: | no to silniki coś nie halo, swoją droga dziwne to, że obydwa na raz... | Mogło się zrobić zwarcie na przełącznikach i wyjarało przełączniki i silnik (bądź jak szyba zamarzła to może ktoś próbował otwierać oba okna no i klops) Sprawdź silniki. Bez rozkręcania się nie obejdzie. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-03-2010, 09:31
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
owen napisał/a: | luki55 napisał/a: | no to silniki coś nie halo, swoją droga dziwne to, że obydwa na raz... | Mogło się zrobić zwarcie na przełącznikach i wyjarało przełączniki i silnik (bądź jak szyba zamarzła to może ktoś próbował otwierać oba okna no i klops) Sprawdź silniki. Bez rozkręcania się nie obejdzie. |
Przełączniki są pancerne i nic ich nie wyjara
Oba silniki ?? Mało prawdopodobne też są mocne.
Ja kiedyś przytrzymałem oba przełączniki na raz przy zamkniętych szybkach kilka sekund i jedynie poszedł bezpiecznik 25A pod kierownicą, wiązka OK i silniki też.
Sprawdź połączenia zgodnie ze schematem. Skoro ci przygasa podświetlenie w przełącznikach to musi gdzieś być małe zwarcie. Ja bym zaczął od kostek w drzwiach. Mogą być podlane wodą, więc rozłącz i sprawdź czy przełącznik przygasa. I tak dalej po kablach aż do przełączników.Może być gdzieś nie dociśnięta masa i automatycznie część prądu idzie w silnik ale nie kręci nim, a część idzie w budę robiąc zwarcie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|