Konserwacja tłoczków hamulca przód |
Autor |
Wiadomość |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29-06-2010, 23:05 Konserwacja tłoczków hamulca przód
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Witam.
W jaki sposób przesmarować tłoczki hamulców przednich?
Czy wciska się jakiś smar pod tą uszczelkę, jeśli tak to w jaki sposób?
Jakiego smarowidła użyć? |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-06-2010, 23:49
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
mnie sie wydaje ze trzeba wymontować, wycisnąć tłoczek sprężonym powietrzem i działać. tak czy inaczej, bez demontażu sie raczej nie obejdzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-06-2010, 08:23
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
trzeba tylko uważać, przy odkręcaniu na gorze nadkola sztywnego przewodu od elastycznego.
1. jest pełno syfu
2. łatwo łba ukręcić
3. o ile przy cylinderku mamy to gdzieś, bo jak sie nie da odkręcić to przewód sztywny sobie na wahaczu wymieniamy, tam jesli ukręcimy łba czy coś pójdzie nie tak - wymiana przewodu od pompy sie kłania
dobra żabka z ząbkami - zwykłym kluczem ( o ile dobrze pamietam 13 ) ukręcisz zaraz dziada |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 30-06-2010, 09:59
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Nie ma potrzeby odkręcać przewodu elastycznego od sztywnego, wystarczy przy zacisku odkręcić elastyczny..No chyba, że przewody kwalifikują się do do wymiany... |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-06-2010, 10:04
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
da się jakoś przesmarować tłoczek bez ingerencji tzn. wciśnięty bez wyciągania ? |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 30-06-2010, 10:07
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Raczej nie, lepiej jest to zrobić raz, a dobrze i mieć przez dłuższy czas spokój... |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-06-2010, 10:08
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
fakt.... dzięki za info.....pozdro |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-06-2010, 10:29
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
jeszcze jedno pytanie - co to jest śruba pływająca zacisku i gdzie to jest?? |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Monter76 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:31
|
|
|
Zacisk się trzyma na śrubie pływającej która jest od góry, na dole masz tylko pręcik który wyjmujesz do wymiany klocków. Jak wyjmiesz ów pręcik to właśnie na wspomnianej srubie możesz obrócić zacisk do góry aby wyjąć klocki.
Zacisk ma tłoczek tylko po jednej stronie więc musi się przesuwać gdy klocki się przytrą. Właśnie ta śruba to umożliwia.
Nie wiem jak Ci to jaśniej opisać? |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-06-2010, 19:15
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Dzięki Monter76 za wyjaśnienie....
czy jest konieczność przesmarowania tej śruby?
bo słyszałem taką hipotezę, że czasem się ta śruba zapieka i przez to klocki trą o tarczę....
prawda to?? |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-06-2010, 19:25
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
cedric napisał/a: | Dzięki Monter76 za wyjaśnienie....
czy jest konieczność przesmarowania tej śruby?
bo słyszałem taką hipotezę, że czasem się ta śruba zapieka i przez to klocki trą o tarczę....
prawda to?? |
jak wyciągniesz klocki to zobaczysz jak ci zacisk bedzie "pływał" wątpie ze Ci sie zapiekł, chyba ze twoje zaciski maja z 12 lat i rdza je żżera dokumentnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-06-2010, 20:17
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
fulara napisał/a: | jak ci zacisk bedzie "pływał" |
tzn, chodzi o ruchy przód-tył??
jestem ciekawy - jutro zajrzę...... |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 30-06-2010, 20:22
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
cedric napisał/a: | tzn, chodzi o ruchy przód-tył?? |
Jak stoisz przed tarczą hamulcową: do Ciebie i w stronę silnika...Ja z tego co pamiętam posmarowałem śrubę lekko smarem, ale nie ma takiej konieczności... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-06-2010, 20:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
cedric napisał/a: | fulara napisał/a: | jak ci zacisk bedzie "pływał" |
tzn, chodzi o ruchy przód-tył??
jestem ciekawy - jutro zajrzę...... |
przód przód, jak jutro wyciągniesz klocki, bedziesz widział co to sruba pływająca |
_________________
 |
|
|
|
 |
|